Olvasó

2006.08.23. 02:28

Legyen egyetlen felelőse a tömegek biztonságának

Dühít, amikor a vasárnapi tüzijátékról úgy beszélnek, mint a többi rendezvényről. Amikor a program szervezőjét tekintik felelősnek mindenért. Kérem, ...

Mórocz Zsolt

Dühít, amikor a vasárnapi tüzijátékról úgy beszélnek, mint a többi rendezvényről. Amikor a program szervezőjét tekintik felelősnek mindenért.

Kérem, a vasárnapi rendezvény nem olyan volt, mint egy falusi utcabál. Az ország fővárosában a Duna partján összegyűlt másfél millió ember. Másfél millió! Az ország lakosságának 15 százaléka. Az ő biztonságukról gondoskodni nem egy programszervező feladata, hanem a magyar államé. Azé a magyar államé, amely a mi adónkból működteti különböző szervezeteit.

Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor ennyi ember gyűlik össze, kell lennie egy embernek, aki felelős a biztonsági ügyekért. Most vihar volt, de történhetett volna szándékos pánikkeltés, robbanhatott volna bomba, egy őrült lövöldözésbe kezdhetett volna. Kell, hogy legyen egy hely, ahova EGYETLEN emberhez befut minden információ. Az időjárási, a rendőrségi, a tűzoltósági hírek, minden.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Kérem, a vasárnapi rendezvény nem olyan volt, mint egy falusi utcabál. Az ország fővárosában a Duna partján összegyűlt másfél millió ember. Másfél millió! Az ország lakosságának 15 százaléka. Az ő biztonságukról gondoskodni nem egy programszervező feladata, hanem a magyar államé. Azé a magyar államé, amely a mi adónkból működteti különböző szervezeteit.

Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor ennyi ember gyűlik össze, kell lennie egy embernek, aki felelős a biztonsági ügyekért. Most vihar volt, de történhetett volna szándékos pánikkeltés, robbanhatott volna bomba, egy őrült lövöldözésbe kezdhetett volna. Kell, hogy legyen egy hely, ahova EGYETLEN emberhez befut minden információ. Az időjárási, a rendőrségi, a tűzoltósági hírek, minden.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Kérem, a vasárnapi rendezvény nem olyan volt, mint egy falusi utcabál. Az ország fővárosában a Duna partján összegyűlt másfél millió ember. Másfél millió! Az ország lakosságának 15 százaléka. Az ő biztonságukról gondoskodni nem egy programszervező feladata, hanem a magyar államé. Azé a magyar államé, amely a mi adónkból működteti különböző szervezeteit.

Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor ennyi ember gyűlik össze, kell lennie egy embernek, aki felelős a biztonsági ügyekért. Most vihar volt, de történhetett volna szándékos pánikkeltés, robbanhatott volna bomba, egy őrült lövöldözésbe kezdhetett volna. Kell, hogy legyen egy hely, ahova EGYETLEN emberhez befut minden információ. Az időjárási, a rendőrségi, a tűzoltósági hírek, minden.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor ennyi ember gyűlik össze, kell lennie egy embernek, aki felelős a biztonsági ügyekért. Most vihar volt, de történhetett volna szándékos pánikkeltés, robbanhatott volna bomba, egy őrült lövöldözésbe kezdhetett volna. Kell, hogy legyen egy hely, ahova EGYETLEN emberhez befut minden információ. Az időjárási, a rendőrségi, a tűzoltósági hírek, minden.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Azt gondolom, hogy ilyen esetekben, amikor ennyi ember gyűlik össze, kell lennie egy embernek, aki felelős a biztonsági ügyekért. Most vihar volt, de történhetett volna szándékos pánikkeltés, robbanhatott volna bomba, egy őrült lövöldözésbe kezdhetett volna. Kell, hogy legyen egy hely, ahova EGYETLEN emberhez befut minden információ. Az időjárási, a rendőrségi, a tűzoltósági hírek, minden.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

A katonaságnál van tudtommal hasonló belső szervezet, ahol egy jól működő kommunikációs központban ülő, intézkedési joggal felruházott vezető felügyel mindent.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Gondolom, a katasztrófavédelmi központban lehetne kialakítani azt a bázist, amely kiemelt esetekben biztonsági központként működik. Gyanítom, a hely meg is van, csak az a gond, hogy a törvényi felhatalmazással működő védelmi bizottságok csupán a baj bekövetkezte után ülnek össze. Pedig a nemzeti ünnepeken, a nagy tömegrendezvények idején szükség lenne egyetlen, operatív joggal felruházott biztonsági felelősre. Aki - ha nagynak ítéli a biztonsági kockázatot - akár a programot is lefújhatja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!