Rácalmás/Kulcs

2022.04.17. 20:00

Nyári nászaink: már tavasszal érdemes elkezdeni a szervezést

Ha a Valentin-nap a lánykérések időszaka, akkor a tavasz nem más, mint az esküvőszervezésé.

Hajdú Marianna, Török Tímea

Dóra és Csaba életük nagy napját a térség legpatinásabb esküvői helyszínén, a rácalmási Jankovich-kúriában ünnepelték Fotó: JKRTK

Márciustól már mindenki lázasan készülődik, igaz, a tavaszi esküvőre kicsit megkésve, de a kora és késő nyári időpontokra már tervezik az esküvőt. Ma már nem ritka, hogy az esküvőn kívül kerek évfordulókat is megünnepeljenek. Házassági évforduló, fogadalomtétel, születésnapi rendezvények, ballagások, diplomaosztók, babavárók vagy éppen a keresztelők is lehetnek a nagy bulik apropói. 
 

– Természetesen még mindig a nyár a főszezon. Tavaly, akik szerették volna, és tervezték, azok meg tudták tartani az esküvőjüket. Nyáron már lehetett lagzit tartani a korlátozások mellett is 23 óráig. Előfordult lemondás vagy átszervezés – tavaly például május végéig egyáltalán nem lehetett nagyobb összejövetelt szervezni –, de ezeknek az esküvőknek a kilencven százalékát más időpontban megtartották – mondja Kovács Kata ceremóniamester. 

A kúria kertje romantikus díszlet a fotózáshoz Fotó: JKRTK


 

– A gyakorlat szerint akár egy-másfél évvel korábban lefoglalják a megfelelő helyszínt, és elkezdik köré szervezni az eseményt. Ez működőképes lehet, amennyiben van ennyi időnk. De ha nincs? 
 

– Ha esetleg már nem áll rendelkezésre több hét tervezgetés, és gyorsan kell dönteni, mert szűkös az idő, mindig van megoldás, még ha egy hónap alatt akarunk is összehozni egy esküvőt vagy partit. Ha nem ragaszkodunk a szombati naphoz, nagyobb eséllyel találunk helyszínt, szállást a nagy alkalomra. Jó alternatíva lehet az előtte és az utána való nap is, de már nem meglepő a szerdai vagy a csütörtöki esküvő sem. 
 

– Akkor is lehet szerencséjük a pároknak, ha esetleg időközben valaki visszamondja a foglalását. A rendezvényszervezés a kompromisszumokról szól. Minél nagyobb létszámú egy összejövetel, annál nehezebb helyszínt találni. Székesfehérváron és környékén a 150 főnél nagyobb helyszínek szűkében vagyunk. Persze vannak nehezített körülmények, ha mondjuk az erdő közepén szeretné megtartani az esküvőt a pár. A speciá­lis igényekkel természetesen kicsit nehezebb dolgunk van – teszi hozzá a ceremóniamester. 
 

– A családi ház udvarát is nagyon szépen fel lehet díszíteni, de akár a nappalinkat is ünnepivé tudjuk varázsolni egy szerényebb létszámú násznép részére. 
 

– Bérelhetünk családi házat, nyaralót, de nagyon stílusos tud lenni egy hangulatosan feldíszített és gyönyörűen megkomponált dekorációval ellátott pajta is. A hagyományos megoldások mellett, mint az éttermek, szállodák, egyre népszerűbbek a pincészetek, a családiasabb éttermek, erdő közepén lévő vadászházak. 

A kastélyszállók és kertjeik nagyon vonzóak a házasulandók között

– Van, aki kifejezetten Balaton-parti esküvőt szeretne. A parti móló vagy stég szépen feldíszítve helyet adhat egy gyönyörű és romantikus szertartásnak, de van, aki csak a tóra néző panorámához ragaszkodik. Önnek mi a tapasztalata? 
 

– A hat-nyolc fős rendezvényektől kezdve egészen a több száz fős lakodalomig, mindenre van lehetőség – állítja Juhász Zsuzsanna, aki szolgáltatásával a többi között a tökéletes meghívóért kezeskedik. Hozzáteszi: – A kastélyszállók és kertjeik nagyon vonzóak a házasulandók között. Nagy divatnak örvend még a hajón vagy a kikötőben tartott esküvő is. A szertartástól a teljes esküvő megtartásáig van lehetőség, ha ilyen jellegű menyegzőt szeretnénk. 

– Nem feledkezhetünk meg a dekorációról sem. Gondolkodjunk kicsiben vagy nagyban? – kérdeztük Tóthné Vincze Martinát, a rusztikus esküvői dekorációk szakértőjét. 
 

– Én naturálisabb dekorációkat készítek, így általában a megrendelőim is olyanok, akik ezeket szeretik – a zöld színvilágot keresik és a természetközelibb dekorációkat. Általánosságban egyébként elmondható, hogy az elmúlt egy-másfél évben ezek lettek a felkapottak, a rusztikus típusú, ízlésvilágú dekorációk, fakiegészítők csipkével, természetes kiegészítőkkel. A teljes dekoráció elkészítéséhez szükség van néhány hétre, azt üzenem az esküvőre és partikra készülőknek, hogy ildomos időben felkeresni a szakembereket, akik segítséget tudnak ebben nyújtani. Ha kevesebb dekorációs elemre van szükség, két-három hét alatt is el tud készülni, de mindenképpen érdemes előre tervezni. Bátran legyen határozott elképzelésünk, legyen szó a kastélyparkban rendezett menyegzőtől a pajtán át a nappali szobáig. Fantáziával és hozzáértő segítséggel szinte bármit meg tudunk valósítani. 

Meghitt helyszín akár a kert is lehet ügyes szervezéssel Fotó: NZs
Forrás: Nagy_Zsofia



– A térség legpatinásabb esküvői helyszíne a rácalmási Jankovich-kúria. Milyen szervezési feladatokban tudnak segíteni a jegyeseknek a rendezvényközpont munkatársai? 
 

– Épületeink és a festői park tökéletes választás a felejthetetlen nap megünneplésére. A Jankovich-kúriában két nagyterem és hat szekciós terem áll rendelkezésre az igazi álomesküvőhöz, a vacsora és az utána következő lakodalom helyszínéül. De sátras lakodalom megrendezésére is van lehetőség. A Jankovich-kúria alsó részén található egy fixen felállított rendezvénysátor, amely maximum száz fő befogadóképességű, és a kúria színpadterére az idei évben június elejétől augusztus közepéig letelepítettünk egy több száz fő befogadására alkalmas rendezvénysátrat is, amelyet kedvezményesen lehet kibérelni. 
 

– Különlegességünk, hogy kültéri szertartással ajándékozzuk meg a jegyespárokat ami azt jelenti, hogy a pár által kiválasztott helyi anyakönyvvezető tartja a polgári szertartást a kúria parkjában vagy új helyszínként a rácalmási Millenniumi Parkban. Ezenkívül lehetséges egyházi ceremónia is. Az esketéshez szükséges kellékek is rendelkezésre állnak, ilyenek például a gyűrűpárna, a gyertya és a homokceremónia eszközei, kültéri bútorok és elengedhetetlen hangtechnikai eszközök. A kúria kertje és a barokk szoba kiváló hátteret nyújt az esküvői fotók és videó készítéséhez, ha nem nálunk tartják a rendezvényt, akkor is van lehetőség a fotózásra 5000 forintért. 
 

– A szolgáltatói listánkból az ideérkező párok kiválaszthatják a nekik megfelelő dekoratőrt, virágost, fotóst, videóst, vőfélyt, ruhaszalont, zenekart, fodrászt, sminkest, vendéglátóst, csak hogy egy párat említsünk a velünk együttműködőkből. Már közel 300 pár kelt nálunk egybe, mondta ki a boldogító igent, és vett részt olykor reggelig tartó mulatságban is – mondta el lapunknak Czakó Adrienn, a rendezvényközpont munkatársa. 

– Milyen lehetőséget kínálnak a szakemberek azoknak, akik kifejezetten kisebb, meghittebb körben ünnepelnék az esküvőjüket? – kérdeztük meg Pukli Szilviát, az Öribarik rendezvényszervezőjét. 
 

– Úgy tapasztaltuk, hogy előbb a vírusveszély, aztán a háború miatt sokan érzik azt, hogy kevesebb vendéggel, így kisebb költségvetéssel, de azért méltó módon, vagy meghitten szeretnének ünnepelni. Egy kisebb esküvő esetén több idő jut a finom részletekre, és jobban rá lehet hangolódni a párok igényeire is. Több helyszín, akár a saját kert is szóba jöhet. Így valódi összhang teremthető, ahol minden mindennel harmonizál. Az ifjú pár személyisége határozza meg a dekorációt, a menyasszony ruháját, a virágdíszeket, az esküvői ételeket és a tortát is. Elsősorban minket a 30–40 fős esküvők találnak meg. A dekorációtól a teljes körű szervezésig vállaljuk a rendezvény lebonyolítását, és végül a meghitt rendezvény után jellemzően a párokkal továbbra is megmarad a meghitt kapcsolatunk. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában