Sportvilág

2009.11.23. 15:08

Thierry Henry reklámértéke nagyot zuhanhat a kezezés miatt

Párizs - Az interneten terjedő fotómontázsok és játékok bizonyítják, hogy a világhálón a "csaló" szimbólumává avanzsált Thierry Henry - aki kézzel tette maga elé a labdát a francia válogatott vb-részvételt érő, írek elleni gólja előtt - nem tudja többé imázsát befolyásolni, s ez reklámértéke zuhanását jelentheti.

nincs nev

A francia labdarúgó-válogatott csapatkapitánya számos nagy márka reklámarca Franciaországban és külföldön egyaránt, jelenleg ő a legjobban fizetett francia sportoló. Tavalyi 17,7 millió eurós jövedelmének fele; 8,8 millió euró a reklámszerződéseiből származott.
   
A France 2 közszolgálati televízióban megszólalt szakértő szerint a csalás nagyon sokba kerülhet Henrynek. Gilles Dumas, a Sportlab sportmarketing cég vezetője úgy véli: elsősorban külföldön esett folt a játékos imázsán. Nehéz megmondani, hogyan fogják szponzorai ezentúl Henryt használni, és hogyan lehet ő a kezezés után a dél-afrikai világbajnokságon bármelyik márka arca. "Reklámikonként biztos, hogy véget ért a karrierje" - tette hozzá a szakember.
   
Ez utóbbi megállapítás azért is hathat meglepőnek, mert Zinedine Zidane reklámkarrierjének nem ártott meg az, hogy a 2006-os vb döntőjének hosszabbításában, a 110. percben, pályafutása utolsó mérkőzésén szándékosan mellkason fejelte az olasz Marco Materazzit. A szakember szerint ez a különbség rávilágít arra, mi a különbség egy érinthetetlen "félisten" imázsa és egy egyszerű játékos között. Thierry Henryt morális hibával vádolja a közvélemény, pedig "csak" labdarúgói vétséget követett el, szemben Zidane-nal, akinek gesztusában erőszak volt, s ennek ellenére nem fordultak el tőle szponzorai.
   
Henryt mindig is egynek kezelték a szponzorok a többi játékos közül, de nemzetközi hírneve miatt nagyon jól eladható reklámarc lett az utóbbi időkben, elsősorban Nagy-Britanniában. Ugyanakkor a szponzorok körében rossz híre van, mert szokása egy jobb ajánlatért otthagyni korábbi támogatóit. Így ment el a Cocától a Pepsihez, a Nike-tól a Reebokhoz, a videójátékok területén pedig az Electronic Arts-tól a Konamihoz. 
   
A szakértő szerint a közeljövőben új szerződésekre nem nagyon számíthat Henry. A kezezés miatt azonban feltehetően nem lehet vele reklámszerződést bontani, de a szponzorok már azon gondolkodnak, hogyan lehet őt mostantól másképp használni. A komoly kommunikációval dolgozó márkák nehéz helyzetbe kerültek, de a humornak nagyobb teret engedő Reebok és a Pepsi elképzelhető, hogy majd megpróbálja kihasználni Henry megromlott imázsát. A szakember ötletként ajánlja, hogy egy reklámban Tony Parker kosarazni tanítsa az ír mezt viselő Henryt.
   
A francia csapatkapitány a L,Équipe című sportlapban hétfőn megjelent interjúban elárulta, hogy megfordult a fejében az is, hogy befejezi nemzetközi karrierjét: "Pénteken amikor túl messzire mentek a dolgok, nagyon kiborultam. Gondolkodtam. Volt min gondolkodni. De mindazok ellenére, ami történt, amiatt, hogy elhagyatottnak éreztem magam, nem fogom elhagyni az országomat" - mondta a labdarúgó.
   
Thierry Henry azt állítja, hogy az elmúlt napokban az volt a legnehezebb, hogy néhány sportolón (David Beckham, Tony Parker, Zinédine Zidane) és a családtagjain kívül - akiknek köszöni, hogy mellette voltak - mindenki magára hagyta, és nagyon egyedül érezte magát. 
   
Egyetlen hibájának azt tartja, hogy az írek elleni mérkőzésen a kezezést követően Gallas gólját örömmámorral fogadta. "Szememre vethetik a kirobbanást. Nem kellett volna ezt tennem. De őszintén, ez ösztönös volt ... Igen, ezt sajnálom" - mondta Henry.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!