2008.03.17. 03:28
Elektromegfejtő
Dunaújváros - Szilágyi István és Pintér Gyula zenei túravezetése mellett megismerhettük a kortárs elektroakusztikus muzsika történetét. Fejtágítás gyakorlatban.
Kétheti bontásban ismét tényfeláró interaktív sorozatot indított a Kortárs Képzőművészeti Intézet. A népszerű, Utószó néven futó irodalmi antológia mintájára most a zenetörténet elektronikus fejlődéstörténetét és gyakorlatát ismerhetik meg a vállalkozó kedvű zenebúvárok. Az első ismerkedési adagot még március 6-án kaptuk meg az előadásorozat két házigazdájától Pintér Gyula és Szigeti István zeneszerzőktől.
Először néhány mondat a két hangmegfejtő mesterről: Pintér Gyula 1978 óta saját tervezésű stúdiójában folytat elektroakusztikus zenei kísérleteket, közel harminc éve rendszeres fellépője zenei és képzőművészeti eseményeknek, fesztiváloknak. Számos performanszon és színházi produkcióban szerepelt. Az utóbbi években több neves fesztiválon is elismerték munkáit. 2001-ben például a Bourges International Electroacoustic Music Competition-ön. Előadótársa, Szigeti István jelenleg a Magyar Rádió zenei szerkesztője, 1994-től a Magyar Rádió Elektroakusztikus Zenei Stúdiójának irányítója, valamint a Sárvári Nemzetközi Zenei Találkozó művészeti vezetője.
A két, elektroakusztikában meglehetősen jártas kalauz előadásában már megkezdte kortárs zenei ismereteink bővítését. Az ismerkedő kóstoló után most, azaz csütörtökön délután öt órától a fuvola lesz a középpontban, ráadásul nem csak elméletben, hanem élőben is. Fogalmazhatnánk úgy is: a KMI elektro-tényfeltárásán időrendben és gyakorlatban is megismerhetjük, hogyan jutottunk el a hegedűtől a zeneszerkeztő programokig - avagy mi számít kortársnak és klasszikusnak az elektronikus zenében? Csütörtökön folyt. köv.
Először néhány mondat a két hangmegfejtő mesterről: Pintér Gyula 1978 óta saját tervezésű stúdiójában folytat elektroakusztikus zenei kísérleteket, közel harminc éve rendszeres fellépője zenei és képzőművészeti eseményeknek, fesztiváloknak. Számos performanszon és színházi produkcióban szerepelt. Az utóbbi években több neves fesztiválon is elismerték munkáit. 2001-ben például a Bourges International Electroacoustic Music Competition-ön. Előadótársa, Szigeti István jelenleg a Magyar Rádió zenei szerkesztője, 1994-től a Magyar Rádió Elektroakusztikus Zenei Stúdiójának irányítója, valamint a Sárvári Nemzetközi Zenei Találkozó művészeti vezetője.
A két, elektroakusztikában meglehetősen jártas kalauz előadásában már megkezdte kortárs zenei ismereteink bővítését. Az ismerkedő kóstoló után most, azaz csütörtökön délután öt órától a fuvola lesz a középpontban, ráadásul nem csak elméletben, hanem élőben is. Fogalmazhatnánk úgy is: a KMI elektro-tényfeltárásán időrendben és gyakorlatban is megismerhetjük, hogyan jutottunk el a hegedűtől a zeneszerkeztő programokig - avagy mi számít kortársnak és klasszikusnak az elektronikus zenében? Csütörtökön folyt. köv.
Először néhány mondat a két hangmegfejtő mesterről: Pintér Gyula 1978 óta saját tervezésű stúdiójában folytat elektroakusztikus zenei kísérleteket, közel harminc éve rendszeres fellépője zenei és képzőművészeti eseményeknek, fesztiváloknak. Számos performanszon és színházi produkcióban szerepelt. Az utóbbi években több neves fesztiválon is elismerték munkáit. 2001-ben például a Bourges International Electroacoustic Music Competition-ön. Előadótársa, Szigeti István jelenleg a Magyar Rádió zenei szerkesztője, 1994-től a Magyar Rádió Elektroakusztikus Zenei Stúdiójának irányítója, valamint a Sárvári Nemzetközi Zenei Találkozó művészeti vezetője.
A két, elektroakusztikában meglehetősen jártas kalauz előadásában már megkezdte kortárs zenei ismereteink bővítését. Az ismerkedő kóstoló után most, azaz csütörtökön délután öt órától a fuvola lesz a középpontban, ráadásul nem csak elméletben, hanem élőben is. Fogalmazhatnánk úgy is: a KMI elektro-tényfeltárásán időrendben és gyakorlatban is megismerhetjük, hogyan jutottunk el a hegedűtől a zeneszerkeztő programokig - avagy mi számít kortársnak és klasszikusnak az elektronikus zenében? Csütörtökön folyt. köv.
A két, elektroakusztikában meglehetősen jártas kalauz előadásában már megkezdte kortárs zenei ismereteink bővítését. Az ismerkedő kóstoló után most, azaz csütörtökön délután öt órától a fuvola lesz a középpontban, ráadásul nem csak elméletben, hanem élőben is. Fogalmazhatnánk úgy is: a KMI elektro-tényfeltárásán időrendben és gyakorlatban is megismerhetjük, hogyan jutottunk el a hegedűtől a zeneszerkeztő programokig - avagy mi számít kortársnak és klasszikusnak az elektronikus zenében? Csütörtökön folyt. köv.
A két, elektroakusztikában meglehetősen jártas kalauz előadásában már megkezdte kortárs zenei ismereteink bővítését. Az ismerkedő kóstoló után most, azaz csütörtökön délután öt órától a fuvola lesz a középpontban, ráadásul nem csak elméletben, hanem élőben is. Fogalmazhatnánk úgy is: a KMI elektro-tényfeltárásán időrendben és gyakorlatban is megismerhetjük, hogyan jutottunk el a hegedűtől a zeneszerkeztő programokig - avagy mi számít kortársnak és klasszikusnak az elektronikus zenében? Csütörtökön folyt. köv.