Kultúra

2008.05.21. 02:29

Dupla siker Csíkszeredán

Dunaújváros - Csíkszeredán vendégeskedett az elmúlt héten a Bartók Kamaraszínház társulata. A prózai tagozat és a Csíki Játékszín bimbózó együttműködésének első lépése ezzel megtörtént.

Körmendi János

Mint azt Smuk Imrétől, a Bartók Kamaraszínház művészeti vezetőjétől megtudtuk, két és fél napot töltöttek Csíkszeredán, de odafelé megnézték Kolozsvár történelmi helyeit, visszafelé pedig kicsit északra kanyarodva jöttek, hogy egy kis hargitai körképet is lássanak, havas hegyoldalakkal. A turnéra utaztatott előadásokat a csíkiek választották ki a bartókosok ajánlása alapján. A Svejk biztos befutó volt, hiszen a bemutatón itt volt Prohászka Miklós igazgató. A másik kiajánlott darabot, a Párizs ege alatt címűt ugyan csak dvd felvételről látták, de így is maximálisan egyetértettek vele, hogy ez legyen a másik fogadott előadás.

Mindkettő okozott egyébként egy kis fejfájást a műszaknak. A Svejknél - itthon - a stúdióterem adja azt az állványzatot, amin a mozgó falak járnak, ott viszont e magasságban nem voltak rögzítő helyek. Készíttetni kellett egyfajta kapukat , s rögzíteni őket, hogy ezeken mozoghassanak a jeleneteket elválasztó takarófalak. Ez még nem is lett volna probléma, de hiába tervezték meg alaprajz szerint, kiderült, hogy ahová a csavart fúrnák, ott kőpadló van... Végül azért pontosan beállt és működött minden. A Csíki Játékszín csaknem az összetéveszthetőségig úgy néz ki, mint a Bartók a felújítás előtt. A színpada és a nézőtere, a külső képe egyaránt - annyi különbséggel, hogy néhány lépcsővel több vezet föl az oszlopokhoz, amelyek nem hengeresek, hanem szögletesek. Más különbség is felfedezhető, ugyanis az ottani önkormányzat - a hasonló nagyságrendű városban - eltart egy húszfős társulatot. Ráadásul jövőre tervezik a színház felújítását is, amihez a bartókosok átadják tapasztalataikat is. A színházét, amely meglehetősen nagy, pótszékekkel együtt 450 nézőt fogad be.

Hatalmas sikert aratott a társulat, nagyon sok nyíltszíni tapssal. A közönség nagyon jól vette a Svejk humorát.

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

Mindkettő okozott egyébként egy kis fejfájást a műszaknak. A Svejknél - itthon - a stúdióterem adja azt az állványzatot, amin a mozgó falak járnak, ott viszont e magasságban nem voltak rögzítő helyek. Készíttetni kellett egyfajta kapukat , s rögzíteni őket, hogy ezeken mozoghassanak a jeleneteket elválasztó takarófalak. Ez még nem is lett volna probléma, de hiába tervezték meg alaprajz szerint, kiderült, hogy ahová a csavart fúrnák, ott kőpadló van... Végül azért pontosan beállt és működött minden. A Csíki Játékszín csaknem az összetéveszthetőségig úgy néz ki, mint a Bartók a felújítás előtt. A színpada és a nézőtere, a külső képe egyaránt - annyi különbséggel, hogy néhány lépcsővel több vezet föl az oszlopokhoz, amelyek nem hengeresek, hanem szögletesek. Más különbség is felfedezhető, ugyanis az ottani önkormányzat - a hasonló nagyságrendű városban - eltart egy húszfős társulatot. Ráadásul jövőre tervezik a színház felújítását is, amihez a bartókosok átadják tapasztalataikat is. A színházét, amely meglehetősen nagy, pótszékekkel együtt 450 nézőt fogad be.

Hatalmas sikert aratott a társulat, nagyon sok nyíltszíni tapssal. A közönség nagyon jól vette a Svejk humorát.

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

Mindkettő okozott egyébként egy kis fejfájást a műszaknak. A Svejknél - itthon - a stúdióterem adja azt az állványzatot, amin a mozgó falak járnak, ott viszont e magasságban nem voltak rögzítő helyek. Készíttetni kellett egyfajta kapukat , s rögzíteni őket, hogy ezeken mozoghassanak a jeleneteket elválasztó takarófalak. Ez még nem is lett volna probléma, de hiába tervezték meg alaprajz szerint, kiderült, hogy ahová a csavart fúrnák, ott kőpadló van... Végül azért pontosan beállt és működött minden. A Csíki Játékszín csaknem az összetéveszthetőségig úgy néz ki, mint a Bartók a felújítás előtt. A színpada és a nézőtere, a külső képe egyaránt - annyi különbséggel, hogy néhány lépcsővel több vezet föl az oszlopokhoz, amelyek nem hengeresek, hanem szögletesek. Más különbség is felfedezhető, ugyanis az ottani önkormányzat - a hasonló nagyságrendű városban - eltart egy húszfős társulatot. Ráadásul jövőre tervezik a színház felújítását is, amihez a bartókosok átadják tapasztalataikat is. A színházét, amely meglehetősen nagy, pótszékekkel együtt 450 nézőt fogad be.

Hatalmas sikert aratott a társulat, nagyon sok nyíltszíni tapssal. A közönség nagyon jól vette a Svejk humorát.

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

Hatalmas sikert aratott a társulat, nagyon sok nyíltszíni tapssal. A közönség nagyon jól vette a Svejk humorát.

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

Hatalmas sikert aratott a társulat, nagyon sok nyíltszíni tapssal. A közönség nagyon jól vette a Svejk humorát.

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

A Párizs ege alatt című előadást a közelítőleg hetven főt befogadó stúdiószínpadra hirdették meg, ám az előzetes érdeklődés itt is lényegesen nagyobb volt. Így átkerült a produkció a nagy színpadra. Ennek két veszélye van: az egyik a hangzás, vagyis hogy az ének és a zene mennyire érvényesül nagyobb térben, a másik pedig, hogy elveszhet az előadás intimitása. Az a kompromisszum született, hogy a nézőtér utolsó harmadát nem töltötték meg - így is több mint háromszázan élvezhették az előadást. A négy fiatal színész a sokkal nagyobb távolságok ellenére is meghitt kamaraelőadást hozott létre. Magyarországról egyébiránt viszonylag ritkán érkeznek társulatok vendégjátékra, inkább az erdélyi, magyar nyelven játszó társulatok járnak hozzájuk. Mindkét fél reménykedik a folytatásban. Ennek következő lépése június negyedikén következik, amikor a Csíki Játékszín társulata itt lép fel a La Mancha lovagja című musicallel. Az önkormányzat ott, egy hasonló nagyságrendű városban eltart egy húszfős társulatot

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!