2019.04.10. 11:30
A speciális bánásmódot igénylő gyerekekről szólt a szakmai nap
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Dunaújvárosi Tagintézménye szervezésében egész napos szakmai konferencia volt tegnap a polgármesteri hivatal C szárnyának rendezvénytermében.
Az egész napos előadás-sorozat reggel kilenc órakor vette kezdetét, a nyitóbeszédek között Gombos István humán ügyekért felelős alpolgármester is elmondta köszöntő gondolatait.
A délelőtt folyamán olyan informatív előadásokkal várták a pedagógusokat, amik segítenek nekik az osztályközösségekben egyre nagyobb számban megjelenő, különleges bánásmódot igénylő gyerekek kezelésében, megértésében, fejlesztésében. A nagynevű előadók között hallhatták a megjelentek dr. Vass Vilmos habil. egyetemi docenst a Budapesti Metropolitan Egyetem képviseletében. Majd dr. Borbély Sjoukje gyermek-szakpszichológus, gyógypedagógus, orthopedagógus beszélt arról, milyen jelentős változásokon mentek keresztül a pedagógiai szerepek az utóbbi években, illetve arról, mennyi dilemmával, kihívással szembesülnek a tanárok, tanítók mostanában.
![](https://cdn.duol.hu/2021/12/vS4H_InpxUwrJXZA6bg0yVkQv-7vlG43DUex2t5bj6s/fill/1470/980/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAyYzBjNjU4NWU3MzQzMGFhYjMyYmJkNTBlNmE4MjFl.jpg)
Ezt Hoffman Judit előadása követte. A gyógypedagógus, iskolaelemző-fejlesztő pedagógia szakos tanár a Baranya Megyei Pedagógiai Szolgálattól érkezett, prezentációjának címe: BTMN (beilleszkedési, tanulási, motivációs nehézséggel küzdő) gyermekek az óvodában, iskolában – helyzetkép, nehézségek, lehetőségek. Hoffmann Judit statisztikákkal alátámasztva számolt be arról, hogy az utóbbi években milyen jelentős a különleges bánásmódot igénylő gyerekek számának százalékos növekedése az oktatási intézményekben 2010 ás 2016 között. Az előadó hozzátette, ennek az az oka, hogy a 21. század egyáltalán nem a gyermekek százada. A szülők kevesebb figyelmet fordítanak rájuk, és kevesebb értékes időt töltenek velük, a gyerek pedig kompenzál, akár magatartási zavarok kifejlesztésével is. A legtöbb BTMN gyermek jól fejleszthető és a nehézségek idővel megszüntethetők, amíg az SNI-s gyerekek (sajátos nevelési igényű) számára gyógypedagógiai segítség szükséges.
![](https://cdn.duol.hu/2021/12/_NmAPeNf9rm3zV_V4pgiHlRCgK-bHRJLBbv4TogZ8FA/fill/5472/3648/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2MwMWE2MDE1ZDExMTQwOTQ5NDVhNGY1NDI5MWJhYWNl.jpg)
Beszélt arról is, hogy osztályközösségben fontos, hogy differenciáltan foglalkozzanak velük, az osztályfőnök pedig próbálja megérteni és megismerni egészségügyi, lelki, szociális és képességi szempontok szerint mind a BTMI, mind az SNI-s tanulókat.