Hirdetés

2024.04.24. 14:16

6 mozgásforma tavaszra, ami elűzi a fáradtságot

Amikor végre vége a hideg időnek és a különböző csapadékoktól sem kell már tartanunk, ideje kimozdulni a nagy fal közül! A tavasz tökéletes alkalom arra, hogy újra a szabadban mozogjunk, eddzünk, ami a közérzetünknek és az egészségünknek is jót tesz. Cikkünkben a 6 legjobb tavaszi mozgásformát mutatjuk be, amelyek garantáltan lendületbe hoznak mindenkit.

PR cikk

Kép forrása: 123rf.com

Küzdjük le a tavaszi fáradtságot!

A tavaszi fáradtság sokáig csak amolyan néphiedelemnek számított, a tudósok azonban az utóbbi időben tényszerűen bizonyították a jelenség létezését. Ahogy hosszabbodnak a nappalok és egyre több fény éri a szervezetünket, a hormonháztartásunk – leginkább a szerotoninszintünk – átmenetileg megbillen. Ennek egyik leggyakrabban megjelenő formája a depresszió, az örömtelenség. A szerotonin egy olyan hormon, ami napfény hatására keletkezik bennünk, tél végére pedig kifogynak a készleteink. Amíg a tavaszi napfény nem pótolja, levertséget, fáradtságot tapasztalhatunk.

A tavaszi fáradtság tehát mindannyiunk életében megjelenik. Szerencsére sokféle módszer létezik, amivel támogathatjuk a testünk regenerálódását – például azzal, hogy változtatunk az étkezési szokásainkon. Fogyasszunk sok gyümölcsöt, zöldséget, tejet és tejterméket, hogy minél több vitaminhoz, ásványi anyaghoz és fehérjéhez jussunk. Azzal is enyhíthetjük a tüneteinket, ha tavasszal új célokat keresünk, igyekszünk pozitívan gondolkodni és több időt tölteni a szeretteinkkel. Ezzel együtt a legjobb fáradtságűzőnek egyértelműen a testmozgás számít!

6 mozgásforma, hogy lendületbe kerüljünk

Nem mindegy persze az sem, hogy miként állunk neki a tavaszi mozgásnak. Fontos, hogy többféle edzést is végezzünk, és tartsuk magunkat a fokozatosság elvéhez. Testünknek, izmainknak némi időre van szükségük, hogy újra formába lendüljenek. Elő tehát a trekking kerékpárral, a labdával vagy a futócipővel, térképezzük fel a legjobb tavaszi sportokat!

Túrázás

Mi is lehetne kézenfekvőbb mozgási forma tavasszal, mint a túrázás. A levegő már kellően meleg, a természet a legszebb arcát mutatja, hazánk pedig bővelkedik jobbnál jobb túraútvonalakban. Nem kell persze egyből felkapaszkodnunk a Kékestetőre, elég, ha rövid, könnyű távokkal kezdünk, és napról napra, hétről hétre növeljük a távokat és a nehézséget. A túrázás, egy piknikkel egybekötve családi, baráti programnak is remek.

Kerékpározás

A kerékpározás akár a mindennapunk része is lehet márciustól. Tökéletes testmozgásnak számít ugyanis, ha biciklivel megyünk munkába, iskolába. Ezzel máris sokat tettünk a tavaszi fáradtság ellen. A kerékpározás ezzel együtt sportként is kiváló, ha komolyabban szeretnénk tekerni. Lényeges, hogy a céljainknak megfelelő kétkerekűt válasszunk: hegyi túrázáshoz a mountain bike, hosszabb kirándulásokra a trekking kerékpár, míg aszfaltra a city bicikli az ideális.

Jógázás

A jógázásban az a legjobb, hogy egyszerre hat a testre és a lélekre, így aztán mindkét szinten küzdhetünk a tavaszi levertség ellen. Hab a tortán, hogy jógázni akkor is tudunk a szobában, ha odakinn éppen szakad az eső vagy viharos szél tombol. Amennyiben viszont a körülmények engedik, mindenképp menjünk el egy parkba vagy akár az udvarra jógázni.

Labdajátékok

Foci, tenisz, pingpong, kosárlabda és még sorolhatnánk a végtelenségig. A labdajátékok nem véletlenül tartoznak a legnépszerűbb sportágak közé: együttműködésre késztetnek, stratégiai gondolkodást igényelnek, miközben persze alaposan át is mozgatják minden porcikánkat. Érdemes olyan újszerű labdajátékokat is kipróbálni, mint a street hoki vagy a teqball.

Futás

A futást sokan azért szeretik igazán, mert kocogás közben kitisztul a fejük, át tudják gondolni az életük ügyes-bajos dolgait. Vagy épp ellenkezőleg: kizárnak minden gondolatot, és csak a futásra fókuszálnak. Akárhogy is, egy hosszabb-rövidebb kocogással sokat tehetünk a fáradtság ellen! Arra persze ügyeljünk, hogy megfelelő futócipő legyen rajtunk, és lehetőleg arra kialakított, puha borítású futópályát válasszunk.

Lovaglás

A kutya az ember legjobb barátja – tartja a mondás, pedig ez bizony akár a lovakra is igaz lehetne. Aligha véletlen, hogy a lovaglást, lovakkal való foglalkozást terápiás célokra is használják felnőtteknél és gyerekeknél egyaránt. Mindemellett a lovaglás testmozgásként sem utolsó, így aztán tavasszal nyugodtan látogassunk el egy közeli lovardába.

Figyeljünk magunkra!

Szervezetünk aligha áll át egyik napról a másikra a téli üzemmódról a tavaszira. Ne erőltessünk tehát semmit, és semmiképp ne akarjunk azonnal kemény, profikat meghazudtoló edzést végezni a téli tétlenség után. Figyeljünk arra, hogy miként reagál a testünk a mozgásra, ügyeljünk a határainkra, és ha kell, vegyünk vissza a tempóból vagy válasszunk más mozgásformát.

Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy pótoljuk a vitaminokat és ásványi anyagokat a jó idő beköszöntével. A tudatos étkezés mellett akár étrendkiegészítőket, multivitaminokat is fogyaszthatunk, amik még nagyobb támogatást jelentenek a mozgáshoz.

Bármilyen mozgásforma az előnyünkre válhat

A felsorolt hat mozgástípus mellett is számos lehetőség áll előttünk: gyaloglás, rollerezés, görkorizás, aerobik, tánc és így tovább, és így tovább. A lényeg, hogy olyan edzésformát találjunk, ami illik hozzánk és amiben örömünket leljük.