Utazó

2014.06.22. 15:10

Lelőhely a kúriában - Kétszáztizenegyen vettek részt a kiránduláson

Vasárnap délben nyolcvannégynél tartottunk, négy órára viszont már kétszáztizenegyre emelkedett a rácalmási Jankovich-kúriát felfedezők száma. A legtöbb túrázó Fejér és Veszprém megyéből érkezett geocaching játékunk soron következő helyszínére, hogy megkapja a megjelenést igazoló pecsétet.

Körmendi Erzsébet

Néhányan lapcsoportunk távoli megyéiből is útra keltek, hogy kincsre leljenek Rácalmáson. Szita János és felesége, Szitáné Polgár Ida Zalaegerszegről érkezett.

– Reggel fél nyolckor indultunk, hogy időben ideérjünk, és sok látnivaló beleférjen, ha már ilyen nagy utat megteszünk. Mi már megszereztük a négy pecsétet, de Rácalmáson még nem jártunk, és kíváncsian várjuk, mit tartogat számunkra – mondta Szita János a Jankovich-kúria kertjében. A felesége hozzátette: – Gyakran kirándulunk, barátaink társaságában járjuk az országot. Nagyon érdekes helyszíneket válogattak össze a geocaching játékban, láthattunk várost, erdőrészletet, tavat, kőrengeteget, és most megnézhetjük ezt a szép nemesi kúriát.

Ezúttal Rácalmáson a magántulajdonban lévő Modrovich–Bay-kúriára hívtuk fel a figyelmet, valamint az 1774-ben felépített és most kívül-belül felújított szerb ortodox templomra, amely a Krisztus Mennybemenetele nevet viseli. Felfedezőink lesétáltak a Duna-partra, átkeltek a mellékág felett épített hídon, hogy túrázhassanak a Nagy-szigeten. Az országos védettséget élvező természeti kincs, zátonysziget ritka növény- és állatfajokat rejt.

Lapcsoportunk játékát számos környékbeli partnerrel egyetemben a Jankovich-kúria Rendezvény- és Turisztikai Központ is támogatta azzal, hogy kincskeresőink kedvezményesen látogathatták meg kiállításait.

Túrázóink közül szinte mindenki azt mondta: megnézi Dunaújvárost is, ha már itt jár a környéken. A Rácalmással szomszédos városban féláron csodálhatták meg a római kori Kőtárat. Utána kedvezménnyel ebédelhettek vagy vacsorázhattak, fogyaszthattak el néhány frissítő italt a Corso Étterem és Sörözőben vagy a Vigadó Étteremben. A Jakó Cukrászda pedig süteményekkel és fagylalttal várta a túrázóinkat.

A székesfehérvári Tihanyi László elmondta: neki ez az első túrája. Tudja, hogy a nyolc állomáshelyből a rácalmási már a hetedik, örömmel kezdte volna az elején, de olyan programok, gondok jöttek közbe, amelyek megakadályozták a részvételben.

Sokan a Jankovich-kúriában leadták a pecsétekkel már megtelt lapot Winkler Vandának.

Görbicz Lajosné mosolyogva fordult felénk: – A második füzetbe csak két pecsét kerül, de nem baj, elteszem emlékbe. Tavalyelőtt jártam az összes helyszínen, mind a nyolc pecsétet begyűjtöttem, és nyertem egy hűtő hátizsákot, valamint részem volt számos élményben – ahogyan most is.

Reneszánsz látogatóközpont

Kíváncsiak rá, milyen élet folyt valaha egy reneszánsz várkastélyban? Akik június 29-én, vasárnap 10 és 16 óra között ellátogatnak a PLT geocaching játékának utolsó helyszínére, megtudhatják. Az Egervári család, a Nádasdyak, a Széchenyiek és még több főrend ősi zalai fészkét ugyanis reneszánsz élményturisztikai látogatóközponttá alakították át a közelmúltban. A négy toronnyal ékes építményben interaktív elemekkel, modern technikával felszerelt kiállítások várják a látogatókat, a berendezést kipróbálható bútorrekonstrukciók adják, de tapintható tárlatot is berendeztek korabeli tárgymásolatokból.

É 46.938666°, K 16.86213°

É 46° 56,320' K 16° 51,728'

Geocaching 6. - Kőtengeri randevú

Geocaching 5. - 514 kincskereső regisztrált a Himfai parkerdőben

Geocaching 4. - Kis mediterrán séta

Geocaching 3. - Kastélytól a Dinó parkig

Geocaching 2. - Ötszázkilenc kincskereső olvasónk látogatott el a veszprémi Margit-romokhoz