Fejér Megyei Kormányhivatal

2020.11.13. 11:30

Elektronikusan, az otthonából intézheti a lakcímváltozás-bejelentést

Körmendi Erzsébet

Lakcímváltozás esetén a polgárnak három munkanapon belül be kell jelentenie az új lakóhelyének, tartózkodási helyének címét – nyilvántartásba vétele és új lakcímkártya kiállítása céljából.

A polgár lakóhelye: annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. (A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá – a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével – az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy – amennyiben más lakása nincs – megszáll.)

A polgár tartózkodási helye: annak a lakásnak a címe, ahol – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik.

A lakcímbejelentés személyesen a lakóhely szerint illetékes jegyzőnél vagy bármely járási hivatal kormányablakában vagy okmányirodájában, illetve már elektronikus kapcsolattartás útján, elektronikus azonosítást követően is intézhető. Az elektronikus kapcsolattartás útján történő lakcímbejelentés megtételére a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) van lehetőség.

A lakcímváltozást három munkanapon belül be kell jelenteni
Fotó: archív

Elektronikus azonosítást követően elektronikus kapcsolattartás útján az alábbi esetekben teljesíthető a lakcímbejelentés:

– a bejelentő a lakás kizárólagos tulajdonosa vagy haszon­élvezője,

– a szállásadó (az a személy, aki jogosult egy természetes személynek valamely lakás vagy lakás céljára szolgáló egyéb helyiség használatát biztosítani) a lakcímbejelentéshez előzetesen hozzájárult vagy a hozzájárulását a rendelkezési nyilvántartásban tette meg,

– közös tulajdon esetén a bejelentő az elektronikus kapcsolattartás útján teljesített lakcímbejelentéshez csatolja a szállásadó nyilatkozatát a tulajdonostársak hozzájárulásáról (hozzájáruló nyilatkozat),

– a bejelentkező olyan érvényes teljes bizonyító erejű magánokirattal vagy közokirattal rendelkezik, amely a lakás használatára feljogosítja (pl.: bérleti szerződés) és ezt az okiratot az elektronikus kapcsolattartás útján kezdeményezett lakcímbejelentéséhez csatolja.

Az új lakcímkártya átvételére az ügyfél választása szerint személyesen a kormányablakban, de akár lakóhelyre, tartózkodási helyre vagy egyéb címre történő postázás útján is sor kerülhet. Abban az esetben, ha elektronikus kapcsolattartás útján történik a lakcímbejelentés és az ügyfél az elkészült okmányt postai úton kívánja átvenni, a nála lévő régi, érvénytelen lakcímkártyát postai úton eljuttathatja a kormányablak részére vagy akár személyesen is leadhatja – a régi okmány leadása azonban nem kötelező, csupán opcionális.

Fontos tudni, hogy elektronikus kapcsolattartás útján indított lakcímbejelentési eljárás esetén a tárolóelemmel ellátott személyazonosító okmány chipjére az új lakcím nem kerül fel, mivel az eljárás során az okmány fizikailag nincs a hivatalnál. Ezért ilyen esetekben a lakcím rögzítését külön kell kérni.

A lakóhely, tartózkodási hely bejelentése és az új lakcímkártya kiállítása illetékmentes.

ELÉRHETŐSÉGEK

Dunaújvárosi Járási Hivatal

Telefonszám:

25/795-600,

25/795-610.

Fax: 25/795-649.

E-mail: hivatal.dunaujvaros

@fejer.gov.hu

2400 Dunaújváros,

Szórád Márton út 39.

Kormányablak

Telefonszám:

25/795-244.

Fax: 25/795-649.

E-mail: kormanyablak.

2400 Dunaújváros,

Október 23. tér 1.

ÜGYFÉLFOGADÁS:

Hétfő: 8.00–18.00

Kedd: 8.00–16.00

Szerda: 8.00–18.00

Csütörtök: 8.00–16.00

Péntek:8.00–12.00

időpontfoglalás!

A Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban ügyintézésre időpontot foglalni Ügyfélkapu-azonosítóval, a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet. (Azonosító nélkül is lehetőség van „Ügyfélkapu-regisztrációra” időpontot foglalni.)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában