Górcső alá vettük a Peugeot legkisebb városi terepjáróját, a vagány 2008-at

2020.06.11. 11:30

Erő és védelem az oroszlánnal

Ezúttal a francia gyártó legkisebb SUV példányát biztosította tesztre az Autó-Máté Kft. A 2008 markánsan figyelmeztet arra, hogy 2020-at írunk. A jövő technológiái a hétköznapokban.

Balla Tibor

Fotó: LI

Amikor az ágaskodó oroszlán morcos pofája rád néz, érezheted, hogy ez bizony könnyen kihozza belőled is az állatot. Ehhez minden összetevő adott is, de mindennek a megfékezéséhez is. Erő és védelem ugyanúgy sajátja.

A tesztpéldány ezúttal nem egy átlagos darab volt, hanem az alaposan felextrázott GT line. Az Orange Fusion színben pompázó méregzsák az Év Autójával, a 208-assal közös CMP (Common Modular Platform) alapra épített modell, ami mégis sokkal nagyobbnak látszik, mint amilyen valójában. Nem csoda, a PSA tervezőmérnökeinek keze láthatóan nem volt gúzsba kötve, amikor megálmodták a vízszintes motorháztetőt, a hűtőrácsnál beékelt fekete közdarabbal, a megemelt hasmagasságú kasztni éles vonalakkal megtört íveit, az agresszív hűtőrácsot, az üveg spoilertetőt, vagy a teljes termékcsoportra jellegzetességként rástemplizett világító ledkarmokat, tigrisfogakat.

Az ágaskodó oroszlán morcos pofája könnyen kihozhatja belőlünk is az állati ösztönt
Fotó: Laczkó Izabella/Dunaújvárosi Hírlap

Az autó a kényeztetésben kiemelkedő, néha az az érzése az embernek, rá itt már nincs is szükség. Kezdődik mindjárt a szabad kezes nyitás, indítás funkciónál, ugyanis bőven elegendő, ha a kulccsal a zsebünkben csak közeledünk, vagy távolodunk, az autó önállóan kitárja vagy behajtja a tükröket, kinyitja az ajtót, a motor pedig egy hosszú gombnyomásra indul. Amiből érezhetjük, hogy az autó vigyáz ránk, például az, hogy indulás után reteszeli az ajtózárat, kívülről szándékunk ellenére nem nyitható. Ha nem kötnénk be a biztonsági övet, akkor is idegesítő hangoskodásba kezd, és ez az interakció messze nem az egyetlen. Az impozáns megjelenésű, személyre szabható 3D PEUGEOT i-Cockpit® digitális műszeregység a legfontosabb adatokat (sebesség, biztonsági figyelmeztetések, jelzőtáblák, sebességkorlátozások) hologramszerűen vetíti ki, kissé a szokásosnál magasabb pozícióban, ami különösen jól látható a lapított tetejű aprócska kormány fölött.

A városi terepjáró jellege magabiztos megjelenést biztosít

A kényeztetés érzése az igényes anyagokból igényesen kivitelkezett beltéren is érezhető, de az igazi különleges élményt mégiscsak a Drive Assist Plus félautonóm vezetés hozza. A sávtartó asszisztens ma már nem mondható újdonságnak, de azért van, amitől tátva marad a szánk, és a homloklebenyünkön elkezd nagy piros betűkkel villogni, hogy: KELL! Ez pedig a Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív tempomat. Az első lökhárítón egy radar és a szélvédő felső részén egy kamera segítségével a rendszer a sebességet az előtte haladóéhoz igazítja. Nem is akárhogy! A rendszer felismeri a közlekedési táblát, felajánlja, hogy ehhez tartja magát, és ha jóváhagytunk, akkor igazodik. Ha országúton valamiért megáll a sor, megáll a 2008 is emberi beavatkozás nélkül. Ennyire komfortosan dugóban araszolni még nem állt módomban! Ehhez persze hozzájárul 10 hangszóróval a Focal hifirendszer, és az Android Auto, az Apple CarPlayTM, illetve a MirrorLink® támogatású alkalmazások segítségével az utastérbe küldött zene. És akkor még nem beszéltünk az aktív holttérfigyelő rendszerről, az automata vészfékező rendszerről, a közelség-figyelmeztetésről, vagy a távolsági fényszóró asszisztensről.

Az i-Cockpit kicsit futurisztikus

A korlátokból kitörni vágyó vadság átéléséhez Euro6 motorokból válogathatunk, igaz, a benzinesből csak turbós, háromhengeres PureTech 1,2 literessel szerelik, persze ebből van 100, 130 és 155 lóerős változat is. A BlueHDi 1,5 literes, négyhengeres turbódízelből is kétféle van, egy 100 és egy 130 lóerős is, de mint minden más CMP alapú modellből, ebből is készül elektromos kivitel, 136 lóerővel és egy ma már átlagosnak számító 50 kWh-s akkucsomaggal. A nálunk járt teszt­példány egy 1.2 L PureTech 130 S&S EAT8 automata váltóval szerelt változat volt, amely a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal is rendelkezik. Vagyis, ha esetleg úgy éreznénk, hogy nem az ízlésünk szerint váltogat a nyolc fokozat közül, akkor kicsit bele is nyúlhatunk, sőt, van teljesen manuális állás is, amikor a fülekkel mindent mi dirigálhatunk. Ez pedig sportfokozatban alaposan szabadjára engedheti a ménest!

A 2008 valóban markánsan figyelmeztet arra, hogy 2020-at írunk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában