Reklám

2016.05.05. 14:47

Webáruház tulajdonosként erre figyeljen 2016-ban ha több látogatót szeretne keresőoptimalizálással (x)

Az összes neten felbukkanó cég számára kiemelt fontosságú a keresőoptimalizálás a Google találati listáján való jó szereplés. Ma már új elvek vannak jelen, amelyek szerint már nem elég, ha csak a kulcsszavakra és a szöveg-kép arányra figyelünk.

Lássuk mi az, amire jobban kell fókuszálnunk. Ezzel kapcsolatban kérdeztük meg Evenich Andrást a kulcsszo.hu SEO szakértőjét.

Ügyeljünk a kreatív tartalom gyártásra

Egy webáruház esetében nagyon jó, ha hasznos, értékes tartalommal látjuk el az oldalt, de kiemelkedhetünk a tömegből ha videók vagy egyéb tartalomtípusokat is használunk. Ezeket a tartalmakat érdekességük miatt jóval többen osztják meg a közösségi médiában és nagyobb számba iratkoznak fel a hírlevelünkre is. Sőt többet is fognak vásárolni nálunk.

Optimalizáljunk okos eszközökre

Nagyon fontos tudni, hogy 2015-től fontos a Google rangsorolásában hogy az adott weboldal mobilra optimalizált-e vagy sem. Nagyon sok keresésnél a mobil keresések aránya sokkal magasabb, mint az asztali gépeké. Mobilbarát címkék segítségével amit a Google találati oldalán jelölik meg a weboldalakat, sokkal nagyobb az esélye annak, hogy átkattintanak hozzánk is az érdeklődők és esetleg vásárolnak is. A közösségi oldalakról már nem is beszélve ahol az onnét jövő látogatók száma 80% feletti is lehet. A mikro-momentumokról már nem is beszélve ami a 2016-s év nagy marketing bumja is lehet hazánkban.

Építsünk közösséget

A Google mint tudjuk arra törekszik, hogy a felhasználók kérdéseire a legjobb választ találja meg. A lepattintási mutató arányát figyelve a közösségi oldalakból is szemezget. Nézi mennyien térnek vissza az adott közösségi oldalra, tehát levonhatjuk bátran azt a következtetést, hogy nagyon fontos a közösségi médiában is folyamatosan megjelenni.

A lájkokat figyelve érzékeli, hogy a felhasználók számára mennyire értékes, hasznos az adott információ. Személyes tapasztalat alapján van összefüggés a közösségi oldalakon való aktív jelenlét és a Google helyezés javulás között.  Ezért fontos hogy legyen legalább egy Facebook oldalunk is (Twitter, Google plus, Pinterest, Instagram oldalakon való jelenét is hasznunkra válik). De ne csak legyen Facebook oldalunk ha nem ott aktív részesei is legyünk a közösségünk építésének, tartalmaink népszerűsítésének.

A jobb helyezés több látogatót is jelent? Igen, de nem önmagában

A szakértő szerint nem elég, ha az elsők között vagyunk, fontos, hogy a kiegészítő találatokban is megtalálják weboldalunkat. Nagyobb eséllyel kattintanak át a mi weboldalunkra, ha a kérdések alatt rögtön ott a válasz is, amely lehetőleg azonnal olvasható már a találati listában. Hogy ezt művészien űzzük, nem kell mást tennünk, mint érteni a célcsoportunk nyelvén és tudni, hogy milyen kérdésekre várják a választ.

Nagyon fontos a földrajzi helyhez kötött keresés a lokális SEO. Ha valaki a lakhelye közelében keres egy terméket vagy egy szolgáltatást, akkor nagy eséllyel labdába rúghatunk, ha erre a típusú megjelenésre is odafigyelünk. Egy regisztrációval máris bekerülhetünk ebbe a keresésbe is.

Újak a rangsorolási szempontok

Ezek a következők: relatív átkattintási arány, az oldalon eltöltött átlagos időtartam, új tudást nyújtó tartalom, megosztások száma és természetesen a vásárlói hűség.

Az oldal betöltési sebessége

Nagyon fontos, hogy ez a betöltési idő minél kevesebb legyen, azaz oldalunk pár másodperc leforgása alatt megjelenjen a potenciális vásárló előtt. Hogyan segíthetjük elő a gyors betöltődést?

- képek mérete: mindig gondolkodjunk értelmesen, ha egy kis termékről van szó, akkor nem kell több giga nagyságú képet feltenni róla, hiszen így nem terheli annyira az oldalt

- egyszerű menük használata: ha kevés a termék, akkor felesleges a legördülő menü ajánló, elég az egyszerű felsorolás, ez sokkal kevésbé terheli az oldalt.

A legfontosabb a látogató igényeire figyelni

Összefoglalva, mindig is a legfontosabb tényező legyen egy webáruház keresőoptimalizálása szempontjából a látogató igényeinek kielégítése információkkal, hogy meg bizonyosodhasson a mi webáruházunkban, hogy az adott termék azt adja a számára amire neki szüksége van.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!