Marketing

2017.11.13. 08:00

Linképítés 2018. (x)

Ma már a linképítés nem ugyanolyan formában bír jelentőséggel, mint két évtizeddel ezelőtt vagy akár két éve. Ma már a PageRank (PR) sem ugyanaz, sőt, a 2016-os kivezetése óta még csak nem is nyilvános adat, valamint önmagában kevés a találati listán elfoglalt hely számításához, az algoritmus nagyon sok más tényezővel együtt használja erre.

Mi az a linképítés?

Még régebben azt jelentette, hogy magas PR-értékkel bíró oldalakról érkező magas számú linkek megjelentetése, látogatottságnövelési és helyezésjavító céllal, ma már inkább a látogatottságnövelésben van jelentősége, nem annyira a SEO-ban.

Többféle linket ismerünk, ezek értéke nem egyforma. Léteznek reciprokális linkek, melyek kölcsönös hivatkozást jelentenek két webhely között. Léteznek Forráslinkek, melyek lehetnek egy vagy kétirányúak, léteznek PR-cikkekel szerzett linkek (Prémium linképítés) és a Social bookmarking, melyre a felhasználók linkelik az általuk érdekesnek vélt linkeket. Az első három egészen jelentős, a negyedik típust minimális értékkel veszi figyelembe a Google. Létezik még a fórumokon, blogokon közzétett link, melyet csak akkor értékel a Google, ha a blog nagyon erős bizalmi index valamint magas PR mutató bittokában van.

A PageRank érték manipulálására rengeteg megoldás fejlődött ki, ezért is vezették be 2012-ben a Pingvint (azóta már valós idejű lett), majd ezért is szűnt meg a nyilvános PR mutató. A linképítés 1998-ban vált fontossá SEO szempontból, mikor a Google bevezette a PageRanket. Eleinte a weboldalra mutató linkek száma volt a meghatározó, majd később az is számítani kezdett, hogy magas PR értékkel bíró oldalakról származzanak a linkek, de a mennyiség még ekkor is jelentősen nyomott a latba. Mivel ebben értelemszerűen nagy piac van, létrejöttek a fizetős és ingyenes linkgyűjtők, a linkfarmok vagy linkkatalógusok, ahová tömegével lehetett linket beküldeni.

A Google céljával, miszerint a felhasználóknak a számukra legértékesebb tartalmat adja, nem fért ez össze, a Google a manipulálások visszaszorítására bevezette a Pingvin algoritmust, mely a spamlinkelést volt hivatott feltérképezni és büntetni. Mikor a Google elkezdte megjegyezni a horgonyszövegekhez tartozó kulcsszavakat a fórumokon és blogokon megszaporodtak a spam jellegű kommentek, így cizelláltabb megoldásra volt szükség.

Ma már az alacsony PR mutatóval bíró oldalakon elhelyezett linkek, vagy a rájuk való hivatkozás inkább büntetést von maga után, ahogy a túloptimalizált horgonyszöveg sem segít. A keresőoptimalizálás átalakult, a linkmarketing már más szempontból bír jelentőséggel.

Melyek a 2018-as tényezők?

Mostantól a linképítés a keresőoptimalizálásba nem közvetlenül számít. Fontos, hogy a különböző értékes tartalmak kapják a főszerepet, a linkek pedig ezeket alátámasztva vagy kiegészítve segítsenek a nagyobb látogatottság elérésében, az adott weboldal népszerűségének, megbízhatóságának növelésében.

Hogyan érdemes ma linket építeni?

Ma a természetes linképítésé a főszerep, mert a Google a felhasználók érdekeit nézve a tartalomra koncentrál. A jó tartalmat terjesztik, megosszák.

  • Meg kell keresni a weboldal számára releváns egyéb oldalakat, melyek értékes tartalmuk, népszerűségük révén hatékony együttműködés kialakítására alkalmasak.
  • Bloggerekkel, sajtósokkal együttműködve érdekes hírekkel és értékes információkkal lehet ellátni a felhasználókat, akik értékelik majd a linkeket.
  • PR-cikkek megjelentetése szintén értékes, aktuális tartalommal megfelelő helyeken
  • Közösségi oldalakon való aktivitás
  • Van, amit pedig kerülni kell:

  • linkfarmok
  • túloptimalizált horgonyszöveg
  • nagy mennyiségben és/vagy automatikusan épített linkek
  • Forrás: znt.hu

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában