2020.02.26. 13:30
Hétéves a Nébih szemléletformáló kampánya
Idén ünnepli hetedik születésnapját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) „Ételt csak okosan!” elnevezésű kampánya.
A Nébih legrégebbi szemléletformáló programjának célja felhívni a lakosság figyelmét arra a tényre, hogy tudatos odafigyeléssel megelőzhető az élelmiszer eredetű megbetegedések többsége. Ennek jegyében a kampány saját tudástárán és számos programon keresztül, változatos eszköztár bevetésével igyekszik megismertetni az élelmiszerbiztonság alapjait a hazai lakosság minden korosztályával. A mostani ünnepi alkalomból egész éves #hűtőkihívásra hívja az érdeklődőket az „Ételt csak okosan!” csapata.
A Nébih mára sokrétűvé vált szemléletformáló kezdeményezései sorában az elsők közt indította el 2013-ban az „Ételt csak okosan!” kampányt. Az élelmiszerbiztonság és az élelmiszerhigiénia fontosságát hirdető akció a tudatos vásárláson túl, az élelmiszerek helyes tárolását, az ételek megfelelő konyhatechnikai elkészítését, valamint az ételmaradékok ajánlott tárolási módját mutatja be a fogyasztóknak. A kampány üzenetei az egyre bővülő, korszerű és mindig megújuló információs eszköztárnak köszönhetően évről évre szélesebb közönséghez jutnak el.
2018 márciusában indult oktatási programjuk nagy hangsúlyt fektet a közvetlen, személyes kommunikációra. A „Tiszta kézzel” elnevezésű rövid, játékos foglalkozások eddig 80 budapesti óvoda 7500 gyermekéhez jutottak el, a kapcsolódó kiadványt pedig 100 ezer példányban vehették át az intézmények. Nevelő programjukat az ország egész területére szeretnék kiterjeszteni.
A Nébih szemléletformáló eszköztára 2019-ben jó néhány innovatív ötlettel bővült. Ezek egyike a Budapest szívében található Minipolisz, ahol az „Ételt csak okosan!” által jegyzett élethű, méretarányos bevásárlóközpontban játszva ismerkedhetnek meg a 3-12 éves gyerekek a bolti termékekkel és higiéniával, valamint a bevásárlás helyes sorrendjével. Az installációvárosban 130 ezre fordulnak meg évente.
Az „Ételt csak okosan!” csapata egy speciális születésnapi kihívással is készült az érdeklődők számára. A „#hűtőkihívás” mostantól egészen az év végéig fut, a kampány 30 ezer követővel bíró Facebook-oldalán azzal a céllal, hogy a hűtőszekrények tudatosabb használatával a háztartásokban is elősegítse az élelmiszer-biztonság és az élelmiszer-higiénia fokozását.