Belföld

2013.04.26. 12:50

Meghatározó piaci szereplő a DMHM

A DMH a legrégebbi reklámanyag-terjesztő cég Magyarországon. A '90-es évek elején diákszövetkezetből átalakulva, DM Hungary néven kezdte meg tevékenységét, és rövid idő alatt erős budapesti és Pest megyei szórólapterjesztő vállalkozássá fejlődött. A piacon már akkor meghatározó szerepet betöltő céget a Pannon Lapok Társasága 2005-ben vásárolta meg - mondta el Major Tamás ügyvezető igazgató.

Osváth Sarolta

A portfólióbővítés jól illeszkedett PLT-nek, mint a WAZ nemzetközi médiabirodalom magyarországi leányvállalatának piaci stratégiájához - hangsúlyozta Major Tamás. - A PLT a kilencvenes évektől az évezred elejére a Dunántúl négy megyéjében kiadott négy megyei és egy városi napilapjával, amelyek ma is több mint 200 ezer példányban, naponta 630 ezer olvasóhoz jutnak el, nemcsak a térség napilapszegmensében töltött be vezető szerepet, hanem az ország egyik legnagyobb médiavállalkozásává is vált. Ezt erősítették a napilapok mellett kiadott könnyedebb, szórakoztatóbb hangvételű vasárnapi lapok, színes mellékletek, az igényes műsor- és társasági magazinok, ingyenes közéleti és hirdetési hetilapok, valamint a napilapok önálló internetes kiadásai  tette hozzá.

Major Tamás elmondta, cél a magas minőség biztosításával a piaci részesedés további növelése (Fotó: Orosz Péter)

- A mai DMH Magyarország Lapterjesztő Kft. (röviden: DMHM) - felhasználva a PLT hazai piaci elismertségét és a nemzetközi háttérben rejlő üzleti know-how-t - tovább erősítette pozícióját a címezetlen szórólap-terjesztői piacon. Az egyre szélesebb ügyfélkör igényeinek kiszolgálása érdekében országos terjesztői hálózatot alakítottunk ki - emelte ki az ügyvezető. - Ügyfeleink között megtalálhatóak a legnagyobb multinacionális cégek, többek között a hiper- és szupermarket áruházak, a bútor- és barkács-áruházláncok reprezentánsai. Ugyanakkor a kisvállalkozások is szívesen veszik igénybe ügyfélbarát szolgáltatásainkat. Elmondhatjuk, hogy az évtized elejére DMH Magyarország Lapterjesztő Kft. versenyképes, meghatározó piaci szereplővé vált. A 2012-es évben az általunk terjesztett mintegy 500 millió szórólap már több mint 20 százalékos piaci részesedést jelent a reklámanyagok, szórólapok, hirdetési újságok terjesztése területén. A siker jelentős részben a folyamatos fejlesztésnek köszönhető: a DMHM jelenleg már a legmodernebb technikai és technológiai eszközöket alkalmazza ügyfeleinek minél szélesebb körű kiszolgálására.

Mint Major Tamástól megtudtuk, ezen eszközök között is vezető szerepe van a térinformatika egyik új ágának, illetve speciális alkalmazásának. A geomarketing gazdasági, piaci információkat geográfiai adatokkal kapcsol össze. Döntés-előkészítést támogató rendszerként az utóbbi időben egyre jelentősebb szerepet kap a marketing és kontrolling területén. Alapja egy speciális szoftver, amely adattáblákat kapcsol digitális térképhez, így segítve az adatok vizualizálását. A térkép által a piac sokkal áttekinthetőbbé válik, a földrajzi adatok segítségével új piacok célzott feltárására van lehetőség. A DMHM a rendelkezésére álló geomarketing szolgáltatással ügyfelei részére segítséget nyújt a marketingcélok elérésében: olyan területek meghatározásában, ahol a potenciális vásárlóközönség/célcsoport megtalálható. A reklámanyagok darabszámának optimalizálása biztosítja a pontosabb célcsoport-elérést és minimalizálja a meddő szórást, ezáltal a nyomdai költségek csökkennek, míg a reklám hatékonyságának köszönhetően nő az ügyfél által elérhető haszon - magyarázta.

- A DMHM célja a legújabb eszközök alkalmazásával és a legmagasabb minőség biztosításával is természetesen a piaci részesedés további, intenzív növelése - emelte ki összegzésül Major Tamás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!