Szabálytalanságokat, hiányosságokat tártak fel

2020.01.31. 11:30

A téli szezonális élelmiszerlánc- ellenőrzés tapasztalatai

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés keretében hatóságunk célja az volt, hogy ismeretlen eredetű, nem biztonságos, vagy nem megfelelő minőségű élelmiszer az ünnepek alatt se kerülhessen a lakosság asztalára.

Körmendi Erzsébet

Az ellenőrzések középpontjában a Dunaújvárosi Járási Hivatal illetékességi területén is a szezonálisan jellemző élelmiszerek előállítása és forgalmazása, a forgalomba hozott termékek minősége és nyomonkövethetősége állt.

A célterületek között szerepelt a karácsonyi ünnepi vásárokon, rendezvényeken kitelepült vendéglátás és a piacokon végzett élelmiszer-forgalmazás is. A gasztronómiai hagyományok alapján a kiemelten ellen­őrzött termékek: a friss hús, a hal és haltermékek, a pácolt, füstölt nyers vagy főtt húskészítmények, a virslik, az édes­ipari termékek, az alkoholos italok (borok, pezsgők), valamint a szezonális zöldségek és gyümölcsök voltak. Ezen kívül sor került még pékségek ellen­őrzésére is, országos társhatóság által koordináltan.

Négy esetben rendeltek el korlátozó intézkedést

Pékségek ellenőrzésére is sor került, országos társhatóság koordinálásával Fotó: archív

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés során összesen 24 ellenőrzés történt a Dunaújvárosi Járási Hivatal illetékességi területén, a dunaújvárosi, a sárbogárdi és a martonvásári járásban. A helyszínek között volt élelmiszer-előállító, -forgalmazó, vásár, piac és vendéglátóegység is. A feltárt szabálytalanságok miatt a Dunaújvárosi Járási Hivatal szakemberei négy esetben korlátozó intézkedést rendeltek el, azaz felfüggesztették az egység működését, három esetben élelmiszerlánc-felügyeleti bírság került kiszabásra, összesen 690 ezer forint értékben. Két esetben figyelmeztetésben részesítették az adott vállalkozót. Az esetek zömében higiéniai hiányosságokat: takarítatlan, elhanyagolt helyiségeket, berendezéseket találtak a hatósági szakemberek. Az ellenőrzések folyamán több esetben a nyomonkövethetőség sem volt biztosított: jelöletlen/beazonosíthatatlan termékek is előfordultak az egységekben. Tizenkilenc tétel forgalomból való kivonása, megsemmisítése a helyszínen megtörtént.

ELÉRHETŐSÉGEK

JÁRÁSI HIVATAL

Telefonszám:

25/795-600,

25/795-610

Fax: 25/795-649

2400 Dunaújváros,

Szórád Márton út 39.

KORMÁNYABLAK

Telefonszám:

25/795-244

Fax: 25/795-649

2400 Dunaújváros,

Október 23. tér 1.

ÜGYFÉLFOGADÁS

Hétfő: 7.00–17.00

Kedd: 8.00–17.00

Szerda: 8.00–17.00

Csütörtök: 8.00–18.00

Péntek: 8.00–14.00

POSTAI BEFIZETŐHELY

Hétfő: 7.00–16.00

Kedd: 8.00–16.00

Szerda: 8.00–16.00

Csütörtök: 8.00–16.00

Péntek: 8.00–14.00

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában