szponzorált tartalom

2019.07.17. 10:39

Mennyire „jóképű” Ön, mint munkáltató?

Természetesen nem arra gondolunk, hogy személy szerint Ön mennyire jóképű, hanem arra, hogy a vállalkozása rendelkezik-e a megfelelő employer brandinggel. Azaz egy olyan arculattal, márkával, amivel a szükséges szakképzettségű munkaerőt képes megszerezni, majd hosszabb távon meg is tartani.

A brand persze önmagában még nem minden, hiszen azt tudatosan kell építeni. Egy jól kitalált és menedzselt munkáltatói márka ugyanis mágnesként vonzza majd a jó szakembereket az Ön cégéhez.

Nem csak a termékeknek kell márkaépítés

A cégek hosszú időn keresztül alapvetően azzal voltak elfoglalva, hogy az általuk gyártott termékeknek, szolgáltatásoknak építsenek márkát. Arra viszont nem gondoltak, hogy ugyanezt a saját vállalkozásukkal is megtegyék a munkavállalók felé, aminek rendkívül egyszerű oka volt: addig, ameddig a munkaerőpiacon túlkínálat mutatkozott, nem kellett extra erőfeszítéseket tenni a dolgozók megszerzéséért. Elég volt feladni egy hirdetést, és az emberek jelentkeztek rá.

Mára azonban nagyot fordult a kocka, és egyre több vezető tapasztalja meg, hogy nem elég egyszerűen magasabb fizetéseket ajánlani egy-egy pozíció betöltéséért. A leendő alkalmazottak ugyanis többet keresnek egy-egy munkahelyben: egy olyan értékközösséget, ahol jó, sőt, presztízs dolgozni.

Minden cégnek van munkáltatói márkája…

Annak is, amelyiknek nincs. Ez most ellentmondásosan hangozhat, de igaz: azok a vállalatok, amelyek elhanyagolják az employer brandinget, hátrányba kerülnek a képzett munkaerő megszerzésének területén. Az a tapasztalat ugyanis, hogy a gyengébb munkáltatói márkával rendelkező, vagy a munkáltatói márkával egyáltalán nem bíró cégekhez még egy kiemelkedő jövedelem ajánlása esetén sem mindig jelentkeznek a jól képzett és felkészült szakemberek. Míg abban az esetben, ha a munkáltatói márka jól felépített és erős, akkor is lesznek érdeklődők az állások iránt, ha épp nincs felvétel.

Mi vezetett a munkáltatói márka szükségességének felismeréséhez?

Ha megnézzük, hogy mi történt 2015 óta a munkaerőpiacon, akkor a változás nagyon is szembetűnő. Míg a 2010-es évek közepéig a munkáltató érdekérvényesítő képessége bizonyult markánsabbnak, és a „ha nem tetszik, el is lehet menni” mentalitás érvényesült, addig röpke négy év alatt eljutottunk arra a pontra, ahol a munkaerőhiány miatt már a gyárak működése is veszélybe kerülhet.

A kettő között pedig egyrészt a tömeges munkahelyváltás okozott bizonytalanságot, másrészt az érdekképviseletek határozottabb fellépése jelentett nagy kihívást. Ezek a tényezők együttesen pedig olyan új helyzetek elé állítják a cégeket, amik egyedi megoldásokat igényelnek mind a vállalati kommunikációban, mind a munkáltatói márka építésében és megerősítésében. Hiszen a munkavállalók napjainkban már magabiztosabban mérlegelnek az állasajánlatok között, és nem fogadnak el mindent, amit felajánlanak nekik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában