Hírek

2006.08.24. 02:29

Kosárfül: összeért a hídon

Dunaújváros (gp) - Még néhány nap és összeér a leendő dunaújvárosi híd kosárfüle. Az utolsó darabot szombaton, kisebbfajta ünnepség keretében emelik a helyére - ezzel elnyeri végleges formáját a műtárgy.

Mórocz Zsolt

Újabb fejezetéhez érkezik a napokban a dunaújvárosi híd építése, ugyanis a mederhíd lassan eléri végleges formáját. Az interneten nyomon követhető képeken is jól látszik, hogy az épülő mederhíd kosárfüle már összeért. Azaz teljesen mégsem, mert az utolsó elem beemelését szombaton ejtik meg, mindezt a sajtó jelenlétében.

- Valóban jól látszik az interneteten, hogy pár nap múlva szerkezetkész állapotba kerül a kosárfül. Amikor a hétvégén az utolsó elem is a helyére kerül, akkor mondhatjuk majd el, hogy így néz ki az új híd. Persze az állványok még eltakarják a testet, és az elemek hegesztése, majd a festése is hátravan még - mondta el kérdésünkre Szalai Tibor, főmérnök.

Ami a többi részét illeti az építkezésnek: a vecsei oldalon az ártéri híd szerkezetileg kész van, most már a felöltöztetése zajlik. Azaz szerelik a korlátokat, a kandelábereket, folyik a szigetelés és a végleges festés elkészítése. A másik oldalon még a szerkezetépítés tart, amelynek befejeztével már gyalogosan el lehet jutni a hídfőig is.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Valóban jól látszik az interneteten, hogy pár nap múlva szerkezetkész állapotba kerül a kosárfül. Amikor a hétvégén az utolsó elem is a helyére kerül, akkor mondhatjuk majd el, hogy így néz ki az új híd. Persze az állványok még eltakarják a testet, és az elemek hegesztése, majd a festése is hátravan még - mondta el kérdésünkre Szalai Tibor, főmérnök.

Ami a többi részét illeti az építkezésnek: a vecsei oldalon az ártéri híd szerkezetileg kész van, most már a felöltöztetése zajlik. Azaz szerelik a korlátokat, a kandelábereket, folyik a szigetelés és a végleges festés elkészítése. A másik oldalon még a szerkezetépítés tart, amelynek befejeztével már gyalogosan el lehet jutni a hídfőig is.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Valóban jól látszik az interneteten, hogy pár nap múlva szerkezetkész állapotba kerül a kosárfül. Amikor a hétvégén az utolsó elem is a helyére kerül, akkor mondhatjuk majd el, hogy így néz ki az új híd. Persze az állványok még eltakarják a testet, és az elemek hegesztése, majd a festése is hátravan még - mondta el kérdésünkre Szalai Tibor, főmérnök.

Ami a többi részét illeti az építkezésnek: a vecsei oldalon az ártéri híd szerkezetileg kész van, most már a felöltöztetése zajlik. Azaz szerelik a korlátokat, a kandelábereket, folyik a szigetelés és a végleges festés elkészítése. A másik oldalon még a szerkezetépítés tart, amelynek befejeztével már gyalogosan el lehet jutni a hídfőig is.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Ami a többi részét illeti az építkezésnek: a vecsei oldalon az ártéri híd szerkezetileg kész van, most már a felöltöztetése zajlik. Azaz szerelik a korlátokat, a kandelábereket, folyik a szigetelés és a végleges festés elkészítése. A másik oldalon még a szerkezetépítés tart, amelynek befejeztével már gyalogosan el lehet jutni a hídfőig is.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Ami a többi részét illeti az építkezésnek: a vecsei oldalon az ártéri híd szerkezetileg kész van, most már a felöltöztetése zajlik. Azaz szerelik a korlátokat, a kandelábereket, folyik a szigetelés és a végleges festés elkészítése. A másik oldalon még a szerkezetépítés tart, amelynek befejeztével már gyalogosan el lehet jutni a hídfőig is.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Az átkelőhöz vezető utakat illetően a dunaújvárosi parton már az alapot készítik, a másik oldalon még a töltésépítés ad munkát, ott csak ennek elkészülte után láthatnak hozzá az alapozáshoz.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Szerencsére most az időjárás sem hátráltat minket, a nagy melegben a hídszerkezet belsejében akár hatvan fok is lehet, ahol emberek dolgoznak, ezért a mostani hőmérséklet tényleg ideális. A vízállással már nem kell foglalkoznunk, mert olyan műveleteket már nem végzünk, amelyekre ez hatással lenne. Csak akkor kell majd erre fokozottan figyelnünk, amikor beúsztatjuk helyére a mederhidat - tette hozzá a főmérnök. Az építés vezetője szerint a jelenlegi állapot körübelül hetven százalékos készültségnek felel meg. Azonban mostantól már nem lesznek olyan látványosak a munkafolyamatok, mint például a kosárfül építésénél.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Rákérdeztünk az átadás csúszására is, de Szalai Tibor nem tudott konkrét válszat adni. - A megrendelő még mindig nem válaszolt az időpontmódosítási kérelmünkre. Így most az tűnik biztosnak, hogy az idén még a helyére kerülhet a mederhíd, s jövő tavasszal vagy nyár elején lehet átadni az átkelőt és a hozzá kapcsolódó utakat.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

- Hiába rendelnénk több embert az építkezésre, akkor sem tudnánk gyorsabban haladni a híd építésével, hiszen a munkafázisok szigorú rendben követik egymást. Például nem lehet egyszerre szigetelni is és aszfaltozni is az úttestet - zárta a beszélgetést a főmérnök.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!