Hírek

2007.07.23. 02:29

Csak gyönyörű hidat...

Horváth Adrián az az ember, aki miatt olyan lett a híd, amilyen, vagyis: gyönyörű. A felszerkezetet, azaz a kosárfüles mederhidat, szaknyelven szólva a vonógerendás ívhidat ő tervezte a FŐMTERV-nél.

Szabó Szabolcs

Amikor azt kérdezem a főtervezőtől, hogy érdemes volt-e egy ilyen kétségtelenül gyönyörű hidat egy ipartelep végébe, egy szeméttelep szomszédságába eldugni, ahol senki sem látja, elneveti magát:

- Miért? Maga szerint van olyan pontja a világnak, és különösen ennek a gyönyörű országnak, ahová érdemes csúnya hidat építeni?! - kérdez vissza a mérnök, akinek volt már néhány bonyolult munkája, de annyira bonyolult, mint a Pentele-híd, még sosem. Még a budapesti Flórián tér közúti felüljáró-rendszere sem volt hasonlatos ehhez, pedig ott aztán volt nehezítő tényező, út, közmű, lakótelep bőven, s amikor azt hitték, hogy már kész a terv, akkor még találtak egy római fürdőt az egyik pillér alatt, hogy át kellett tervezni az egészet.

Ám a Pentele-híd keleti végét pontosan Vecse és Apostag határvonalára kellett letenni, hogy ne maradjon egyik településen sem elrekesztett, elzárt terület. Nyugati végét pedig abba a löszvölgybe kellett igazítani, amely húsz méterrel alacsonyabb volt a partoldal más részeinél, így kisebb lehetett a pálya lejtése. Ám közben hatvanméteres oldaltávolságot kellett tartani a Dunán a híd déli oldalán átívelő százhúsz kilovoltos villamos távvezetéktől...

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

- Miért? Maga szerint van olyan pontja a világnak, és különösen ennek a gyönyörű országnak, ahová érdemes csúnya hidat építeni?! - kérdez vissza a mérnök, akinek volt már néhány bonyolult munkája, de annyira bonyolult, mint a Pentele-híd, még sosem. Még a budapesti Flórián tér közúti felüljáró-rendszere sem volt hasonlatos ehhez, pedig ott aztán volt nehezítő tényező, út, közmű, lakótelep bőven, s amikor azt hitték, hogy már kész a terv, akkor még találtak egy római fürdőt az egyik pillér alatt, hogy át kellett tervezni az egészet.

Ám a Pentele-híd keleti végét pontosan Vecse és Apostag határvonalára kellett letenni, hogy ne maradjon egyik településen sem elrekesztett, elzárt terület. Nyugati végét pedig abba a löszvölgybe kellett igazítani, amely húsz méterrel alacsonyabb volt a partoldal más részeinél, így kisebb lehetett a pálya lejtése. Ám közben hatvanméteres oldaltávolságot kellett tartani a Dunán a híd déli oldalán átívelő százhúsz kilovoltos villamos távvezetéktől...

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

- Miért? Maga szerint van olyan pontja a világnak, és különösen ennek a gyönyörű országnak, ahová érdemes csúnya hidat építeni?! - kérdez vissza a mérnök, akinek volt már néhány bonyolult munkája, de annyira bonyolult, mint a Pentele-híd, még sosem. Még a budapesti Flórián tér közúti felüljáró-rendszere sem volt hasonlatos ehhez, pedig ott aztán volt nehezítő tényező, út, közmű, lakótelep bőven, s amikor azt hitték, hogy már kész a terv, akkor még találtak egy római fürdőt az egyik pillér alatt, hogy át kellett tervezni az egészet.

Ám a Pentele-híd keleti végét pontosan Vecse és Apostag határvonalára kellett letenni, hogy ne maradjon egyik településen sem elrekesztett, elzárt terület. Nyugati végét pedig abba a löszvölgybe kellett igazítani, amely húsz méterrel alacsonyabb volt a partoldal más részeinél, így kisebb lehetett a pálya lejtése. Ám közben hatvanméteres oldaltávolságot kellett tartani a Dunán a híd déli oldalán átívelő százhúsz kilovoltos villamos távvezetéktől...

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

Ám a Pentele-híd keleti végét pontosan Vecse és Apostag határvonalára kellett letenni, hogy ne maradjon egyik településen sem elrekesztett, elzárt terület. Nyugati végét pedig abba a löszvölgybe kellett igazítani, amely húsz méterrel alacsonyabb volt a partoldal más részeinél, így kisebb lehetett a pálya lejtése. Ám közben hatvanméteres oldaltávolságot kellett tartani a Dunán a híd déli oldalán átívelő százhúsz kilovoltos villamos távvezetéktől...

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

Ám a Pentele-híd keleti végét pontosan Vecse és Apostag határvonalára kellett letenni, hogy ne maradjon egyik településen sem elrekesztett, elzárt terület. Nyugati végét pedig abba a löszvölgybe kellett igazítani, amely húsz méterrel alacsonyabb volt a partoldal más részeinél, így kisebb lehetett a pálya lejtése. Ám közben hatvanméteres oldaltávolságot kellett tartani a Dunán a híd déli oldalán átívelő százhúsz kilovoltos villamos távvezetéktől...

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

- Egy korábbi munkámnál sokat kellett vitatkoznom arról, hogy hosszú hidat építsünk, vagy töltsük fel a völgyet? Meggyőztem végül: miért rontsuk el, amit Isten szépnek teremtett? - mondja Horváth Adrián.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!