2018.08.07. 06:30
Garanciális ügyintézés és csomagolás
Dobozba zárt világ – mondták annak idején a televízióról.
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 2 százalékkal voltak magasabbak Fotó: Shutterstock
Manapság azonban elsősorban azokra a dobozokra gondolhatunk, amelyeket meg kell őriznünk annak érdekében, ha valami probléma adódik a becsomagolt, újonnan vásárolt tartós fogyasztási cikkekkel. Ám a forgalmazók által a csomagolás meglétének kikötése – mint garanciális feltétel – jelenleg ellenkezik a fogyasztóvédelmi törvénnyel. A gyártók ugyanis nem követelik meg a garanciális ügyintézéshez a csomagolás meglétét. Így ha a forgalmazó azért kéri a csomagolás meglétét, hogy abban biztonságosan vissza tudja küldeni a gyártónak a terméket, az elfogadható érv, de arra hivatkozva nem kérheti a csomagolást, hogy ez alapfeltétele a garanciális ügyintézésnek és a garancia érvényesítésének. Ergo: a csomagolás hiányában nem zárhatnak ki egyetlen ügyfelet sem a garanciális ügyintézés alól. Figyeljenek erre (is)!