2008.03.05. 03:28
Szféráktól a bitekig: zenetörténészkedők
Dunaújváros (szsz) - Zenetörténeti fejtágítás indul csütörtökön délután a Kortárs Művészeti Intézetben, Szféráktól a bitekig címmel. Elektrotrógereknek kötelező.
Zenetörténeti interaktív előadássorozatot indít a KMI. A Szféráktól a bitekig címen futó fejtágító öt alkalommal jelentkezik majd, kéthetenként. Az első adagot csütörtökön délután öt órától kapják meg az automatizált zenék hívei, Bevezetés a hangok világába - az ókortól a XXI. századig címmel.
A nagy elektronikus sztori megismerése során az ókori ütemkovácsoktól eljutunk a ma már mindenki számára használható zeneszerkesztő programokig. Ezen út természetesen hosszú volt és rögös, ám a zenei jelent tekintve felettébb eredményes. Mi köze lehet mondjuk az ókori hydraulisnek a szintetizátorhoz, vagy épp a telharmoniumnak a thereminhez? Elöljáróban csak annyit: tetemes összefüggések mutatkoznak minden tekintetben.
A hangszertörténet mellett természetesen az elektronikus muzsika történetével és társadalmi elfogadottságával is foglalkozik majd ezen rendhagyó sorozat. Habár az elektronikus zene, klasszikus művészi kompozícióként kezdte hódító útját, néhány éven belül a populáris aktív részévé vált. A nagy átalakulást vizsgálva betekinthetünk az elektronikus zene terjedésével kialakult szubkultúrákba, fogyasztási szokásokba is. Olyan előadók mentén haladunk majd a tényfeltáró interaktív előadások során, mint a Radiophonic, Wendy Carlos vagy az Emerson Lake and Palmer. A nem kicsit rendhagyó zenetöri csütörtökön kezdődik, és kétheti bontásban ásunk majd egyre beljebb az elektronikus sztoriba. Kezdésképpen Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzők előadását hallgathatják majd az érdeklődők a KMI-ben.
A nagy elektronikus sztori megismerése során az ókori ütemkovácsoktól eljutunk a ma már mindenki számára használható zeneszerkesztő programokig. Ezen út természetesen hosszú volt és rögös, ám a zenei jelent tekintve felettébb eredményes. Mi köze lehet mondjuk az ókori hydraulisnek a szintetizátorhoz, vagy épp a telharmoniumnak a thereminhez? Elöljáróban csak annyit: tetemes összefüggések mutatkoznak minden tekintetben.
A hangszertörténet mellett természetesen az elektronikus muzsika történetével és társadalmi elfogadottságával is foglalkozik majd ezen rendhagyó sorozat. Habár az elektronikus zene, klasszikus művészi kompozícióként kezdte hódító útját, néhány éven belül a populáris aktív részévé vált. A nagy átalakulást vizsgálva betekinthetünk az elektronikus zene terjedésével kialakult szubkultúrákba, fogyasztási szokásokba is. Olyan előadók mentén haladunk majd a tényfeltáró interaktív előadások során, mint a Radiophonic, Wendy Carlos vagy az Emerson Lake and Palmer. A nem kicsit rendhagyó zenetöri csütörtökön kezdődik, és kétheti bontásban ásunk majd egyre beljebb az elektronikus sztoriba. Kezdésképpen Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzők előadását hallgathatják majd az érdeklődők a KMI-ben.
A nagy elektronikus sztori megismerése során az ókori ütemkovácsoktól eljutunk a ma már mindenki számára használható zeneszerkesztő programokig. Ezen út természetesen hosszú volt és rögös, ám a zenei jelent tekintve felettébb eredményes. Mi köze lehet mondjuk az ókori hydraulisnek a szintetizátorhoz, vagy épp a telharmoniumnak a thereminhez? Elöljáróban csak annyit: tetemes összefüggések mutatkoznak minden tekintetben.
A hangszertörténet mellett természetesen az elektronikus muzsika történetével és társadalmi elfogadottságával is foglalkozik majd ezen rendhagyó sorozat. Habár az elektronikus zene, klasszikus művészi kompozícióként kezdte hódító útját, néhány éven belül a populáris aktív részévé vált. A nagy átalakulást vizsgálva betekinthetünk az elektronikus zene terjedésével kialakult szubkultúrákba, fogyasztási szokásokba is. Olyan előadók mentén haladunk majd a tényfeltáró interaktív előadások során, mint a Radiophonic, Wendy Carlos vagy az Emerson Lake and Palmer. A nem kicsit rendhagyó zenetöri csütörtökön kezdődik, és kétheti bontásban ásunk majd egyre beljebb az elektronikus sztoriba. Kezdésképpen Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzők előadását hallgathatják majd az érdeklődők a KMI-ben.
A hangszertörténet mellett természetesen az elektronikus muzsika történetével és társadalmi elfogadottságával is foglalkozik majd ezen rendhagyó sorozat. Habár az elektronikus zene, klasszikus művészi kompozícióként kezdte hódító útját, néhány éven belül a populáris aktív részévé vált. A nagy átalakulást vizsgálva betekinthetünk az elektronikus zene terjedésével kialakult szubkultúrákba, fogyasztási szokásokba is. Olyan előadók mentén haladunk majd a tényfeltáró interaktív előadások során, mint a Radiophonic, Wendy Carlos vagy az Emerson Lake and Palmer. A nem kicsit rendhagyó zenetöri csütörtökön kezdődik, és kétheti bontásban ásunk majd egyre beljebb az elektronikus sztoriba. Kezdésképpen Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzők előadását hallgathatják majd az érdeklődők a KMI-ben.
A hangszertörténet mellett természetesen az elektronikus muzsika történetével és társadalmi elfogadottságával is foglalkozik majd ezen rendhagyó sorozat. Habár az elektronikus zene, klasszikus művészi kompozícióként kezdte hódító útját, néhány éven belül a populáris aktív részévé vált. A nagy átalakulást vizsgálva betekinthetünk az elektronikus zene terjedésével kialakult szubkultúrákba, fogyasztási szokásokba is. Olyan előadók mentén haladunk majd a tényfeltáró interaktív előadások során, mint a Radiophonic, Wendy Carlos vagy az Emerson Lake and Palmer. A nem kicsit rendhagyó zenetöri csütörtökön kezdődik, és kétheti bontásban ásunk majd egyre beljebb az elektronikus sztoriba. Kezdésképpen Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzők előadását hallgathatják majd az érdeklődők a KMI-ben.