2019.07.09. 22:00
Schobert Norbi fiát nem engedték fel a repülőre
A Ciprusról induló gép ajtajából fordították vissza a kis Zalánt, aki csak azért tarthatott mégis a családjával, mert valaki átadta neki a jegyét.
Forrás: MTI
Fotó: Kallos Bea
Majdnem nyolcéves kisfia nélkül tért haza a ciprusi Alakreformtáborból a Schobert család, mivel Zalánt nem engedték fel a Wizz Air repülőgépére – adta hírül a Bors. A poggyászok leadása után a csekkoláson még minden rendben ment, de a repülő ajtaján már nem engedték be a családot.
„Azt mondták, hogy tele van a gép, és a nyolcéves gyerek nem jöhet velünk, vagy döntsük el, ki marad Cipruson helyette, az apja vagy az anyja” – mesélte kálváriájukat az üzletember. – „Óriási szerencsénkre a fotóriporter barátunk felajánlotta, hogy ott marad, és egy másik géppel elmegy Bécsbe, onnan jön haza busszal, azért, hogy a családunk ne legyen szétszakítva.”
Norbi hozzátette, ha lehetett volna, nem fapadossal utaznak, mert már sok rosszat hallott ezekről a cégekről.
„Felháborító, hogy elfogadják a pénzt, feladom a bőröndömet, majd az ajtóban kiderül, hogy nem mehetek sehova, vagy reménykedhetek abban, hogy egy utas nem jön el, és lesz helyem”
– háborgott.
Sokaknak okoz kellemetlenséget, hogy a repülőgép-társaságok több jegyet adnak el, mint amennyi hely van a gépen, mégis bevett gyakorlat.
„Nem jogszabályellenes, ha egy légitársaság ilyet tesz”
– magyarázta Salamon András ügyvéd.
„Minden cégnek megvan a maga statisztikája, hogy a megvett repülőjegyek közül hány százalékot nem használnak fel. Amit a Wizz Air Schobert Norbi családja esetében csinált, azt úgy hívják, hogy a beszállás megtagadása, ami akkor fordulhat elő, ha több jegyet adnak el, mint ahány ülőhely van a gépen. Ebben az esetben, ha az utas mégis fel akar szállni, a társaságnak kötelessége olyan utast keresni, aki valamilyen kedvezmény fejében lemond a helyéről, így cserélhetők az utasok. Ha nincs ilyen, akkor az otthagyott utasnak ingyenesen jegyet kell biztosítani egy másik gépre, vagy visszaadni a teljes összeget, és a repült távolságtól függően kártérítés is jár neki ” – világította meg az ügy hátterét a lapnak az ügyvéd.
A Wizz Air később közleményben reagált a történtekre.
Mint írták, a túlfoglalás szerintük bevett gyakorlat a légiközlekedésben, melynek célja, hogy a repülőgépek minél kevesebb üres üléssel közlekedjenek. Az adott esetre kitérve azonban elismerték, hogy a földi kiszolgáló partnerük hibát követett el, ugyanis túlfoglalás esetén gyerekektől, mozgásukban korlátozott, illetve idős utasoktól nem tagadhatják meg a beszállást.
„A Wizz Air őszintén elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Földi kiszolgáló partnerünkkel felvettük a kapcsolatot, és ismételten felhívtuk a figyelmét a szabályok pontos betartására. Az az utas, akinek beszállása végül visszautasításra került, a 2004/261/EK rendeletnek megfelelően 400 euró összegű kártérítésben részesül, emellett természetesen visszatérítjük neki jegyének teljes árát, illetve igénye szerint az eredeti jegyár 120 százalékát jóváírjuk WIZZ számláján” – olvasható a cég közleményében.