2017.11.13. 08:00
Linképítés 2018. (x)
Ma már a linképítés nem ugyanolyan formában bír jelentőséggel, mint két évtizeddel ezelőtt vagy akár két éve. Ma már a PageRank (PR) sem ugyanaz, sőt, a 2016-os kivezetése óta még csak nem is nyilvános adat, valamint önmagában kevés a találati listán elfoglalt hely számításához, az algoritmus nagyon sok más tényezővel együtt használja erre.
Mi az a linképítés?
Még régebben azt jelentette, hogy magas PR-értékkel bíró oldalakról érkező magas számú linkek megjelentetése, látogatottságnövelési és helyezésjavító céllal, ma már inkább a látogatottságnövelésben van jelentősége, nem annyira a SEO-ban.
Többféle linket ismerünk, ezek értéke nem egyforma. Léteznek reciprokális linkek, melyek kölcsönös hivatkozást jelentenek két webhely között. Léteznek Forráslinkek, melyek lehetnek egy vagy kétirányúak, léteznek PR-cikkekel szerzett linkek (Prémium linképítés) és a Social bookmarking, melyre a felhasználók linkelik az általuk érdekesnek vélt linkeket. Az első három egészen jelentős, a negyedik típust minimális értékkel veszi figyelembe a Google. Létezik még a fórumokon, blogokon közzétett link, melyet csak akkor értékel a Google, ha a blog nagyon erős bizalmi index valamint magas PR mutató bittokában van.
A PageRank érték manipulálására rengeteg megoldás fejlődött ki, ezért is vezették be 2012-ben a Pingvint (azóta már valós idejű lett), majd ezért is szűnt meg a nyilvános PR mutató. A linképítés 1998-ban vált fontossá SEO szempontból, mikor a Google bevezette a PageRanket. Eleinte a weboldalra mutató linkek száma volt a meghatározó, majd később az is számítani kezdett, hogy magas PR értékkel bíró oldalakról származzanak a linkek, de a mennyiség még ekkor is jelentősen nyomott a latba. Mivel ebben értelemszerűen nagy piac van, létrejöttek a fizetős és ingyenes linkgyűjtők, a linkfarmok vagy linkkatalógusok, ahová tömegével lehetett linket beküldeni.
A Google céljával, miszerint a felhasználóknak a számukra legértékesebb tartalmat adja, nem fért ez össze, a Google a manipulálások visszaszorítására bevezette a Pingvin algoritmust, mely a spamlinkelést volt hivatott feltérképezni és büntetni. Mikor a Google elkezdte megjegyezni a horgonyszövegekhez tartozó kulcsszavakat a fórumokon és blogokon megszaporodtak a spam jellegű kommentek, így cizelláltabb megoldásra volt szükség.
Ma már az alacsony PR mutatóval bíró oldalakon elhelyezett linkek, vagy a rájuk való hivatkozás inkább büntetést von maga után, ahogy a túloptimalizált horgonyszöveg sem segít. A keresőoptimalizálás átalakult, a linkmarketing már más szempontból bír jelentőséggel.
Melyek a 2018-as tényezők?
Mostantól a linképítés a keresőoptimalizálásba nem közvetlenül számít. Fontos, hogy a különböző értékes tartalmak kapják a főszerepet, a linkek pedig ezeket alátámasztva vagy kiegészítve segítsenek a nagyobb látogatottság elérésében, az adott weboldal népszerűségének, megbízhatóságának növelésében.
Hogyan érdemes ma linket építeni?
Ma a természetes linképítésé a főszerep, mert a Google a felhasználók érdekeit nézve a tartalomra koncentrál. A jó tartalmat terjesztik, megosszák.
Van, amit pedig kerülni kell:
Forrás: znt.hu