Kultúra

2010.02.18. 03:29

Díva, Made in Hungária

Dunaújváros - SzépRóza hat és félszer érkezik, SzépRóza hat és félszer bűnhődik, SzépRóza hat és félszer ríkat és nevettet meg. Csákányi Eszter jutalomjátéka a Bartók színpadán.

Szabó Szabolcs

Hat és fél nő. Hat és fél életrecept. Hat és fél darabnyi sorsmozaik. Hat és fél szemernyi szerelem. Hat üdvözülés, fél megbocsátás. Parti Nagy Lajos (PNL) Csákányi Eszterre szabott egy remek darabot, egy bő nyolcvan percnyi monodrámát, ahol Csákányi hat és fél nő szerepébe bújhat, hat és félszer lehet nagyon mai magyar asszony.

PNL már régóta forgatta magában ama gondolatot, hogy Csákányi Eszternek ír egy sajátbejáratú darabot, amelyből megismerhetjük a Hét asszonyát, pontosabban a hősnőt hat és félszer. Az első legyen mondjuk Csók Adorjánné, a megtiprott, előkészítő munkafolyamatot végző nő, akinek lelkében dobog a dundi pelenkakötésű szív , száját pedig olyan tagmondatok hagyják el, mint a legfelkapottabb sztendápkomedikben sem szokás. Mindezt gyomros mélységgel és bravúros nyelvi leleménnyel postázva.

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

Hat és fél nő. Hat és fél életrecept. Hat és fél darabnyi sorsmozaik. Hat és fél szemernyi szerelem. Hat üdvözülés, fél megbocsátás. Parti Nagy Lajos (PNL) Csákányi Eszterre szabott egy remek darabot, egy bő nyolcvan percnyi monodrámát, ahol Csákányi hat és fél nő szerepébe bújhat, hat és félszer lehet nagyon mai magyar asszony.

PNL már régóta forgatta magában ama gondolatot, hogy Csákányi Eszternek ír egy sajátbejáratú darabot, amelyből megismerhetjük a Hét asszonyát, pontosabban a hősnőt hat és félszer. Az első legyen mondjuk Csók Adorjánné, a megtiprott, előkészítő munkafolyamatot végző nő, akinek lelkében dobog a dundi pelenkakötésű szív , száját pedig olyan tagmondatok hagyják el, mint a legfelkapottabb sztendápkomedikben sem szokás. Mindezt gyomros mélységgel és bravúros nyelvi leleménnyel postázva.

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

PNL már régóta forgatta magában ama gondolatot, hogy Csákányi Eszternek ír egy sajátbejáratú darabot, amelyből megismerhetjük a Hét asszonyát, pontosabban a hősnőt hat és félszer. Az első legyen mondjuk Csók Adorjánné, a megtiprott, előkészítő munkafolyamatot végző nő, akinek lelkében dobog a dundi pelenkakötésű szív , száját pedig olyan tagmondatok hagyják el, mint a legfelkapottabb sztendápkomedikben sem szokás. Mindezt gyomros mélységgel és bravúros nyelvi leleménnyel postázva.

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

PNL már régóta forgatta magában ama gondolatot, hogy Csákányi Eszternek ír egy sajátbejáratú darabot, amelyből megismerhetjük a Hét asszonyát, pontosabban a hősnőt hat és félszer. Az első legyen mondjuk Csók Adorjánné, a megtiprott, előkészítő munkafolyamatot végző nő, akinek lelkében dobog a dundi pelenkakötésű szív , száját pedig olyan tagmondatok hagyják el, mint a legfelkapottabb sztendápkomedikben sem szokás. Mindezt gyomros mélységgel és bravúros nyelvi leleménnyel postázva.

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

A második legyen egy családi drámákon epekedő menő leszbikus fotós, aki fókuszolás közepette gyakorta folytat őszinte párbeszédet önnönmagával. A harmadik lészen egy fürdőalkalmazotti beengedő, aki a hazánkban szálláscsinálóként megjelent strucctársadalom kenyai szálait bogozza szét. Majd végérvényesen egybe. A negyedik legyen emigráns üzletasszony, akinek a haza, a szerelem, a férj, a házastársi sors fogalma és igája eggyé forrt a maga által kreált ifjonti bordallal, azon a bizonyos szüreten. Az ötödik: A hét asszonya. A hatos villamos nőstény ura, aki három konyak közt gyilkol utasállatot, Dunába hajt kínt és keservet. Az Oktogonnál erős verbális attakkal figyelmezteti gyermeke majdnem létező, gyerekgyártási díjat soha nem fizető pénzügyőr ex-párját. A hatodik bárénekes, muzsikus lokáldíva, aki magnóról játssza a korcsmazajt.

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

A hat és feledik Csákányi Eszter, a színésznő, aki az átöltözések/átváltozások alatt megosztja velünk mindenkori gyötrelmeit, kérdéseit. A kedd este asszonya Csákányi Eszter - hat és félszer. Villamosvezetőnő, nesze. Méghozzá hatos villamos. Ami akkora csúcs, hogy fogalom. Himalája, barbikám, és akkor még finom voltam. Mire hazaér, a torkáig ér az embernek az emberiség, ha lát egyet, rögtön bőgni kezd, úgy bőg, mint a kék ég egy szárnyas betéten...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!