Jó ha tudja

2021.10.01. 08:00

Nyugdíj előtt: miért kezdeményezzük az adategyeztetési eljárást?

Az egyeztetési eljárás legfontosabb célja, hogy a leendő nyugdíjasok a nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban szereplő biztosítási jogviszonyaikról, a megszerzett és a nyugdíjnál figyelembe vehető kereseteikről, aktív korban – a nyugdíjigény bejelentése előtt – tájékoztatást kapjanak.

Fejér Megyei Kormányhivatal

20210428 Budapest Nyugdíjas illusztráció Fotó: Bach Máté (BPM) Magyar Nemzet

Fotó: Bach Máté

Az eljárás célja továbbá, hogy az ügyfél jelzése alapján a nyugdíjnyilvántartásban nem vagy hibásan szereplő, illetve hiányzó adatok minél hamarabb beszerzésre, kiegészítésre, a téves adatok javításra, törlésre kerülhessenek, és a nyugdíjbiztosítás nyilvántartása kizárólag az ügyfél által ismert és vele egyeztetett adatokat tartalmazza.

Az adategyeztetés eredményeként – a nyugdíjbiztosítási nyilvántartásban szereplő teljes körű és egyeztetett adatok birtokában – a nyugdíj elbírálásának folyamata gyorsabbá válik, a nyugdíjak megállapítására és folyósítására hamarabb kerülhet majd sor.

Mivel az adategyeztetési eljárást a nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv hivatalból az öregséginyugdíj-korhatárt megelőzően három évvel indítja, és ez első ízben az 1965-ben születetteket fogja érinteni majd, 2027-ben, célszerű az adategyeztetési eljárás lefolytatását kérelemre kezdeményezni.

Kérelemre, kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül, a központi rendszer elektronikus felületén, a „Nyugdíjbiztosítási adategyeztetés” szolgáltatás választása esetén, az „Általános Nyomtatvány Kitöltő Program” alkalmazásával tett igénybejelentéssel indítható meg.

Elektronikus ügyintézésre kizárólag saját ügyfélkapun keresztül (felhasználónév és jelszó megadását követően) van lehetőség, amely a www.magyarorszag.hu portálon keresztül érhető el, használata előzetes regisztrációhoz kötött.

Ügyfélkapun keresztül történő adategyeztetési eljárás kezdeményezésére a Fejér Megyei Kormányhivatal Társadalombiztosítási Osztályának ügyfélszolgálatán (Dunaújváros, Szórád Márton út 39.) is lehetőség van ügyfélkapus regisztrációval, felhasználó név, jelszó ismeretében.

A nyugdíj elbírálásának folyamata gyorsabbá válik az adategyeztetés eredményeként Fotó: BPM/MW

Az egyeztetési eljárás megindítása a „Kérelem adategyeztetési eljárás iránt” elnevezésű űrlap becsatolásával lehetséges. A https://nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/ honlapon az ügyfélkapun történő belépést és viszontazonosítást követően. A kérelem benyújtását követően az eljárás bármely szakaszában lehetősége van áttérni hagyományos (papíralapú) ügyintézésre.

Az eljárás megindítását követő 5 napon belül a nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv értesítést küld az eljárás menetéről, továbbá részletes kimutatást küld az általa nyilvántartott biztosításban töltött időszakokról, illetve nők esetében a nők kedvezményes nyugdíjára vonatkozó jogosultsági időkről, korkedvezményre jogosító időkről. A kimutatáson szerepelnek továbbá a munkáltató vagy jogutódja, illetve az adatszolgáltatásra kötelezett adatai, az 1987. december 31-ét követő időszakra vonatkozó nyugdíjjárulék-köteles kereseti és jövedelmi adatok, továbbá az erre az időszakra vonatkozóan levont nyugdíjjárulék-adatok és egyéb, a jelenlegi nyugdíjszabályok szempontjából fontos adatok.

A kimutatást tartalmazó értesítés kézhezvételét követően 30 nap áll rendelkezésére, hogy az abban nem szereplő vagy tévesen feltüntetett adatokra vonatkozóan észrevételt tegyen a nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv felé, a helyes adatokat igazoló, alátámasztó dokumentumok megküldésével. Ekkor nyílik lehetőség például a szakmunkástanulói idő, katonaidő, felsőfokú intézmény nappali tagozatán folytatott tanulmányok időtartama elismerését kezdeményezni.

Az eljárás a kérelem beérkezését követő 75 napon belül határozattal zárul.

ELÉRHETŐSÉGEK

Dunaújvárosi JÁRÁSI HIVATAL

Telefonszám:

25/795-600, 25/795-610.

Fax: 25/795-649.

E-mail: hivatal.dunaujvaros @fejer.gov.hu

2400 Dunaújváros,

Szórád Márton út 39.

KORMÁNYABLAK

Telefonszám: 25/795-244.

Fax: 25/795-649.

E-mail: kormanyablak. [email protected]

2400 Dunaújváros,

Október 23. tér 1.

ÜGYFÉLFOGADÁS

Hétfő: 8.00–18.00

Kedd: 8.00–16.00

Szerda: 8.00–18.00

Csütörtök: 8.00–16.00

Péntek: 8.00–12.00

időpontfoglalás!

A Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban ügyintézésre időpontot foglalni Ügyfélkapu-azonosítóval, a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet. (Azonosító nélkül is lehetőség van „Ügyfélkapu-regisztrációra” időpontot foglalni.)

Foglalkoztatási Osztály

Telefonszám: 25/795-697.

E-mail: [email protected]

2400 Dunaújváros, Gagarin tér 1/A

Ügyfélfogadás

Hétfő: 8.00–14.00

Szerda: 8.00–14.00

Csütörtök: 8.00–14.00

Péntek: 8.00–12.00

A Dunaújvárosi Hírlap összeállítása a Fejér Megyei Kormányhivatal támogatásával.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában