2017.02.08. 17:40
Nem cserélhette ki az árut, mert a pénztáros nem akarta sztornózni
Dunaújváros - Kellemetlen helyzetet kellett átélnie egy vásárlónak a helyi bolt kasszájánál a napokban. Vajon jogosan járt el az eladó?
Olyannyira mély nyomot hagyott benne, hogy a közösségi internetes oldalon kért tanácsot, segítséget. A kínos szituációba keveredett hölgy a törzshelyévé vált boltban vásárolt.
Miután a pénztáros már beütötte a megvásárolni kívánt termékeket a gépbe, ő csak akkor lett figyelmes valamire. Az egyik termék szavatossága három nap múlva lejár, hosszan már nem tartható el, ezért ki szerette volna cserélni. Azonban az újonc kasszakezelő megakadályozta, mondván, hogy a már beütött árut nem törölheti.
Minden pénztárgépen ott van az a bizonyos sztornó gomb
Fotó: Zsedrovits Enikő
Izing Gábor pénztárgép javítással foglalkozó szakember, ki tudhatná nála jobban a választ erre a problémára. Kérdésünkre határozottan azt választolta, hogy kivétel nélkül minden gépen megtalálható a sztornó gomb, tehát egészen a fizetésig bármit ki lehet törölni a lehúzott termékek listájából.
Mindez csak a kasszás hozzáállásán múlik, hogy mennyire segítőkész, illetve azon is, hogy mennyire felkészült, mennyire gyakorlott. Megeshet, hogy nincs nálunk elegendő pénz, vagy akár a pénztárcánkat felejtettük otthon. Kellemetlen helyzet, de ilyenkor is lehetőség van a lista törlésére, vagy egy-egy termék kiemelésére.
Vannak kivételes esetek, amikor a pénztáros szorzással viszi be az áru mennyiségét, ekkor már nehezebb a sztornózás, de nem lehetetlen. Ahhoz is joga van a vásárlónak, hogy fizetés után visszakérje a pénzét, ha valamilyen probléma merül fel. Természetesen sokféle kassza létezik, és máshogyan működnek. A POS kasszarendszerben például számítógépes rendszeren keresztül megy végbe a fizetés.
A lényeg az, hogy bármilyen problémát meg lehet oldani, sőt kötelesek a vásárló segítségére lenni a dolgozók minden esetben. Figyelnünk kell, és szem előtt tartani a jogainkat, hogy ne járjunk pórul!