Hírek

2012.01.18. 03:29

A Concordián is dolgoztak

Martonvásár - A múlt hét péntek este szerencsétlenül járt óceánjáró luxushajó fedélzetének színháztermében saját koreográfiáját adta elő a kisvárosban élő és dolgozó házaspár. A kapitányt, a letartóztatott Francesco Schettinót jól ismerik.

Fejér Megyei Hírlap

- Csak egyetlen példát mondok - kezdte Zoli a történetet kicsit felháborodva, mivel, mint mondta, a több ezer embert szállító, kiszolgáló hajón katonás rend, fegyelem uralkodik. Több mint négyezer embert miként lehet egy-két óra leforgása alatt kimenekíteni egy süllyedő hajóról? - kérdezte, és vajon ki vezényelte le a mentést, ha ahogy a hírek szólnak, a kapitány elsőként hagyta el a hajót?

Zoltán és Mercedes azért is figyeli a híreket, az információkat árgus szemekkel, váltanak üzeneteket a hajón dolgozó, kimenekített ismerőseikkel, mert kételkednek abban, hogy a kapitány egy ismerőse kedvéért tért volna le az útvonalról. - A luxushajók kijelölt úton haladnak, a legkisebb eltérést is jelzik a műszereik, nemcsak a hajón, hanem a parti őrségnek is.

A házaspár legutóbb 2011. december végén lépett fel a Costa Concordián, a kapitány Francesco Schettino volt.

- A művészek, a felszolgálók, mindenki crew, személyzet a hajón - avatott be a luxushajó hétköznapi, de nyilvános titkaiba Zoltán. - Mindenkinek részt kell vennie a mentési gyakorlaton, így minket is vártak az egyik nap négykor. Ott voltunk, de az, akinek ellenőriznie kellett volna a gyakorlatot, valami miatt nem tudott jelen lenni, hát visszamentünk a kabinba. Fél óra múlva csörgött a kabintelefon, azonnal fel kellett mennünk, ha nem, a színpadról ráncigálnak le bennünket, szólt a hang. Nincs ellenvetés. Az utasoknak is végig kell csinálniuk a mentési gyakorlatot, ami abból áll, hogy felpróbálják a mentőmellényt, és megmutatja nekik a személyzet egy tagja, hol kell gyülekezniük, ha történik valami. Ennyi, ez körülbelül fél óra, de a legtöbben tiltakoznak, a mellényt sem veszik fel.

Zoli nem hajózási szakember - Mercedesszel együtt kitűnő táncos és tánctanár - , de a tizenhárom év alatt szerzett annyi tapasztalatot, hogy tudja, egy Concordia méretű hajón számtalan biztonsági eszköz szolgálja a zavartalan hajózást.

- Soha nem féltünk egyetlen hajón sem - tette hozzá Mercedes. - A kapitányt régen ismerjük, 2008-2010 között két évet hajóztunk vele az Atlantica fedélzetén - folytatta Zoli. - Közvetlen ember, többször beszélgettünk. Alkoholt fogyasztani egyszer sem láttuk, még szilveszterkor sem koccintott pezsgővel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!