2022.03.04. 08:00
Mentálhigiénés alapképzés kezdődött a Dunaújvárosi Óvodában
Háromnapos mentálhigiéniás tréning kezdődött tegnap délelőtt a Dunaújvárosi Óvodában. A képzés összesen harmincórás lesz, és tizennégy óvodapedagógus vesz részt rajta, minden dunaújvárosi tagóvoda képviselteti magát.
Tizennégy óvodapedagógus vesz részt a tréningen Fotó: Laczkó Izabella / Dunaújvárosi Hírlap
Gyenes Józsefné intézményvezetőtől az alábbi tájékoztatást kaptuk az eseménnyel kapcsolatban: – A program a hivatásra, a nevelési-oktatási intézmények közösségére, a pedagógus, az óvodás gyermek–szülő személyközi kapcsolataira, a gyermek lelki fejlődésére vonatkozó alapismereteket a mentálhigiéné értelmezési keretébe helyezi. A szakmai énkép erősödése a hivatás érzelmi terheinek kezelését segíti, ráirányítja a figyelmet a szakmai személyiség karbantartásának fontosságára. A program szakmai tematikája a szakmai személyiség fejlődését, a személyiségközpontú kommunikációs (pedagógia) módszerét és a szakmai együttműködést kapcsolja össze. A továbbképzés célja, hogy a részt vevő óvodapedagógusok képessé váljanak a pedagógiai problémák mentálhigiénés kezelésére, megoldásaira. Szakmai személyiségük, önképük árnyaltabbá, tudatosabbá váljon. Képesek legyenek önreflexióra és hivatásszerepükben nyitottabbá váljanak a szakmai együttműködések iránt.
A képzést Papp Lajos pedagógus, mentálhigiéniás szakember és Fodor Gábor, a ceglédi tankerületi központ igazgatója, mentálhigiénés szakember vezeti.
Hertzné Jankovics Gabriella, a Dunaújvárosi Óvoda szakmai igazgatója elmondta, hogy a háromnapos tréninget a Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezi, és a résztvevők számára ingyenes. Megjegyezte, hogy hatvanezer forint körüli összeget kell a hasonló képzésekért fizetni. Ők kérték az oktatási hivatalt, hogy Dunaújvárosban lehessen egy ilyen tréning.
Mi a mentálhigiénia, mi a feladata? - A mentálhigiéné minden olyan tevékenység, amelynek célja az egészséges lelki élet kialakítása és megtartása, továbbá olyan multidiszciplináris, holisztikus szemléletű tudomány, amely támogatja és elősegíti a mentális egészséget és a mentális betegségek megelőzését, különböző tudományterületek ismereteinek integrálásával. Feladata: a lelki egészség elősegítése és megőrzése, illetve azon ismeretek és intézkedések felhasználása, amelyek arra irányulnak, hogy megelőzzék a lelki rendellenességeket. Wikipedia