2018.04.24. 06:30
Fogyasztói marketing
A Facebook botránya után a washingtoni kongresszus előtt kellett választ adnia Mark Zuckerbergnek az adatlopásokról és a cég jövőjéről.
Mark Zuckerberg, a Facebook közösségi portál társalapító-vezérigazgatója
Forrás: MTI/EPA
Fotó: Shawn Thew
Ekkor mondta azt, hogy a Facebooknak mindig lesz egy ingyenes verziója is. Ez tehát már azt jelenti, hogy készülnek a havi előfizetési lehetőségekkel is. Egy portál szerkesztői kiszámolták, hogy ha beindul a Facebook fizetős változata, akkor 11 és 14 dollár közötti összeg lenne a havi előfizetési díja. A pénzért cserébe a felhasználók azonban megszabadulnak a reklámoktól, és a közösségi oldal működtetői nem követik többé az online tevékenységüket a hirdetéseik személyre szabása érdekében. Ez utóbbiban az eddigi üzleti modell miatt nem hiszek. Ugyanis a fogyasztói marketing alapja épp az, amit most „eskü alatt” akarnak megszüntetni. Persze nincsenek kétségeim, hiszen itt is előtérbe kerülnek majd a háttérben lévő apróbetűs szabályok.