átadták az első szakaszt

2018.12.04. 20:20

Út, ami összeköt

Hivatalosan is átadták a Fejér megye déli része, de az egész megye számára fontos infrastrukturális fejlesztés, a 6219-es jelű Dunaújvárost Sárbogárddal összekötő négyszámjegyű út első, 7,5 kilométeres szakaszát, amely Nagyvenyim teljes átkelési szakaszát érintve a mezőfalvai körforgóig tart.

Várkonyi Zsolt

A TOP-1.3.1-16-FE1-2017-00001 számú „Közlekedésfejlesztés Fejér megyében II.” elnevezésű projekt 120 nap alatt és a tervezett költségkereten belül, 759 millió forintból valósult meg. Az említett fő útszakasz mellett a kivitelezők a kopóréteg felmarásáról, a süllyedéseknél a teljes pályaszerkezet cseréjéről, a kiegyenlítő aszfaltréteg és új kopóréteg terítéséről, az új, tartós burkolati jelek felfestéséről, valamint a KRESZ táblák cseréjéről és pótlásáról is gondoskodtak. A vízelvezetés szakszerű megoldása mellett a szakaszon található 12 darab autóbuszmegállóhely betonburkolatot kapott, illetve Mezőfalva térségében 2 új buszöbölpár épült, illetve megújultak az utasperonok is.

Az átadás pillanata Fotó: Hankusz Kálmán/Dunaújvárosi Hírlap

Az ünnepi eseményt megtisztelte jelenlétével dr. Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke, dr. Simon László, Fejér megye kormánymegbízottja, dr. Galambos Dénes a térség ipar- és területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa, dr. Dorkota Lajos, a Magyar Energetikai- és Közműszabályozási Hivatal elnöke, Molnár István, a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatója, valamint az érintett két település vezetői, Vargáné Kaiser Katalin, Nagyvenyim, illetve Márok Csaba, Mezőfalva polgármestere. Varga Gábor, Fejér megye 5. számú választókerületi országgyűlési képviselője – egyéb elfoglaltsága miatt – nem tudott részt venni az eseményen.

 

Dr. Molnár Krisztián kiemelte azt az összefogást, azt a lobbitevékenységet, amely ennek a projektnek szabad utat biztosított, és amelyben kiemelkedő szerep jutott dr. Dorkota Lajosnak, dr. Galambos Dénesnek és Varga Gábornak. A Fejér megyében a TOP-os pályázatok keretében rendelkezésre álló 32 milliárd forintból a négy, illetve ötszámjegyű utak fejlesztésére valamivel több mint kétmilliárd forint állt rendelkezésre, amely eredetileg nem tartalmazta a Sárbogárd – Dunaújváros szakaszt. Az erre „megszerzett” plusz 3,2 milliárd forint forrás tette lehetővé, hogy az útnak az első szakasza kedden hivatalosan is átadásra kerülhetett. Molnár István szerint ezzel a beruházással a térségben élők egyik régi vágya vált valóra.

Az említett útszakasz érdemi felújítása 1980 óta nem történt meg. Ennek forgalma mára olyan mértékben megnövekedett, hogy naponta ötezer gépjármű, közöttük több mint háromszáz nehézgépjármű halad át rajta. Az útszakasz felújítása már régóta tervezett volt, de az elmúlt években nyílt arra lehetőség, hogy ez megvalósulhasson. Még az elmúlt évben kötött a Magyar Közút Nonprofit Zrt. támogatási szerződést a Nemzetgazdasági Minisztérium irányító hatóságával a Dunaújváros Modern Váro sok Program keretében. A támogatási szerződés ezen kívül tartalmazza a Mezőfalva–Sárbogárd útszakaszt, illetve a Paks–Cece út Fejér megyei szakaszának felújítását. Az igazgató megköszönte a kivitelező cég, a Soltút Kft. munkáját, és a térségben élő emberek türelmét, amelyet a kivitelezés során tanúsítottak.

Célzott fejlesztések, élhető közösségek

Dr. Galambos Dénes elmondta, hogy a kormány kiemelt célja a vidék célzott fejlesztése, az élhető közösségek hálózatának megteremtése. Egyik alapvető feladat a közlekedési infrastruktúra bővítése, korszerűsítése, amely javítja a térség munkaerő-mobilitását és az itt élők életminőségét. A közúthálózat 2010 óta példátlan mértékű fejlődésen megy keresztül, amelynek hangsúlyos területei a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett az alsóbbrendű négy és öt számjeggyel jelzett utak helyreállítása.

Ilyen a vissza nem térítendő TOP-os uniós forrásból megvalósult Mezőfalva – Nagyvenyim útszakasz is. Hazai költségvetési forrásból újul meg ugyanakkor az M6-os körforgalmi lehajtó és a 6-os főút közötti hiányzó szakasz. A Dunaújvárost és térségét érintő Modern Városok Programba beemelt és kedden átadott beruházás első szakasza is azt szimbolizálja, hogy a város és a környező települések fejlesztései összehangoltan lehetnek csak eredményesek, erősítve a térség versenyképességét, az M8-as gyorsforgalmi út megépítésével, valamint a dunai Pentele híddal együtt pedig a térség logisztikai potenciálját is.

Aki utat épít, az a jövőt építi

Dr. Dorkota Lajos pontosan tudja, hogy aki utat épít, az a jövőt építi. Lapunknak elmondta: környezetünk élhetőbbé tételének fontos része az úthálózat fejlesztése, hiszen aki ebbe a térségbe jön dolgozni, igénybe venni az egészségügyi ellátásokat, az oktatási intézményeket vagy épp kulturális rendezvényekre, sporteseményekre tér be hozzánk, annak fontos ez. És nekünk is az, mert egy térség fejlődésének, fejlettségének fokmérője is. A térség településein élő emberekkel együtt Dunaújváros is profi tál ebből, hiszen az elmúlt években itt megvalósult fejlesztések úgy, mint az élményfürdő, a Szalki-szigeti szabadstrand, vagy a zöld rendelő helyén megvalósuló járási hivatal nemcsak a város ötvenezer, hanem a térségben élő mintegy százhúszezer embert szolgálják.

A térség élhetőbb környezetének akut problémája a szállópor-koncentráció jelentős növekedése, ami elsődlegesen az ipari környezetterhelésből következik. Ennek elsődleges oka az, hogy a Dunaferr nem valósította meg azokat a környezetvédelmi beruházásokat, amelyeket korábban szerződésben vállalt. Erre mindenképpen megoldást kell találnunk!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!