Gazdaság

2007.07.25. 02:29

Ásványvízrekord

Budapest (os) - A kánikula megtette a hatását, rekordforgalmat ért el az üzletekben az ásványvízeladás: mennyiségben 22, értékben 19 százalékkal többet adtak el belőle az idén már júniusban, mint tavaly júliusban.

Szabó Szabolcs

A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint az ásványvizek értékesítése elérte a 40 milliárd forintot, ezzel nem csak a legnagyobb forgalmú, hanem a legdinamikusabban fejlődő élelmiszer-kategóriák közé tartozik.

Magyarországon évente a kiskereskedelemben 850 millió liter ásványvizet értékesítenek, legtöbbet a szénsavban dús fajtából, az eladásoknak csaknem kétharmadát ez a típus teszi ki. Fokozatosan emelkedik a szénsavmentesen palackozott vizek aránya is, jelenleg a forgalom egyharmada körül jár. Az ásványvizek népszerűségének növekedésében nemcsak a kánikulának van szerepe, hanem annak is, hogy az árak alig változtak az utóbbi időben. Egy liter dús szénsavas víz átlagára az idén júniusban ugyanúgy 44 forint volt, mint tavaly ilyenkor. A szénsavmentes ital átlagosan 58 forintba kerül, míg egy évvel korábban 57 forintot fizettünk érte.Az alacsony árak annak is köszönhetőek, hogy a forgalom jelentős - háromnegyed - része a nagy üzlethálózatok áruházaiban zajlik és ezek kedvezőbb árakat tudnak elérni. (A hipermarketek részesedése 32, míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméter közötti áruházaké 43 százalék.) Mindemellett jó hatással vannak az árakra az olcsó, úgynevezett kereskedelmi márkák is, amelyek aránya imár folyamatosan eléri az értékesítés 40 százalékát. Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése is: ma már különböző ízesített vizek is kaphatóak, a legnépszerűbbek a citromos ízűek. Bár a forgalom még viszonylag kicsi - egymilliárd forint feletti -, az eladott ízesített ásványvíz mennyisége meghaladja a 10 millió litert. Figyelemre méltó az, hogy a forgalom egyik évről a másikra megduplázódott, pedig a szénsavas literje az idén júniusban átlagosan 83 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 75 forinttal, igaz, a szénsavmentes ára viszont a tavalyi 171 forint/liter után az idén júniusban csaknem tíz forinttal volt átlagosan olcsóbb (162 forint/liter).Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése és a kis áremelkedés

Magyarországon évente a kiskereskedelemben 850 millió liter ásványvizet értékesítenek, legtöbbet a szénsavban dús fajtából, az eladásoknak csaknem kétharmadát ez a típus teszi ki. Fokozatosan emelkedik a szénsavmentesen palackozott vizek aránya is, jelenleg a forgalom egyharmada körül jár. Az ásványvizek népszerűségének növekedésében nemcsak a kánikulának van szerepe, hanem annak is, hogy az árak alig változtak az utóbbi időben. Egy liter dús szénsavas víz átlagára az idén júniusban ugyanúgy 44 forint volt, mint tavaly ilyenkor. A szénsavmentes ital átlagosan 58 forintba kerül, míg egy évvel korábban 57 forintot fizettünk érte.Az alacsony árak annak is köszönhetőek, hogy a forgalom jelentős - háromnegyed - része a nagy üzlethálózatok áruházaiban zajlik és ezek kedvezőbb árakat tudnak elérni. (A hipermarketek részesedése 32, míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméter közötti áruházaké 43 százalék.) Mindemellett jó hatással vannak az árakra az olcsó, úgynevezett kereskedelmi márkák is, amelyek aránya imár folyamatosan eléri az értékesítés 40 százalékát. Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése is: ma már különböző ízesített vizek is kaphatóak, a legnépszerűbbek a citromos ízűek. Bár a forgalom még viszonylag kicsi - egymilliárd forint feletti -, az eladott ízesített ásványvíz mennyisége meghaladja a 10 millió litert. Figyelemre méltó az, hogy a forgalom egyik évről a másikra megduplázódott, pedig a szénsavas literje az idén júniusban átlagosan 83 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 75 forinttal, igaz, a szénsavmentes ára viszont a tavalyi 171 forint/liter után az idén júniusban csaknem tíz forinttal volt átlagosan olcsóbb (162 forint/liter).Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése és a kis áremelkedés

Magyarországon évente a kiskereskedelemben 850 millió liter ásványvizet értékesítenek, legtöbbet a szénsavban dús fajtából, az eladásoknak csaknem kétharmadát ez a típus teszi ki. Fokozatosan emelkedik a szénsavmentesen palackozott vizek aránya is, jelenleg a forgalom egyharmada körül jár. Az ásványvizek népszerűségének növekedésében nemcsak a kánikulának van szerepe, hanem annak is, hogy az árak alig változtak az utóbbi időben. Egy liter dús szénsavas víz átlagára az idén júniusban ugyanúgy 44 forint volt, mint tavaly ilyenkor. A szénsavmentes ital átlagosan 58 forintba kerül, míg egy évvel korábban 57 forintot fizettünk érte.Az alacsony árak annak is köszönhetőek, hogy a forgalom jelentős - háromnegyed - része a nagy üzlethálózatok áruházaiban zajlik és ezek kedvezőbb árakat tudnak elérni. (A hipermarketek részesedése 32, míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméter közötti áruházaké 43 százalék.) Mindemellett jó hatással vannak az árakra az olcsó, úgynevezett kereskedelmi márkák is, amelyek aránya imár folyamatosan eléri az értékesítés 40 százalékát. Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése is: ma már különböző ízesített vizek is kaphatóak, a legnépszerűbbek a citromos ízűek. Bár a forgalom még viszonylag kicsi - egymilliárd forint feletti -, az eladott ízesített ásványvíz mennyisége meghaladja a 10 millió litert. Figyelemre méltó az, hogy a forgalom egyik évről a másikra megduplázódott, pedig a szénsavas literje az idén júniusban átlagosan 83 forint volt, szemben az egy évvel korábbi 75 forinttal, igaz, a szénsavmentes ára viszont a tavalyi 171 forint/liter után az idén júniusban csaknem tíz forinttal volt átlagosan olcsóbb (162 forint/liter).Az ásványvizek népszerűségét növeli a választék bővülése és a kis áremelkedés

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!