2020.02.19. 20:00
A digitális témahétről a Móriczban – a jövő a tét
A digitális témahét házigazdája februárban a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola volt. Az országos programsorozat fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.
Fotó: LI
A program nagyon fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikaórán túl kiterjedjen más tantárgyakra is.
A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.
A 2015/2016-os tanévben, a program első évében óriási volt a siker: közel 2000 digitális pedagógiai projekt valósult meg 5000 tanár közreműködésével és 75 ezer diák részvételével.
A 2016/2017-es tanévben tovább bővült a csatlakozók száma: több mint 3000 digitális oktatási projekt valósult meg 7000 tanár közreműködésével és 130 ezer diák részvételével.
A 2017/2018-as tanévben közel 3000 oktatási projekt valósult meg több mint 7000 tanár és 120 ezer diák közreműködésével.
Az ezt követő, 2018/2019-es tanévben már több mint 3 ezer projekt valósult meg, közel nyolcezer pedagógus és 135 ezer diák részvételével.
Tegnap a Móricz iskolában délután két órakor kezdődtek a programok. Az elmúlt öt évről Vásárhelyi Virág beszélt, majd Hogyan tervezzünk miniprojektet? címmel dr. Főző Attila László tartott előadást. Pedagógusszemmel: Digitális témahét az iskolában címmel Antaliné Miss Lillától tudhattak meg érdekes dolgokat az érdeklődők.
Az biztos, hogy nem egyszerű, könnyen emészthető dolgokról szól a digitális témahét, de napjainkban mindenképpen kiemelt és fontos területet érint. Elég, ha csak a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére gondolunk.
Az idei tanévben kiemelt hangsúlyt kapott a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a programba.