MEGVANNAK A TERVEZŐK

2020.06.25. 20:00

Teljes Fejér megyét érinti a 13-as, 81-es és a 63-as utak négysávosítása

Minden útfelújítási, útépítési projekt öt részből áll: először megvalósíthatósági tanulmány készül, amely azt is tartalmazza, hol érdemes nyomvonalváltozatot kijelölniük a szakembereknek.

Szanyi-Nagy Judit/FMH

Fotó: FMH-archív

Ezt az engedélyezési, majd a kivitelezési tervek követik, s ha minden zöld utat kap, kezdődhet a közbeszerzés, legvégül pedig a kivitelezés. Így van ez a lényegében a Komáromot Kecskeméttel összekötő szakasz esetén is.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár lapunk kérdésére elmondta: a 13-as, 81-es és 63-as utak négysávosításával gyakorlatilag Komáromtól Székesfehérváron, Sárbogárdon és Dunaújvároson keresztül egészen Kecskemétig jönne létre a gyorsforgalmi kapcsolat. Vagyis például a Siófok–Kecskemét távot az eddigi két óra helyett bő egy óra alatt tehetik meg az utazók.

A szakemberek a tervezésnél figyelembe veszik az utak forgalmát, valamint azt, mennyire balesetveszélyes az adott szakasz, mit mutatnak a baleseti statisztikák. Ezek fényében döntik el, megoldást jelent-e egy körforgalom vagy éppen egy új kereszteződés kialakítása az adott területen – informálódtunk.

A 13-as, 81-es és 63-as főutakkal kapcsolatos projekt jelenleg az első fázisban tart. Időközben a Magyar Építők honlapjáról úgy értesültünk, kiválasztották a tervezőket a Dunántúlon épülő százhúsz kilométeres gyorsforgalmi folyosóhoz. A hirdetmény szerint a Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt., míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. készíti elő.

Amint azt korábban is lejegyeztük, nemcsak az előbbi esetben (amely a 13-ast és a 81-est érinti) négysávosodnak az utak, de a Sárbogárdig tartó 63-as főút is érintett.

– A magyarországi úthálózat sugaras kiépítésű, vagyis Budapestről az országhatár felé tart: így érhetők el a szomszédos országok. Azonban a sugarasak mellett fontos, hogy körgyűrű jellegű autópályák, gyorsforgalmi utak is legyenek az országban, hiszen nem minden esetben szeretne az utazó Budapest és az M0-ás felé jönni. Az egyik legfontosabb tranzit útirány hazánkban a hegyeshalmi és a rajkai határátkelőtől Budapesten át Románia, illetve Szerbia, ezért is kiemelt jelentőségű a szóban forgó utak átalakítása – summázott az államtitkár.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!