2018.04.27. 06:00
A hatósági ellenőrzések tapasztalatai
Határszemle
A Fejér Megyei Kormányhivatal Dunaújvárosi Járási Hivatala tájékoztatja a tisztelt termőföld- tulajdonosokat és -földhasználókat, hogy a 2018. évi határszemle-ellenőrzéseket májusban kezdi meg, majd július 1. napjától a parlagfűvel fertőzött területek felderítésével egybekötve végzi.
A járás erdő nélküli termőterületét érinti a határszemle. Ennek során a termőföldekre vonatkozó hasznosítási és ideiglenes hasznosítási kötelezettség, a termőföldnek nem minősülő ingatlanok esetén a mellékhasznosítási kötelezettség, valamint a termőföldeket érintő művelési ág változás bejelentési kötelezettség teljesítésének ellenőrzésére, továbbá, az újrahasznosítást igénylő területek felderítésére kerül sor.
Emlékeztetjük a tulajdonosokat/földhasználókat, hogy a határszemle megkezdéséig a fentiekre legyenek figyelemmel.
A hatósági ellenőrzések tapasztalatai
Megtartotta tavaszi szezonális célellenőrzését a Dunaújvárosi Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztálya a NÉBIH szakigazgatási szervének utasítására.
Dr. Szlávik Ferenc osztályvezető, járási főállatorvos tájékoztatása szerint munkatársai március 1-től folytatták le a szokásos hatósági szemléket.
Ellenőrzési szempontból a célterületek közé tartoztak a következők:
- hús, húskészítmények,
- tojásforgalmazás és -csomagolás, megkülönböztetett figyelemmel az import tojásra,
- édesipari termékek előállítása, valamint forgalmazása,
- alkoholos ital és borászati termék előállítása, valamint forgalmazása,
- zöldség-, gyümölcsforgalmazás,
- élőállat- (bárány-, nyúl)-szállítások.
Mindezek tükrében 36 egység ellenőrzése történt meg, amelyekben 92 hazai és 7 külföldi húskészítményt, 3 állatszállítmányt (bárány), tojást és tojásfestéket vizsgáltak.
Monitoring mintavétel is történt 32 esetben, itt a mikrobiológiai és kémiai megfelelőséget vizsgálták valamint minőség-ellenőrzés, ivóvíz ellenőrzés, tisztító- és fertőtlenítőszer vizsgálat, növényvédőszer-maradék, reziduum-toxikológia is szerepelt a laborvizsgálatra küldött mintákból.
Mindegyik minta negatív eredményű lett.
A vendéglátóipari egységek ellenőrzése során két esetben figyelmeztetésben részesült az üzemeltető, egy egységnél fel kellett függeszteni a tevékenységet, az engedély hiánya, valamint a higiéniai szabályok be nem tartása miatt. Itt bírság kiszabására is sor kerül. Ezek kivételével megállapítható, hogy az üzemeltetők igyekeznek az előírásoknak megfelelni. Az ellenőrök apróbb higiéniai hiányosságokat találtak, melyek az élelmiszer-biztonságot nem veszélyeztették, és azonnali javító intézkedéssel orvosolhatóak voltak. Több helyen a belső szabályozás túl általános volt, nem az egységben folytatott tényleges tevékenységre kidolgozott. Ezen problémát további felülvizsgálattal javíthatják az üzemeltetők.
A szezonálisan nyitva tartó üzletek az időjáráshoz igazodva sorra megkezdik működésüket. Nyitásuk körülményeit a Dunaújvárosi Járási Hivatal szakemberei kiemelt figyelemmel kísérik. Ha megfelelnek a jogszabályi előírásoknak, az növeli a fogyasztók bizalmát az élelmiszer-előállítók és -forgalmazók iránt, akik így nagyobb forgalmat érhetnek el.
JAVULÁS TAPASZTALHATÓ
A járási hivatal hatósági osztálya, a húsvéti vásárlások jogszerű feltételeinek biztosítása érdekében, fokozott hatósági fogyasztóvédelmi ellenőrzést folytatott le a Székesfehérvári Járási Hivatallal közösen.
Az ellenőrzés az árfeltüntetés, áralkalmazás megfelelőségére, a vásárlói megkárosítások kiszűrésére, valamint az akciós ajánlatok valóságtartalmának ellenőrzésére irányult. Az ellenőrzések elsősorban a széles fogyasztói tömegeket vonzó, nagy áruházláncok üzleteire, hiper- és szupermarketekre, bevásárlóközpontokra koncentráltak.
Az ellenőrök összesen 10 üzletet ellenőriztek, amelynek során csak egy esetben merült fel jogsértés.
Pozitívumként elmondható, hogy a kereskedők eddig minden esetben eleget tettek nyugtaadási kötelezettségüknek, illetve a tavalyi évhez képest jelentős javulás tapasztalható, a jogszabálysértések száma csökkent.
Elérhetőségek:
JÁRÁSI HIVATAL
Telefonszám: 25/795-600; 25/795-610
Fax: 25/795-649
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros, Városháza tér 2.
KORMÁNYABLAK
Telefonszám: 25/795-244
Fax: 25/795-649
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros, Október 23. tér 1.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Hétfő: 7.00 – 17.00
Kedd: 8.00 – 17.00
Szerda: 8.00 – 17.00
Csütörtök: 8.00 – 18.00
Péntek: 8.00 – 16.00
POSTAI BEFIZETŐHELY
Hétfő: 7.00 – 16.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.00
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 16.00