2020.01.31. 11:30
A téli szezonális élelmiszerlánc- ellenőrzés tapasztalatai
A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés keretében hatóságunk célja az volt, hogy ismeretlen eredetű, nem biztonságos, vagy nem megfelelő minőségű élelmiszer az ünnepek alatt se kerülhessen a lakosság asztalára.
Az ellenőrzések középpontjában a Dunaújvárosi Járási Hivatal illetékességi területén is a szezonálisan jellemző élelmiszerek előállítása és forgalmazása, a forgalomba hozott termékek minősége és nyomonkövethetősége állt.
A célterületek között szerepelt a karácsonyi ünnepi vásárokon, rendezvényeken kitelepült vendéglátás és a piacokon végzett élelmiszer-forgalmazás is. A gasztronómiai hagyományok alapján a kiemelten ellenőrzött termékek: a friss hús, a hal és haltermékek, a pácolt, füstölt nyers vagy főtt húskészítmények, a virslik, az édesipari termékek, az alkoholos italok (borok, pezsgők), valamint a szezonális zöldségek és gyümölcsök voltak. Ezen kívül sor került még pékségek ellenőrzésére is, országos társhatóság által koordináltan.
Négy esetben rendeltek el korlátozó intézkedést
A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés során összesen 24 ellenőrzés történt a Dunaújvárosi Járási Hivatal illetékességi területén, a dunaújvárosi, a sárbogárdi és a martonvásári járásban. A helyszínek között volt élelmiszer-előállító, -forgalmazó, vásár, piac és vendéglátóegység is. A feltárt szabálytalanságok miatt a Dunaújvárosi Járási Hivatal szakemberei négy esetben korlátozó intézkedést rendeltek el, azaz felfüggesztették az egység működését, három esetben élelmiszerlánc-felügyeleti bírság került kiszabásra, összesen 690 ezer forint értékben. Két esetben figyelmeztetésben részesítették az adott vállalkozót. Az esetek zömében higiéniai hiányosságokat: takarítatlan, elhanyagolt helyiségeket, berendezéseket találtak a hatósági szakemberek. Az ellenőrzések folyamán több esetben a nyomonkövethetőség sem volt biztosított: jelöletlen/beazonosíthatatlan termékek is előfordultak az egységekben. Tizenkilenc tétel forgalomból való kivonása, megsemmisítése a helyszínen megtörtént.
ELÉRHETŐSÉGEK
JÁRÁSI HIVATAL
Telefonszám:
25/795-600,
25/795-610
Fax: 25/795-649
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros,
Szórád Márton út 39.
KORMÁNYABLAK
Telefonszám:
25/795-244
Fax: 25/795-649
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros,
Október 23. tér 1.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Hétfő: 7.00–17.00
Kedd: 8.00–17.00
Szerda: 8.00–17.00
Csütörtök: 8.00–18.00
Péntek: 8.00–14.00
POSTAI BEFIZETŐHELY
Hétfő: 7.00–16.00
Kedd: 8.00–16.00
Szerda: 8.00–16.00
Csütörtök: 8.00–16.00
Péntek: 8.00–14.00