fogyasztói társadalom

2018.04.20. 06:30

Megjavíttatni vagy újat venni?

Gondoljanak csak bele, hogy egy drága készülék esetén egy nem túl drága alkatrész beszerzése és beszerelése egy szerelőnek bizony adott esetben nem nagy üzlet.

Várkonyi Zsolt

A „mester” ilyenkor megállapítja, hogy jobb egy új panelt, vagy egy új szivattyút vásárolni, mert az jó pár évvel meghosszabbítja a készülék élettartamát. No igen! Ennek az ára azonban már összemérhető egy vadi új berendezésével. Ekkor pedig már gondolkodóba esünk. Vagy megjavíttatjuk egy új készülék árának negyven-ötven százalékáért és semmilyen garanciát nem kapunk arra, hogy rövid időn belül nem kell-e újra megtennünk. Ebben az esetben közel egy teljes készülék árát dobjuk ki. Amennyiben javítás helyett új készüléket vásárolunk, akkor annak új árában a régi vásárlás óta eltelt idő innovációját is magunkénak tudhatjuk. Ezt hívják fogyasztói társadalomnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!