online piactér

2017.12.06. 09:00

Még egy kisbolt sem lehet meg webáruház nélkül?

A karácsonyi kiskereskedelmi forgalomra hatványozottan is igaz: egyre gyakrabban a világhálón böngészünk ajándék után. Ár, érték, kényelem, fogyasztóvédelem és ami mögötte van.

Szabó Szabolcs

Tóth Imola, a dunaújvárosi Rosemary Boltja tulajdonosa is tervezi már: színre lép az e-kereskedelem világában is, mert ezt diktálják a piaci követelmények és fogyasztói szokások Fotó: AG

Bizonyára mindenki tapasztalhatta, az utóbbi tíz évben teljesen átalakultak a vásárlói szokások: kényelmesebbek lettünk, már csak ritkán indulunk olyan bevásárlótúrákra, mint annak idején a karácsony előtti hétvégéket jellemezte. Abban sincs semmi újdonság, hogy az online piactér évről évre rendre hízik, a csomag- és futárszolgálatok feladata is gyarapodik. Kérdés: az új világban hol is van helye a sokak által szeretett és hiányolt, de egyre kevesebbet látogatott kisboltoknak, szaküzleteknek.

Tény, mi is tapasztaltunk némi kiskereskedelmi fellendülést az utóbbi időszakban, ám továbbra is keressük a fejlődés, bővülés lehetőségét. A jelenlegi piaci mozgásokat figyelembe véve számunkra is a következő lépés lesz egy önálló internetes webshop létrehozása, amely inkább egyfajta tanácsadó magazinként működne majd. A világ erre halad, a Facebook-on már nagymamák is fent vannak, informálódnak, igen aktívak, a kiskereskedőknek pedig el kell érniük a vevőket. Folyamatos változásra van szükség ennek szellemében dolgozunk mi is. Összességében elmondható, hogy a mi vásárlókörünk leginkább a stabil középosztály 40 év feletti polgáraiból adódik össze. Ők már tudnak és akarnak is áldozni az egyedi és minőségi termékekre, amelyet nem kapnak egy-egy multinacionális cégnél. Mi is arra törekszünk, hogy lokális, helyben készült termékeket értékesítsünk. Magunk is tapasztaljuk, hogy gyakran nehéz állni a versenyt a multikkal, amelyek olcsón ugyan, de tömegtermékeket kínálnak. Harcolunk a piacért, annak érdekében, hogy igazi értékeket kínáljunk. Azt azonban látni kell, ha nyitunk a webáruház felé, az egy újabb munkavállalót jelent, és ennek a költségeit is ki kell majd termelnie a vállalkozásnak. A jövő pedig erre halad – fogalmazott lapunknak Tóth Imola, a dunaújvárosi lakberendezés-otthonbolt, a Rosemary boltja tulajdonosa.

Tóth Imola, a dunaújvárosi Rosemary Boltja tulajdonosa is tervezi már: színre lép az e-kereskedelem világában is, mert ezt diktálják a piaci követelmények és fogyasztói szokások Fotó: AG

A Pénzcentrum.hu által a közelmúltban szemlézett Nielsen riport szerint az e-kereskedelem gyors ütemben növekszik, ám e mögött különböző tényezők húzódnak: A kedvező áron elérhető adatok, az internetre kapcsolódás, valamint az okostelefonok egyre szélesebb körben való elterjedése kulcsfontosságú a fogyasztói magatartás alakulásában, egyben az e-kereskedelem növekedési indikátoraként szolgál. Ugyanakkor a netkapcsolat terjedése önmagában nem elég az online kereskedelem penetrációjának növeléséhez. Különféle kulturális tényezők és a piacok árnyalatnyi különbségei is befolyásolhatják a fogyasztók hozzáállását az online vásárláshoz.A mozgatórúgók és a gátló tényezők hasonlóak, egy kivétellel. Szinte minden országban a kényelem az első számú motivációs tényező az online vásárlást tekintve. Ez alól az Egyesült Államok a kivétel, ahol az embereket a jó ajánlatok, akciók ösztönzik leginkább. Ezzel szemben az online vásárlást három fő akadály hátráltatja. Először is az a fogyasztói igény, hogy a vásárlás előtt saját kézbe vehessük a terméket, legyen ez akár élelmiszer, akár ruhanemű. Másodszor sokan kételkednek az árucikk frissességében. Harmadszor pedig erős az aggály, hogy az online vásárolt termék minősége nem olyan, mint a boltban kaphatóké. A kereskedőknek meg kell cáfolniuk és tompítaniuk kell mindezeket a tapasztalatokat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában