Utazó

2012.09.19. 12:36

Tirol: kirándulás a mesék világába

Három megyéből 46 ember kelt útra, hogy négy napon át Tirolban tartózkodjon és onnan kalandozva három bajor kastéllyal ismerkedhessen meg.

zaol.hu

Veszprémből  és Vasból is csatlakoztak a Fejér megyeiekhez és megkezdődhetett a hosszú út.

Tirolba érve aztán mindez csak fokozódott. Az égig érő hegyeket, a felhők által körbeölelt és az azokat karcoló tar, zordon sziklákat látva, amint azok teteje kikukucskált a felhők mögül, csak ámultunk, bámultunk.

Amikor megérkeztünk Weerbergbe, állandó szálláshelyünkre, megállapítottuk: meseországba érkeztünk. Kísérőnk, Szabó Andrea ezt az érzést csak erősítette, mert színesen mesélt a látnivalókról, szép szavakba csomagolva a mese valóságát.

Siklóval kapaszkodtunk fel Kufstein komor várába, amelynek falai között több magyar élte a fogság keserű napjait. A történelem megérintett mindenkit, amint Wesselényi Miklós, Batsányi János, Kazinczy Ferenc, Teleki Blanka vagy Lövey Klára cellájában koptattuk a padlót.

Rózsa Sándor betyáros balszerencséjét a 13. számú fogda jelezte, itt őrizték a puszták legendás vándorát. Visszafelé gyalog sétáltunk le, mindenki csendben tette meg az utat történelmünk e sajátos leckéje után.

Másnap Innsbruck utcáit jártuk. Láttuk a Diadalívet, amelyet Mária Terézia építtetett fia esküvője alkalmából. Voltunk Miksa bajor császár síremlékénél, amit a császár még életében tervezett meg.

Az Aranytető és az Arany Sas szálló - itt vendégeskedett II. Lajos bajor király, Albert Camus, Dührer a többi között - megszemlélése után a Swarovski kristály világa felé, Wattensbe vettük az irányt.

Egy vizet köpő óriás őrizte az André Heller által megálmodott kristályvilágot, amelynek előszobájában Salvador Dali és mások munkái keltettek figyelmet.

Megnéztük II. Lajos bajor király Neuschwansteinben sziklacsúcsra épített várát is. II. Lajos fiatalon került trónra, és folyamatosan fordult a művészetek felé.

A monumentális épület, a bársony-, brokátdíszítések, az aranyak, a meisseni porcelánok bizony  magával ragadták a látogató fantáziáját, többen a gyermekkor lovag- és királyregényeinek mámorát élhették át a mesés helyszínen. A másik kastély, a Linderhof, avagy a Kis-Trianon Oberammergau közelében már emberléptékű volt.

Látva a magába forduló király kastélyait, azt morogtuk, hogy e pompánál kevesebb is elég lett volna. De gondolatban így is fejet hajtottunk a világra művészi lélekkel rezdülő ember alkotásai előtt.