szponzorált tartalom

2020.11.16. 12:22

Hogyan kezelje, ha a webshopja kinövi magát?

Egy webáruház többféleképpen kinőheti magát, elégtelen lesz a termelési, szállítási vagy raktárkapacitása, a magánszemélyeken kívül cégeket, viszonteladókat is ki kell szolgálni, és még sorolhatnánk.

Egy dolog általában közös ezekben az esetekben, hogy új partnereket kell bevonni és magasabb szintre kell emelni az informatikai rendszer funkcionalitását. A partnerek bevonása nem marketingfeladat, ezért ebben a cikkben kimondottan a kibővített webáruház-funkciókkal foglalkozunk.

Milyen egy nagykereskedelmi webáruház?

A nagyker webáruház az egyéni vásárlókon kívül kiskereskedelmi egységeket és viszonteladókat is képes magas szinten kiszolgálni. Jó, ha egységes informatikai rendszer szolgálja ki az eltérő vevőtípusokat, de többszintű jogosultságkezeléssel megoldják, hogy más funkciókhoz férjenek hozzá. Erre többféle lehetőség is kínálkozik:

 

  • Vásárlók kategóriákba sorolása
  •  

    Ez nagyon sok webáruháznál igényelt funkció, sokszor még a nem nagykereskedelmi webáruházaknál is előfordul, hogy egyes csoportok speciális árat vagy feltételeket kapnak. A csoportok kialakíthatók mennyiségi szempontok, területi illetékesség, hűségpontok vagy más ismérvek alapján. Egy jó webáruházszoftverben minden csoporthoz hozzárendelhető akár százalékos, akár egyedileg beállított kedvezmény vagy egyedi ár. A beléptetés után a felhasználó a csoportnak megfelelő adatokat és árakat fogja látni, de szállítási és fizetési kondíciók is köthetők csoportokhoz.

    Arra is lehet igény, hogy a termékkategóriák, termékinformációk, aloldalak, letölthető információs anyagok, blogcikkek is csak egyes csoportok számára jelenjenek meg.

     

  • Árak láthatóságának korlátozása
  •  

    Köztes megoldás, amikor a termékek, termékinformációk bárki számára láthatók, a megrendeléshez azonban regisztráció és belépés szükséges. Így a keresőmotorok is fel tudják térképezni az oldalakat, kategóriákat, így növekszik az organikus elérések száma. A viszonteladói árak azonban rejtve maradnak a nem regisztrált felhasználók előtt.

     

  • Teljes korlátozás az azonosításig
  •  

    A webshop kezdőlapja ilyenkor általában egy beléptető ablak, ahol meg kell adni az azonosítási adatokat, a tartalom csak a belépés után látható. Ilyenkor a keresőmotorok sem látják az oldalakat.

    Hasznos nagyker webáruház funkciók

    Akár a teljes weboldal, akár a termékadatok klónozására is igény lehet. Ez nagyban megkönnyíti az új viszonteladók csatlakozását, hiszen nem kell saját maguknak feltölteni az adatokat. A legnehezebb feladat ebben az esetben a folyamatos szinkronizálás. Nem csak az új termékek feltöltése, hanem az aktuális készlet helyes jelzése, a megszűnt termékek törlése is kihívást jelent. Ehhez komoly informatikai rendszerre van szükség, ilyen például a webáruház bérlést biztosító UNAS megoldása.

    A rendelések összevonásának és szétbontásának lehetősége is kedvelt nagyker funkció.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában