Olvasó

2012.05.31. 04:54

Óriási volt a tét

Közel 500 millió euró, azaz közel 150 milliárd forint. Ekkora tétje volt annak, hogy Brüsszel miként dönt az úgynevezett kohéziós alapokkal kapcsolatban.

Házi Péter

Ez az összeg egyébként nem is tűnik olyan soknak az első utánszámolást követően: Öt-hat magyarországi megyeszékhely egy éves költségvetéséről van szó, ami azért mégiscsak eltörpül például a magyar autópályák építésének  - állítólag csökkenő -  kilométerenkénti árához képest. A szakminisztérium számításai szerint   2005-ben egy kilométer autópálya átlagosan 3,1 milliárd forintba került, 2011-re ezt sikerült 1,4 milliárd forintra letornászni.  Szóval ha átlagárat veszünk, nagyjából hetven-nyolcvan kilométer  autópálya áráról döntött az európai bizottság.

A tét azért ennél mégiscsak több volt: többmilliárdos szennyvízcsatornaépítési programok zajlottak és zajlanak jelenleg is az országban. Ezeken az építkezéseken nem kevés ember dolgozik, s nem kevés alvállalkozó "rakta bele" mindenét, hogy a munkát elnyerje és elvégezhesse. Ha Brüsszel úgy döntött volna, továbbra is zár alatt tartja a kohéziós pénzeket, a még vegetáló magyarországi vállalkozások tömegei maradtak volna pénz nélkül. És akkor még egy kilométer autópálya sem épült volna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!