Sport

2007.07.27. 02:29

Sárkányok rajtolnak

Dunaújváros (ja-acs) - Remek versenynek ígérkezik az ultrakönnyű motoros sárkányrepülők nemzeti bajnoksága. A péntektől vasárnapig tartó viadalra a baracs-kisapostagi repülőtérre gyülekeznek a madarak .

Szabó Szabolcs

Mintegy harminc nevezés érkezett eddig a rendezőkhöz, de mivel nyílt bajnokságról van szó, még péntek délután a helyszínen is lehet nevezni. A dunaújvárosi kiválóság, Thuróczy Endre a kétszemélyes kategóriában indul. Mégpedig azért, és ezt már ő mondta:

- Egyéniben mindent elértem, más motivációra van szükségem. Ezért három éve versenyzek a kétszemélyes motoros sárkányrepülővel. Társam a békéscsabai Guti Gábor, akinek a navigálás a feladata. A három év alatt már a kétszemélyes számban egy világbajnoki ezüstérmet szereztünk.

Való igaz, Thuróczy az egyszemélyes kategóriában háromszoros világbajnok, Európa-bajnok, Világkupa győztes, kétszer nyert aranyérmet a Világjátékokon és tizenegyszeres magyar bajnok. (Remélhetően nem maradt ki lényeges adat a felsorolásból.)

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

- Egyéniben mindent elértem, más motivációra van szükségem. Ezért három éve versenyzek a kétszemélyes motoros sárkányrepülővel. Társam a békéscsabai Guti Gábor, akinek a navigálás a feladata. A három év alatt már a kétszemélyes számban egy világbajnoki ezüstérmet szereztünk.

Való igaz, Thuróczy az egyszemélyes kategóriában háromszoros világbajnok, Európa-bajnok, Világkupa győztes, kétszer nyert aranyérmet a Világjátékokon és tizenegyszeres magyar bajnok. (Remélhetően nem maradt ki lényeges adat a felsorolásból.)

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

- Egyéniben mindent elértem, más motivációra van szükségem. Ezért három éve versenyzek a kétszemélyes motoros sárkányrepülővel. Társam a békéscsabai Guti Gábor, akinek a navigálás a feladata. A három év alatt már a kétszemélyes számban egy világbajnoki ezüstérmet szereztünk.

Való igaz, Thuróczy az egyszemélyes kategóriában háromszoros világbajnok, Európa-bajnok, Világkupa győztes, kétszer nyert aranyérmet a Világjátékokon és tizenegyszeres magyar bajnok. (Remélhetően nem maradt ki lényeges adat a felsorolásból.)

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Való igaz, Thuróczy az egyszemélyes kategóriában háromszoros világbajnok, Európa-bajnok, Világkupa győztes, kétszer nyert aranyérmet a Világjátékokon és tizenegyszeres magyar bajnok. (Remélhetően nem maradt ki lényeges adat a felsorolásból.)

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Való igaz, Thuróczy az egyszemélyes kategóriában háromszoros világbajnok, Európa-bajnok, Világkupa győztes, kétszer nyert aranyérmet a Világjátékokon és tizenegyszeres magyar bajnok. (Remélhetően nem maradt ki lényeges adat a felsorolásból.)

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Tőle tudjuk, hogy a magyar bajnokságon a versenyzőknek háromféle feladatot is meg kell oldaniuk. Persze leegyszerűsítve, nem éppen szakmai precizítással a következőket kell teljesíteniük. A nagyobb súlyú géppel kétszáz kilométeres körzetig valamit meg kell keresni, fotópontok azonosításával. A végrehajtás minőségét a rendezők GPS segítségével ellenőrzik. Szintén komoly feladat a második, amelyet a laikusok számára gazdasági üzemanyag-versenynek is nevezhetnénk. Ennek lényege: az ér el jó eredményt, aki a minimális benzinnel érkezik vissza a bázisra, s közben a legnagyobb időt és a legnagyobb távolságot teszi meg. De a harmadik versenyszám is kellően érdekes és izgalmas. Ezt nevezhetjük preciziós repülésnek is, amely a repülőtéren zajlik. Egy kijelölt és felfestett területre kell leállított (!) motorral leszállni, amely nem könnyű feladat, mivel kezdetben 60 kilométeres sebességgel érkezik a föld felé a sárkányrepülő. A feladatot a legpontosabban kell végrehajtani az ötméteres sávokba érkezéskor.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

A Dunaferr Repülő Klubot még Horváth István képviseli, aki az együléses kategóriában próbál szerencsét. Ő is régi motoros a szakmában, húsz éve van ott a hazai élmezőnyben több világversenyen is indult, amelyeken általában a tizedik hely körül végzett. Tavaly nem vett részt a nemzeti bajnokságon, de előtte 2005-ben öve lett az arany.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Horváth István arra a kérdésünkre, hogy hazai környezetben milyen eredménnyel lenne elégedett, így válaszolt:

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

- Nagyon erős a mezőny, és a feladatok és nagyon nehezek. Nem könnyű jósolni, de ha dobogóra kerülök, akkor már elégedett leszek. Természetesen itthon az a célom, hogy nyerjek, és ennek érdekében mindent meg is teszek majd. De azt hiszem a szerencsére is szükség lesz a győzelem megszerzéséhez.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!