2008.02.25. 03:26
Duna-parti Kapcsolat
Egy vasból élő, vastól, vasportól szenvedő, félig-meddig vasból összetákolt városban talán túlzás vasból még szobrokat is csinálni - de némelyik ilyen ...
Egy vasból élő, vastól, vasportól szenvedő, félig-meddig vasból összetákolt városban talán túlzás vasból még szobrokat is csinálni - de némelyik ilyen mű (egyszerűen szólva) egészen meglehetős.
Itt van például ez a két pillér a Duna-parton, egy merő rozsda mindkettő, pedig abból aztán igazán van elég errefelé, egymás mellett állnak, mégse érnek össze - szóval, amolyan van is-nincs is, kell is-nem is dolog ez az egész.
Csak az egésznek a tetején látszik valami... valami fényes izé, ami összeköti ezt a két pillért, ami mégis megtorpanásra, szemrevételezésre, maradásra késztet, ami miatt egy szerkezet lesz mindhárom alkotórész.
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Itt van például ez a két pillér a Duna-parton, egy merő rozsda mindkettő, pedig abból aztán igazán van elég errefelé, egymás mellett állnak, mégse érnek össze - szóval, amolyan van is-nincs is, kell is-nem is dolog ez az egész.
Csak az egésznek a tetején látszik valami... valami fényes izé, ami összeköti ezt a két pillért, ami mégis megtorpanásra, szemrevételezésre, maradásra késztet, ami miatt egy szerkezet lesz mindhárom alkotórész.
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Itt van például ez a két pillér a Duna-parton, egy merő rozsda mindkettő, pedig abból aztán igazán van elég errefelé, egymás mellett állnak, mégse érnek össze - szóval, amolyan van is-nincs is, kell is-nem is dolog ez az egész.
Csak az egésznek a tetején látszik valami... valami fényes izé, ami összeköti ezt a két pillért, ami mégis megtorpanásra, szemrevételezésre, maradásra késztet, ami miatt egy szerkezet lesz mindhárom alkotórész.
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Csak az egésznek a tetején látszik valami... valami fényes izé, ami összeköti ezt a két pillért, ami mégis megtorpanásra, szemrevételezésre, maradásra késztet, ami miatt egy szerkezet lesz mindhárom alkotórész.
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Csak az egésznek a tetején látszik valami... valami fényes izé, ami összeköti ezt a két pillért, ami mégis megtorpanásra, szemrevételezésre, maradásra késztet, ami miatt egy szerkezet lesz mindhárom alkotórész.
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Ritka az a szobor, sőt, az a műalkotás, ami konkrét mondatokat, vagy legalább mondatokkal leírható dolgokat akar kifejezni. Ez a két hatalmas (több mint hatméteres) oszlop se akarja azt mondani, hogy így vagy úgy, hogy szép a világ, vagy mégse, pláne, hogy ez itt a világ közepe.
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Valahogy mégis ezt sugallja. Hogy adott két részletben valami majdnem végtelen mennyiségű anyag, a maga romlandóságában, tetőtől talpig rozsdásan, ezek akár egyek is lehetnének, majdnem azok is, de mégsem - mert kell egy másik, egy tartós, egy értékes másik anyag, amitől az egész más lesz, más minőség, több, mint az alkotó részei: egy valami lesz. Mert létrejön közöttük a kapcsolat.
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
Ez is a címe Friedrich Ferenc térplasztikájának: Kapcsolat. Különös, bár nem rejtett, nem jelentős, de akár jelzésértékű részlete is lehet a műnek, hogy anyaga nagyrészt ugyanaz a légkorracél, mint ami a vasmű konverteres acélművének épületét is borítja. Ott soktonnányi festéket takarítottak meg az anyagnak azzal a tulajdonságával, hogy felelülete (és csak a felülete) gyorsan megrozsdásodik, s ezzel védi a lejjebb lévő rétegeket az időjárástól. A szobron ugyanez a rozsda más jelentést kap.
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
A Duna-part felső élén áll a Kapcsolat. Reggel érdemes megnézni, amikor az Alföld peremén felkel és egyre feljebb kapaszkodik a Nap. Ha jó helyre állsz, éppen átsüt a két oszlop közötti résen. Új kapcsolatot hozva létre.
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)
(Friedrich Ferenc: Kapcsolat. Légkorracél, krómacél, 610x120x120 centiméter. Felállítás éve: 1979.)