Hírek

2013.05.22. 14:38

Pincesor: legkorábban május 29-én, jövő szerdán hajthatunk arrafelé

Dunaújváros – A pincesori csőtörés utáni nyolcvanötödik napon úgy látszik: egy hét, és megoldódik a helyzet. Vagy nem?

Pekarek János

A legfontosabb: szerdán nekiláttak a Pincesor aszfaltozásának a Duna-Via Kft. emberei!

Ez azonban, mint megtudtuk, nem jelenti azt, hogy csütörtökön máris közlekedhetünk a február 27-e óta lezárt úton. Molnár Mihály, a Duna-Via ügyvezetője bent járt szerkesztőségünkben, és eloszlatott néhány félreértést.

Az építő cég csak előleggel vállalta a munkát - ez az előleg pedig május 21-én, kedden délután három órakor érkezett meg számlájukra: akkor már nem volt értelme megkezdeni a felvonulást, mondta Molnár Mihály. Az előleg a beépítendő aszfalt árát fedezi. A munka teljes költsége 3,2 millió forint. A határidő pedig nyolc nap - azaz május 29-én, jövő szerdán vehetjük birtokunkba, mi közlekedők a Pincesort legközelebb.

Szerdán elkezdődtek a munkálatok a Pincesoron

Az biztos, hogy a munka megkezdődött, amint ezt szerda délutáni fényképünk is bizonyítja. Az első feladat a takarítás és az úttestbe nyúló beépítések, betonszegélyek bontása. Csütörtökön készítik el a betonalapot, amit majd néhány napig pihenni kell hagyni - s jövő kedden kezdődik az aszfaltozás. Az új burkolat kihűlése után bonthatják le a közlekedést elzáró korlátokat.

Amiket többen szeretnének, ha nem bontanának le.

Például Vácz György, akinek felesége egy műhellyel rendelkezik a Pincesor elején. Vácz úr ott időzve sokszor megszámolta a Pincesoron le- és felhajtó autókat. Forgalmasabb hétköznapokon, bizonyos napszakokban óránként négy-ötszáz jármű is megfordul ott szerinte.

Éppen ezért Vácz úrnak meggyőződése, hogy a februári csőtörés oka nem, vagy nem csak a nagy mennyiségű csapadék miatt mozgó löszös talaj volt, hanem sokkal inkább a nagy forgalom.

Ezt bizonyítja szerinte az a fénykép is, amelyet saját kezűleg készített a csőtörés után, a már kiásott munkagödörben lévő törött, négyszáz milliméter átmérőjű, még a városépítés korszakából itt maradt öntöttvas csőről. Amely nem eltörött teljes keresztmetszetében, hanem (ahogyan talán látszik a mobiltelefonnal készült képen) a teteje beszakadt, mintegy másfél méter hosszan.

- Elfogadom, hogy a városból kifelé tartók számára a Pincesor afféle menekülőút, azaz alternatív útvonal, amelyen megkerülhetik az Aranyvölgyi út - Magyar út közlekedési lámpáit. Azonban gondolni kellene a Pincesor mellett élőkre is! Azoknak, akiknek ott van garázsuk, pincéjük, netán lakóházuk, és a nagy átmenő forgalomnak többnyire csak kárát látják. Például akkor, amikor be akarnak állni a garázsba, és a türelmetlen áthaladók valóságos dudakoncertet rendeznek - mondja Vácz úr.

Fotó: Vácz György

Akinek meggyőződése, hogy az eddig a Pincesoron bevezetett forgalomszabályozási intézkedések, a közlekedési táblák (negyven kilométer/órás sebességkorlátozás, előzni tilos), valamint a fekvőrendőr nem elegendők. Azokat ugyanis nem veszik figyelembe a sietős autósok. Hiába, hogy gyakran hivatkoznak arra: a Pincesoron nem is lehet gyorsabban menni vagy előzni. A gyakorlat bizony azt mutatja, hogy nem csak lehet, de sokan meg is teszik ezt, mondja a pincesoriak nevében Vácz György.

Szerinte elvétve fordul csak elő, hogy egy-két teherautó a Pincesorra veszi az irányt, autóbuszt pedig még nem is látott arrafelé, pedig a közelben lakik. Tehát nem a nehéz gépjárművektől kell félteni az úttestet és az alatta lévő közműveket. Mint említette, ezekkel a gondokkal és javaslatokkal megkereste már az önkormányzatot, és több lakossági fórumon is szóvá tette mindezt, ám megoldás még nem született az ügyben. Ezért is örült annak, hogy végre megjelent másféle nézőpont is, nem csak az autósok véleménye.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!