Hírek

2010.02.06. 03:28

A Pálhalma-saga

Dunaújváros - Habár a biogázüzem Óvárosig terjengő szaga nem közbiztonsági téma, a csütörtöki fórum helyszínének okán mégis szó volt erről az enyhén szólva is gázos helyzetről.

MTI/AP

Miért büdös? Kiderült: nem a technológiaával van baj. A kft. vezetői elsősorban a saját állattartó telepeiken keletkezett trágya feldolgozása miatt kezdtek a beruházásba. Ám azóta más cégek ártalmatlanítójaként is működik a biogázüzem - elhullott állatok húspépét, az éttermi hulladékot és a lejárt szavatosságú árut (az utóbbiból napi 10 tonnát!) hordják ki a pálhalmai telepre. A felhasznált silókukoricának és a hígtrágyának is van egyfajta szaga. Nos, mint tudjuk, a felsoroltak egyike sem a kellemes illatúak kategóriájába tartozik.

Közlekedésbiztonsági problémát is feszegetett Hetyei Gábor: a 62-es hangosi kereszteződésében a kollégája halt meg - kamionnal ütközött. Várható-e fejlesztés a főút dunaújvárosi szakaszán? - kérdezte. Majd azzal folytatta, hogy kerékpárutat szeretnének a város és Pálhalma között, mert a 62-esen veszélyes biciklivel közlekedni. Az Agrospeciál adná a gépeket, a bv-intézet a munkaerőt - vagyis már csak anyag és engedély kellene a kerékpárúthoz. A fórum tagjai javasolták: a legközelebbi ülésre hívják meg a közútkezelő vezetőjét, illetékesét, hátha közösen megoldást találnak a pálhalmaiak közlekedési gondjaira.

Miért büdös? Kiderült: nem a technológiaával van baj. A kft. vezetői elsősorban a saját állattartó telepeiken keletkezett trágya feldolgozása miatt kezdtek a beruházásba. Ám azóta más cégek ártalmatlanítójaként is működik a biogázüzem - elhullott állatok húspépét, az éttermi hulladékot és a lejárt szavatosságú árut (az utóbbiból napi 10 tonnát!) hordják ki a pálhalmai telepre. A felhasznált silókukoricának és a hígtrágyának is van egyfajta szaga. Nos, mint tudjuk, a felsoroltak egyike sem a kellemes illatúak kategóriájába tartozik.

Közlekedésbiztonsági problémát is feszegetett Hetyei Gábor: a 62-es hangosi kereszteződésében a kollégája halt meg - kamionnal ütközött. Várható-e fejlesztés a főút dunaújvárosi szakaszán? - kérdezte. Majd azzal folytatta, hogy kerékpárutat szeretnének a város és Pálhalma között, mert a 62-esen veszélyes biciklivel közlekedni. Az Agrospeciál adná a gépeket, a bv-intézet a munkaerőt - vagyis már csak anyag és engedély kellene a kerékpárúthoz. A fórum tagjai javasolták: a legközelebbi ülésre hívják meg a közútkezelő vezetőjét, illetékesét, hátha közösen megoldást találnak a pálhalmaiak közlekedési gondjaira.

Közlekedésbiztonsági problémát is feszegetett Hetyei Gábor: a 62-es hangosi kereszteződésében a kollégája halt meg - kamionnal ütközött. Várható-e fejlesztés a főút dunaújvárosi szakaszán? - kérdezte. Majd azzal folytatta, hogy kerékpárutat szeretnének a város és Pálhalma között, mert a 62-esen veszélyes biciklivel közlekedni. Az Agrospeciál adná a gépeket, a bv-intézet a munkaerőt - vagyis már csak anyag és engedély kellene a kerékpárúthoz. A fórum tagjai javasolták: a legközelebbi ülésre hívják meg a közútkezelő vezetőjét, illetékesét, hátha közösen megoldást találnak a pálhalmaiak közlekedési gondjaira.

Közlekedésbiztonsági problémát is feszegetett Hetyei Gábor: a 62-es hangosi kereszteződésében a kollégája halt meg - kamionnal ütközött. Várható-e fejlesztés a főút dunaújvárosi szakaszán? - kérdezte. Majd azzal folytatta, hogy kerékpárutat szeretnének a város és Pálhalma között, mert a 62-esen veszélyes biciklivel közlekedni. Az Agrospeciál adná a gépeket, a bv-intézet a munkaerőt - vagyis már csak anyag és engedély kellene a kerékpárúthoz. A fórum tagjai javasolták: a legközelebbi ülésre hívják meg a közútkezelő vezetőjét, illetékesét, hátha közösen megoldást találnak a pálhalmaiak közlekedési gondjaira.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!