Hírek

2007.10.26. 02:29

Megúszhatjuk a befürdést?

Dunaújváros - A cél most az, hogy felbontassák az építtetővel a szerződést - így talán kihátrálhatna a város és a DVG a többség szerint csődhelyzetet teremtő élményfürdő beruházásból.

Szabó Szabolcs

HHHÉlményfürdő-saga a közgyűlésen. Koós Jánostól, a DVG Zrt. elnökétől részletes áttekintést kaphatott minden jelenlévő, a beszámoló végén pedig döntés is született: a közgyűlés a CIB Ingatlanlízing Zrt-re próbál hatást gyakorolni, hogy - mivel a városvezető többség szerint nem szerződésszerű a teljesítés - bontsák fel a szerződést a kivitelezővel. Mi vezetett idáig...?!

A kölcsönös rossz viszonyt csak mélyítette, hogy a CIB, valamint a Vegyépszer és a MAHID eddig lényegében semmiféle megegyezésre nem hajlott - fogalmazott Koós János. Amikor a bank jelezte, hogy hajlandó lenne a pénzügyi konstrukción alakítani, akkor a Vegyépszer mondott nemet. Mára odáig jutottak, hogy a CIB tett egy ajánlatot, ami lényegében a fürdő beüzemelésének időszakában könnyítené meg az üzemebehelyező dolgát. E szerint az első évben 80, a másodikban, 120, a harmadik évben pedig 160 millió forintot kellene csupán törleszteni, az évi körülbelül 200 millió forinthoz képest. A felfutási időszakban tehát könnyebbséget jelentene ez a változtatás, ám jelentős engedménynek aligha nevezhető az összességében 5,4 milliárd forintba kerülő beruházás egészéhez viszonyítva ez a fajta kegy .

A Vegyépszer is jelezte: a szerződésben meghatározott 30 millió forintnyi tartalékkeret terhére befejeznék a termálkutat - ez megoldhatná az élményfürdő vízellátási problémáját. Koós szerint ez annyiban aggályos, hogy ezek szerint egy ilyen volumenú beruházás lényegében tartalékkeret nélkül folyik, ami véleménye szerint igencsak elgondolkodtató. Mai információját is megosztotta a közzel a DVG Zrt. elnöke: mivel folyamatos a vita az építési engedély meglétéről, a DVG álláspontját csak erősíti, hogy a rácalmási elsőfokú építésügyi hatóság szeptember 26-án ismét kint járt a helyszínen, másodjára is megállapították, hogy jogszerűtlen építkezés folyik, emiatt 1 millió forintos bírságot szabtak ki az építőre. Eszerint tehát nincs jogerős építési engedély a fürdőre, bár a CIB és a MAHID ennek az ellenkezőjét állítja. Újabb közjáték: a MAHID Zrt-t értesítette a CIB, hogy a beruházáshoz nyújtott bankgarancia is lejárt október 30-án.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A kölcsönös rossz viszonyt csak mélyítette, hogy a CIB, valamint a Vegyépszer és a MAHID eddig lényegében semmiféle megegyezésre nem hajlott - fogalmazott Koós János. Amikor a bank jelezte, hogy hajlandó lenne a pénzügyi konstrukción alakítani, akkor a Vegyépszer mondott nemet. Mára odáig jutottak, hogy a CIB tett egy ajánlatot, ami lényegében a fürdő beüzemelésének időszakában könnyítené meg az üzemebehelyező dolgát. E szerint az első évben 80, a másodikban, 120, a harmadik évben pedig 160 millió forintot kellene csupán törleszteni, az évi körülbelül 200 millió forinthoz képest. A felfutási időszakban tehát könnyebbséget jelentene ez a változtatás, ám jelentős engedménynek aligha nevezhető az összességében 5,4 milliárd forintba kerülő beruházás egészéhez viszonyítva ez a fajta kegy .

A Vegyépszer is jelezte: a szerződésben meghatározott 30 millió forintnyi tartalékkeret terhére befejeznék a termálkutat - ez megoldhatná az élményfürdő vízellátási problémáját. Koós szerint ez annyiban aggályos, hogy ezek szerint egy ilyen volumenú beruházás lényegében tartalékkeret nélkül folyik, ami véleménye szerint igencsak elgondolkodtató. Mai információját is megosztotta a közzel a DVG Zrt. elnöke: mivel folyamatos a vita az építési engedély meglétéről, a DVG álláspontját csak erősíti, hogy a rácalmási elsőfokú építésügyi hatóság szeptember 26-án ismét kint járt a helyszínen, másodjára is megállapították, hogy jogszerűtlen építkezés folyik, emiatt 1 millió forintos bírságot szabtak ki az építőre. Eszerint tehát nincs jogerős építési engedély a fürdőre, bár a CIB és a MAHID ennek az ellenkezőjét állítja. Újabb közjáték: a MAHID Zrt-t értesítette a CIB, hogy a beruházáshoz nyújtott bankgarancia is lejárt október 30-án.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A kölcsönös rossz viszonyt csak mélyítette, hogy a CIB, valamint a Vegyépszer és a MAHID eddig lényegében semmiféle megegyezésre nem hajlott - fogalmazott Koós János. Amikor a bank jelezte, hogy hajlandó lenne a pénzügyi konstrukción alakítani, akkor a Vegyépszer mondott nemet. Mára odáig jutottak, hogy a CIB tett egy ajánlatot, ami lényegében a fürdő beüzemelésének időszakában könnyítené meg az üzemebehelyező dolgát. E szerint az első évben 80, a másodikban, 120, a harmadik évben pedig 160 millió forintot kellene csupán törleszteni, az évi körülbelül 200 millió forinthoz képest. A felfutási időszakban tehát könnyebbséget jelentene ez a változtatás, ám jelentős engedménynek aligha nevezhető az összességében 5,4 milliárd forintba kerülő beruházás egészéhez viszonyítva ez a fajta kegy .

A Vegyépszer is jelezte: a szerződésben meghatározott 30 millió forintnyi tartalékkeret terhére befejeznék a termálkutat - ez megoldhatná az élményfürdő vízellátási problémáját. Koós szerint ez annyiban aggályos, hogy ezek szerint egy ilyen volumenú beruházás lényegében tartalékkeret nélkül folyik, ami véleménye szerint igencsak elgondolkodtató. Mai információját is megosztotta a közzel a DVG Zrt. elnöke: mivel folyamatos a vita az építési engedély meglétéről, a DVG álláspontját csak erősíti, hogy a rácalmási elsőfokú építésügyi hatóság szeptember 26-án ismét kint járt a helyszínen, másodjára is megállapították, hogy jogszerűtlen építkezés folyik, emiatt 1 millió forintos bírságot szabtak ki az építőre. Eszerint tehát nincs jogerős építési engedély a fürdőre, bár a CIB és a MAHID ennek az ellenkezőjét állítja. Újabb közjáték: a MAHID Zrt-t értesítette a CIB, hogy a beruházáshoz nyújtott bankgarancia is lejárt október 30-án.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A Vegyépszer is jelezte: a szerződésben meghatározott 30 millió forintnyi tartalékkeret terhére befejeznék a termálkutat - ez megoldhatná az élményfürdő vízellátási problémáját. Koós szerint ez annyiban aggályos, hogy ezek szerint egy ilyen volumenú beruházás lényegében tartalékkeret nélkül folyik, ami véleménye szerint igencsak elgondolkodtató. Mai információját is megosztotta a közzel a DVG Zrt. elnöke: mivel folyamatos a vita az építési engedély meglétéről, a DVG álláspontját csak erősíti, hogy a rácalmási elsőfokú építésügyi hatóság szeptember 26-án ismét kint járt a helyszínen, másodjára is megállapították, hogy jogszerűtlen építkezés folyik, emiatt 1 millió forintos bírságot szabtak ki az építőre. Eszerint tehát nincs jogerős építési engedély a fürdőre, bár a CIB és a MAHID ennek az ellenkezőjét állítja. Újabb közjáték: a MAHID Zrt-t értesítette a CIB, hogy a beruházáshoz nyújtott bankgarancia is lejárt október 30-án.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A Vegyépszer is jelezte: a szerződésben meghatározott 30 millió forintnyi tartalékkeret terhére befejeznék a termálkutat - ez megoldhatná az élményfürdő vízellátási problémáját. Koós szerint ez annyiban aggályos, hogy ezek szerint egy ilyen volumenú beruházás lényegében tartalékkeret nélkül folyik, ami véleménye szerint igencsak elgondolkodtató. Mai információját is megosztotta a közzel a DVG Zrt. elnöke: mivel folyamatos a vita az építési engedély meglétéről, a DVG álláspontját csak erősíti, hogy a rácalmási elsőfokú építésügyi hatóság szeptember 26-án ismét kint járt a helyszínen, másodjára is megállapították, hogy jogszerűtlen építkezés folyik, emiatt 1 millió forintos bírságot szabtak ki az építőre. Eszerint tehát nincs jogerős építési engedély a fürdőre, bár a CIB és a MAHID ennek az ellenkezőjét állítja. Újabb közjáték: a MAHID Zrt-t értesítette a CIB, hogy a beruházáshoz nyújtott bankgarancia is lejárt október 30-án.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

Az más kérdés, hogy szóba került a bankgarancia meghosszabítása, mégpedig jövő év februárjáig. Koós János ebből azt a következtetést vonta le, hogy 2008 februárja előtt nem lesz átadás, holott a szerződés szerint ennek már szeptember 30-ig meg kellett volna történnie. Így tehát az építő komoly csúszásban van, ami - a kezesként szereplő önkormányzat és a lízingbevevő DVG Zrt. szerint - egyértelműen a közbeszerzési szerződés megszegését jelenti, éppen ezért joggal vetődik fel a már említett szerződésbontás lehetősége.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

A másik érdekesség: az építési engedélyes tervek és a korábbi, közbeszerzésben szereplő tervek köszönő viszonyban sincsenek egymással - ezt az elkészült látványképek egybevetésével tanúsította Koós, aki szerint a kinti medencék esetében több mint 500, a benti medencék esetében 153 négyzetméternyivel lesz kevesebb a vízfelület nagysága - ami jelentős eltérés. Koós szerint ennyit jelent a kőbe vésett, szigorú közbeszerzés, amivel kapcsolatban a CIB és a Vegyépszer nem volt hajlandó egyetlen esetben sem tárgyalni, arra hivatkozva, hogy a szerződésben foglaltaktól nem lehet eltérni. Az eredeti elképzelésben nem szerepelt például a második szint sem, ahová most a gyógyászati részleget tervezik. Némi malíciával jegyezte meg a DVG elnök: az egyetlen egység, amin nem módosítottak, az a kazánház. Koós szerint a drótos tót problémamegoldási technikájára hajaz a csúszdarendszer esete is. Ugyanis a tervezettnél sikerült másfél méterrel magasabb rendszert kialakítani, és ahelyett, hogy a tartószerkezetből vettek volna vissza, egyszerűen elásták azt a másfél méternyi részt, amivel elszabták a magasságot. Mindez egyébként csupán egy-két példa volt a számtalan feltárt hiányoság közül...

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

Pochner László civil képviselő mindehhez annyit fűzött hozzá: véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt büntetőeljárást kezdeményezzenek. Dr. Dorkota Lajos szerint célszerűbb, ha megpróbálnak kihátrálni a szerződésből. S hogy miért a CIB-et kell rábírni arra, hogy felbontsa a szerződést?! Ez is egy érdekes momentum: a kezes önkormányzat, illetve a lízingbevevő DVG Zrt. ugyanis lemondott arról a jogáról, hogy beleszólhasson a történésekbe - egyiküknek sincs jogosítványa arra, hogy szerződést bontsanak a Vegyépszerrel, csak a lízingbe adó CIB Zrt. teheti ezt meg.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!