Kultúra

2014.10.14. 12:45

Páder Petra minden színházi műfajt kedvel

Dunaújváros - A tudatos társulatépítés jegyében három új taggal bővült a Bartók alkotóközössége az idei évadban. Őket mutatjuk be lapunkban. Elsőként Páder Petrával beszélgettünk.

Balla Tibor

- Igaz, hogy már kétévesen színésznő akartál lenni?

- Azt hiszem, csak három. Édesanyám babanaplót vezetett. Abban a mi szeretne lenni kérdésre két válasz áll: színésznő és óvónő. Édesanyám tanítónő, amikor a gyerekeket vitte színházba, elvitt engem is. Első osztályban már megnéztem egy felnőtt darabot is, és onnantól kezdve ott ragadtam. Általában kivártam az előadás végét, beszélgettem a színészekkel, besegítettem a kellékesnek, a szomszéd portás néni pedig hazavitt.

- A megvalósítás könnyű volt?

- Jártam diákszínjátszó körbe, korkedvezménnyel. Amikor elértem a színi tanoda felvételi korhatárát, jelentkeztem a színházba, a gimnázium mellett végeztem el. A szavaló- és prózamondó versenyek végigkísértek, aztán elkezdődött a felvételi mizéria. Olyan megrögzöttséggé vált, hogy nem gondolkodtam semmi másban. Mondták, hogy máshová is be kellene adnom a jelentkezésemet, nem csak a színművészetire, de nem nagyon akartam. Érettségi után öt évvel jelentkeztem először kommunikáció szakra, így két éve végeztem. A tanulás, az, hogy fejlesszem magam a színház mellett, mindig érdekelt, de hogy komolyan más szakmával foglalkozzam, az elképzelhetetlen volt.

- Ma is megvan ez a varázsa a színháznak?

- Megvan, de a rózsaszín köd kezd eltűnni. Ebben része van a páromnak, aki építészmérnök. Racionálisabb gondolkodású, és visszahúzott a valós világba. Beleláttam korábban is, sosem volt zsákbamacska, de azért most, hogy benne is mozgok, látszanak az árnyoldalak is. Manapság semmi sem életbiztosítás, de ez aztán végképp nem. Anyagilag sem olyan biztos háttér, mint mondjuk húsz, harminc évvel ezelőtt. Töröm a fejem, hogy mivel lehetne kiegészíteni, de ebbe belecsúsztam, nincs visszaút. Ha ez a szerelem megvan, akkor nincs más választása az embernek.

- Színházon belül van kedvenc műfajod?

- Bármi. De az a legjobb, ha mindenből van egy kicsi. A zenés mesék, a zenés műfaj elkísért sokáig. Már nagyon vártam a prózai lehetőségekre, mert az a szívem csücske. Amikor prózát játszottam, akkor vágyakoztam, hogy bár lenne legalább egy zenés is. Amikor már nem tudom, mi bajom van, akkor rájövök, hogy nem énekeltem. Akkor nekiállok kicsit dudorászni, énekelni, és az feltölt.

- Tudtad, hová jössz?

- Persze. Az elmúlt években elég jó híre lett a Bartóknak a szakmában. Nemrégen mentem Sopronból Budapestre, és találkoztam egy volt színi tanodás társammal. Amikor mondtam neki, hogy Dunaújvárosba jövök, akkor helyeselt, hiszen úgy látja, a két legjobban fejlődő színház, aminek nagyon jó híre van, az Székesfehérvár és Dunaújváros. A szakmában elterjedt a minőség jó híre. Tudtam, hogy Dobák Lívia a művészeti igazgató. Engem nagyon érdekelt, hogy milyen műhelymunka folyik itt. Inspiráló egy ilyen hely.

Nemzeti Színház stúdiója

BKF kommunikáció szak - 2012

Színház- és Filmművészeti Egyetem Drámainstruktor szak

Színházak: Jászai Mari színház, Nemzeti Színház, Budaörsi Latinovits Színház

Filmek: Presszó - Panka

Tűzvonalban - Kitty




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!