Sportvilág

2011.06.14. 02:28

A Hungaroring kedvence

A tavalyi szezon utolsó versenyén győzedelmeskedett Makaóban, az idei szezonnyitót, a brazíliai viadalt kihagyta. A sorozat negyedik állomásán a dobogó második fokára állhatott fel a Hungaroringen. Több tízezer magyar szurkoló ünnepelte.

Horog László

- Szinte álomszerű, ami az elmúlt néhány napban történt velem. Ehhez fogható még nem fordult elő a pályafutásom során, annyi szereteett kaptam a szurkolóktól, ami egész életem során végigkísér. Márciusban elején tudtam meg, hogy Budapesten rendeznek futamot a WTCC-ben, a negyedik, marokkói hétvégét törölték a versenynaptárból. A marrakeshi rendezők jelezték, nem tudják biztosítani a feltételeket. Többen pályáztak, szerencsére a magyar pályára esett a választás. Komoly munkálatok folytak, a hazai autósport-szövetség, a Hungaroring és a csapatom vezetői nagyon sokat dolgoztak, hogy a futamot Magyarország rendezhesse - mondja a 26 éves Michelisz Norbert.

- Az ön véleményét kikérték a lebonyolítással, a részletekkel kapcsolatban?

- Nem. De ha kérdeztek, elmondtam: szeretném, ha itt lenne a futam. Pontosan tudtam, hogy ez nekem, valamint a csapatomnak is sokat jelent.

- Az F1-es pilóták panaszkodnak, hogy a ring lassú, sok a kanyar, alig lehet előz-ni. A túraautósok is ilyen problémákkal küzdenek?

- Vonalvezetés szempontjából technikás, kanyargós pálya, a túraautók számára tökéletes. A jóval gyorsabb Forma-1-esek szűknek találják, szóvá teszik, hogy nincs elég egyenes. Lényegében mi is szinte csak az egyetlen hosszú szakaszon, a célegyenesben tudunk ellépni, amúgy kanyar követ kanyart, előzés szempontjából nem egyszerű a helyzet. Általában akkor sikerül, ha valaki elöl hibázik.

- Egyesek állítják, nyolc-vanezren szurkoltak önnek, mások szerint ötvenezren látogattak ki a pályára. Melyik adat felel meg a valóságnak?

- Az igazság a kettő között van, ha 50 ezer, én annak is nagyon örülök, de szerintem többen voltak, úgy informáltak, hogy 70-75 ezer néző szurkolt a helyszínen. Elképesztő, hogy ennyien voltak rám kíváncsiak.

- Az első futam után nyilatkozta, hogy a drukkerek hangját nem hallotta, mindössze a zászlóerdőt látta a célegyenes bejáratánál.

- Én a kocsiban pusztán a motor zúgását, valamint a csapatvezető hangját hallom rádión, mást nem. Végig a pályára figyeltem, de nem lehetett nem észrevenni az ünneplő tömeget, a lobogó magyar zászlókat, amikor felbukkantam az egyenesben. A pénteki szabadedzésen, a szombati időmérőn, valamint a két vasárnapi futamon nagyon sokan látogattak ki a ringre, kétszer annyian voltak, mint a vb bármely más helyszínén.

- Az első futamon higgadtan versenyezve lett második, a folytatásban hibázott. Lehet, a hatalmas tömeg, az eufória okozta a vesztét, elkapta a hév: túl korán, a rajt után kezdett előzési manőverbe. Ha a futam nem itthon zajlik, talán átgondoltabb?

- Nem akartam én előzni. A pálya ismerete nekem ezúttal nem előny, hanem hátrány volt, ugyanis reméltem, a rajt után a többiek száz méterrel később fékeznek, még nyomtam a gázt, az előttem haladó hirtelen lassított, én is visszavettem a tempóból, beleálltam a fékbe, megpróbáltam kikerülni, de így is eltaláltam a harmadik helyen autózót, a fűre kerültem. Én voltam a hibás, mindig a hátulról érkezőnek kell figyelnie, rosszul reagáltam le a szituációt. A kocsi összetört, ám az eső miatti szünetben sikerült menetkész állapotba hoznunk. Úgy gondolom, ha nincs a baleset, akkor sem valószínű, hogy a dobogón végzek, Ugyanis a BMW a mezőny egyetlen hátsókerék-hajtású autója, a szakadó esőben nem sok esélyem lett volna a Chevrolet-kkel és a Seatokkal szemben. A kocsim fantasztikus, úgy érzem, rám szabták, szívesebben közlekedem vele, mint a korábbi Seattal, ám esőben sokkal nehezebb vezetni, mint az elsőkerék-meghajtású járművet, továbbá lassabb is. Száraz pályán viszont tökéletes, a versenyek minden pillanatát élvezem.

- A világbajnoki sorozat nyitó, brazil futamát kihagyta, azóta viszont rendre pontszerző. A tavalyi összesítésben a 9. helyen zárt, ezúttal mi az álma?

- A három gyári Chevrolet mögött szeretnék végezni, a többi, privát és félgyári csapatot szeretném megelőzni. Az első futam előtt vásároltuk az autót, tesztelni nem maradt idő, ráadásul a dél-amerikai kaland túlzott anyagi terhet jelentett volna. Higgadtan döntöttünk. A télen új szponzorok nem érkeztek, tavaly is nehezen fejeztük be az évadot, ezt ezúttal szeretnénk elkerülni. Idén a belga Zolderben mutatkoztam be egy 7. és egy 8. hellyel, Monzában 4. és 7. lettem, majd jött az álomszerű mogyoródi erőpróba.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!