2019.11.06. 14:00
Vadonatúj gépekkel várják Tél tábornok támadásait
Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt., mint az M6 autópálya Érdi-tető – Dunaújváros közötti szakaszának kezelője téli hóértekezletet, valamint hozzá kapcsolódó gépszemlét tartott az M6 Autópálya iváncsai Üzemeltetési Központjában.
Fotó: LI
A hóértekezletre meghívták az összes érintettet, így a rendőrség, a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók képviselőit, valamint a környező települések polgármestereit és az autópályával kapcsolatban álló valamennyi cég vezetőit.
Elsőként Belle Örs, az M6 Duna és az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. műszaki igazgatója köszöntötte a megjelenteket. Elmondta, az elmúlt egy évben nem történt olyan esemény, ami különleges beavatkozást igényelt volna. Az elmúlt időszakban mintegy kétszázharminc millió forintnyi fejlesztést hajtottak végre, ebből beszereztek 2 darab MAN szervizgépjárművet, amelyek 5,1 méteres front- és 3 méteres oldalhóekével, 7 köbméteres sószóróval rendelkeznek, 2 darab speciális Unimog eszközhordozó teherautót, amelyek 3,2 méteres fronthóekével, 3 köbméteres sószóróval és hómarókkal rendelkeznek, és egy New Holland típusú homlokrakodót, hómaró, hószóró berendezéseket, mindemellett az üzemi hírközlő rendszer elektronikai egységeit is fejlesztették. Így már tökéletesen felkészülten várhatják a téli időszak kihívásait.
Faragó Péter, az üzemeltető Duna-Intertoll Zrt. vezérigazgatója elmondta, társaságuk az M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát, és az M8-as autópálya M6-tól nyugatra eső szakaszát üzemelteti, mintegy 58,6 kilométer hosszon. Ez 1 209 200 négyzetméteres aszfaltfelület gondozását jelent, amihez 11 kiépített csomópont és 89 darab hídszerkezet is tartozik. Mindezt összesen 42 fő alkalmazásával az iváncsai központból látják el. A vezérigazgató úgy fogalmazott, a télre fel kell készíteni a pályát, a gépeket és a dolgozókat, de van még egy nagyon fontos tényező, az utazóknak is fel kellene készülniük, illetve a járműveiket is fel kell készíteni a téli időjárásra, mert a csúszós út és a kopott nyári gumi nem a legjobb párosítás.
M6-M8 Autópálya projekt Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakasza téli hóértékezlet és gépszemle