2019.09.15. 10:00
A reklámok a gyermekekre hatnak a legkönnyebben
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) negyedszerre hirdeti meg a diákok gyakorlatban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatot.
A kiírás arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban. A kitüntető címet eddig 63 hazai és külhoni oktatási intézmény érdemelte ki. A pályázati felhívásban új kategóriaként kapott helyet a reklámelemzés. A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A kiírás arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban.
Az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák fogyasztói tudatosságra nevelő tevékenységét. 2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült ilyen elismerésben, vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére.
A pályázatnak köszönhetően számos díjazott között alakult ki együttműködés, ezek az iskolák közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a fogyasztóvédelmi ismeretek megalapozását a diákok körében.
A pályázatok a tanév ideje alatt nyújthatók be, a pályázati felhívás és a kapcsolódó anyagok a kormányzati honlapon érhetőek el.