2022.02.25. 07:00
Elérhetők az elektronikus ügyintézési lehetőségek, szolgáltatások
Az ügyfélkapu-regisztráció birtokában a www.magyarorszag.hu portálon elérhető, a különböző szervek által biztosított elektronikus ügyintézési lehetőségeket vagy szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Az elektronikusan intézhető ügyek teljes és aktuális listáját az ügyfélkapun belépve gyűjtőfogalmak alatt tekinthetjük meg.
Fotó: Zsedrovits Eniko
Az ügyfélkapu-regisztrációval elérhetővé válik például az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ahol lekérdezhetjük betegéletutunkat és e-receptjeinket, megtekinthetjük PCR-tesztünk eredményét és egészségügyi dokumentumainkat.
Az ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat. Az első és a további ügyfélkapuk létesítése is ingyenes. A 14–18 év közötti személy az általános szabályok szerint önállóan is regisztrálhat, de a 18 év alatti, valamint a korlátozottan cselekvőképes személy az ügyfélkapu segítségével igénybe vehető szolgáltatásoknak csak korlátozott körét használhatja (pl.: felvételi jelentkezés, taj-szolgáltatások, időpontfoglalás).
A regisztráció intézhető személyesen a kormányablakokban vagy okmányirodákban, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelt ügyfélszolgálatain, Magyarország diplomáciai és konzuli képviseletein, egyes postai ügyfélszolgálatokon vagy elektronikusan, a 2016. január 1-jét követően kiállított, érvényes személyazonosító igazolvány birtokában, a ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.
Az ügyfélkapu-regisztrációhoz magyar állampolgárok esetében be kell mutatni egy személyazonosításra alkalmas (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély vagy útlevél) érvényes okmányt. A személyazonosítást követően meg kell adni az ügyfél által kiválasztott egyedi felhasználói nevet – amely nem lehet azonos a korábban regisztráltak által megadott felhasználói névvel –, és egy elektronikus levelezési címet.
Sikeres regisztráció esetén a rendszer öt napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, annak segítségével saját jelszó képezhető. A jelszó nem lehet azonos a felhasználói névvel.
Amennyiben elfelejtette az ügyfélkapujához tartozó jelszavát, a bejelentkezési felületen vagy a https://ugyfelkapu.gov.hu/elfelejtett-jelszo oldalon igényelhet egy egyszer használatos kódot az új jelszó beállításához.
Amennyiben jelszava lejárt, de a lejárattól számítva még nem telt el 60 nap, az „Elfelejtett jelszó” opcióval kaphat az új jelszó képzéséhez szükséges egyszer használható aktiváló kódot. Ha jelszava lejárt, és a lejárattól számítva már több mint 60 nap eltelt, akkor az ügyfélkapu aktiválását csak személyesen intézheti.
Az ügyfélkapu érvényessége határozatlan idejű. A regisztráció során megadott jelszó biztonsági okokból legfeljebb 2 évig érvényes, de lehetőség van rövidebb érvényességi idő beállítására is. A jelszó lejáratát megelőzően a rendszer három alkalommal figyelmeztetést küld a regisztráció során megadott e-mail címre, az érvényességi idő lejárta előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint lejárat napja előtti napon.
A Dunaújvárosi Hírlap összeállítása a Fejér Megyei Kormányhivatal támogatásával.
ELÉRHETŐSÉGEK
DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSI HIVATAL
Telefonszám: 25/795-600, 25/795-610.
Fax: 25/795-649.
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros, Szórád Márton út 39.
KORMÁNYABLAK
Telefonszám: 25/795-244.
Fax: 25/795-649.
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros, Október 23. tér 1.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Hétfő: 8.00–18.00
Kedd: 8.00–16.00
Szerda: 8.00–18.00
Csütörtök: 8.00–16.00
Péntek: 8.00–12.00
IDŐPONTFOGLALÁS!
A Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban ügyintézésre időpontot foglalni Ügyfélkapu-azonosítóval, a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet.
(Azonosító nélkül is lehetőség van „Ügyfélkapu-regisztrációra” időpontot foglalni.)
FOGLALKOZTATÁSI OSZTÁLY
Telefonszám: 25/795-697.
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros, Gagarin tér 1/A
Ügyfélfogadás
Hétfő: 8.00–14.00
Szerda: 8.00–14.00
Csütörtök: 8.00–14.00
Péntek: 8.00–12.00