Hírek

2009.07.10. 02:29

Győzzék kivárni! Megvénülnek, mire TAJ-kártyához jutnak

Dunaújváros - Több órás sorbanállásra kell felkészülnie annak, aki TAJ-, vagy egészségügyi kártyát szeretne igényelni. Hetente egy alkalommal van helyben ügyfélfogadás.

Dunaújvárosi Hírlap

A Fejér Megyei Egészségpénztár egy héten egyszer, csütörtökönként tart ügyfélszolgálatot Dunaújvárosban. A szokásos sorban állást tegnap Németh Györgyné elégelte meg végképp. A hölgy feljött szerkesztőségünkbe és kérte, nézzük meg, milyen állapotok uralkodnak az ügyfélszolgálati iroda előtt.

A DH stábja a helyszínen győződhetett meg arról, hogy olvasónk nem túlzott. A Vasmű út 41. szám alatt található Irodaház földszintjén vagy harminc ember várakozott, hogy végre bejusson az ügyintézőkhöz. Sokan órákkal korábban érkeztek, de ügyintézőt még nem láttak:

- Reggel kilenc órakor jöttem. Most tizenegy óra van, de még hatan várakoznak előttem - mondta lapunknak a helyszínen Tóth Gáborné. - Amit lehetett, előzetesen elintéztem az interneten, de így is már egy hete foglalkozom ezzel. Egy kisebb paksamétát hoztam magammal: munkahelyi, iskolalátogatási igazolások, meghatalmazások vannak nálam. A család ugyanis külföldre utazik, ezért kiváltanánk az uniós egészségbiztosítási kártyát. Ha idegbajoskodnék, csak még nehezebben lenne - fogalmazott a várakozás ellenére is mosolygós hölgy.

- Én már másodszor állok itt sorba, a férjem munkahelyéhez intézem a TAJ-kártyát. A múlt héten is több órát várakoztam, de akkor csak egy üres nyomtatványt kaptam. Kitöltöttem a nyomtatványt, de egy hetet kellett várni, hogy visszajöhessek. Szerettem volna a GYES-emet egy másik számlaszámra utaltatni, de itt derült ki, hogy ilyen ügyeket nem intéznek, Fehérvárra kell levelet írnom - panaszolta Hankusz Istvánné.

És panaszosokból nem volt hiány: Majoros Tibor elhagyta a tb-kártyáját, de elmondása szerint semmilyen előzetes tájékoztatást nem kapott arról, milyen nyomtatványokat hozzon magával. Így többször is kénytelen volt visszajönni az ügyfélszolgálathoz. Tóthné Siba Eszter pedig azt sérelmezte, hogy egy héttel korábban már fél háromkor lehúzták a rolót, pedig az ügyintézés három óráig tart. A hölgy elmondása szerint tíz-tizenöt ember maradt hoppon a folyosón a korai zárás miatt.

Megkerestük a Fejér Megyei Egészségpénztárat. Simonné Janás Anna, a jogi- és igazgatási osztály vezetője lapunknak elmondta: 2007. december 18-ával a Dózsa II városrészben a három-négy munkatársat foglalkoztató kihelyezett osztályuk megszűnt a költségvetési megszorítások miatt. Az OEP jelenleg heti egyszeri ügyfélfogadásra biztosít forrást, de az osztályvezető-asszony ígéretet tett arra, a problémát jelzi a regionális igazgatóság felé.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!