2010.02.26. 07:14
Fogyasztóvédelem és a sok ellenőrzés! - Nyugtaadó lett a magyar kereskedő...
Dunaújváros - A fogyasztóvédelem terén is köztes állapotban vagyunk a nyugati társadalmi erők és a keleti ellenőrző állam között, mondták egy konferencián.
A kissé rejtélyes elnevezés azt jelenti, hogy minél jobban felkészült fogyasztók állhassanak szemben a kereskedőcégekkel, ne csak az állami szervezetektől várják (többnyire későn) a segítséget ügyes-bajos dolgaikban.
E cél érdekében rendeztek tegnap konferenciát a főiskola Kék Szalonjában fogyasztóvédőknek és békéltető testületi tagoknak Fejér, Veszprém, Komárom-Esztergom és Tolna megyékből. Alexa György, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának elnöke, Horváth Sándor, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium főosztályvezetője, valamint Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédő Hatóság főosztályvezetője (egyben szóvivője) a törvényhozásban, a kormányban, illetve az illetékes hatóságban folyó munkáról tájékoztatta az érdeklődőket.
Figyelemreméltó eredményekről is hallhattunk. Kathi Attila például elmondta, hogy az ellenőrzések tanulságai szerint a hazai vállalkozók felismerték: a válság körülményei közepette a tisztességes kereskedés versenyelőnyökhöz juttathatja őket.
A 2009-ben elvégzett ellenőrzés-sorozatok azzal az eredménnyel jártak, mondta lapunknak Kathi, hogy csökken a jogsértések száma. Az úgynevezett kifogásolási arány (vagyis, hogy a fogyasztóvédő hatóság által ellenőrzött kereskedelmi és szolgáltató egységek közül mennyiben kellett kifogással élni) tavaly negyven százalék alá csökkent a sok évig ötven százalékot is meghaladó értékről! Még drámaibb, hogy nyugtaadási szabálytalanság miatt mindössze a boltok 2 (kettő!) százalékában kellett kifogást emelniük... Nyugtaadási szabálytalanság: két százaléknál...