Hírek

2008.09.03. 02:27

Gázvezeték? Cseréljük!

Dunaújváros - A tervek szerint három hónap alatt cserélik ki a Kertváros nyugati utcáiban az elhasználódott gázvezetékeket. Szinte minden utcát felástak, ám a lakók mégis elégedettek...Javában tart a csere a Kertváros utcáiban: még nincs panasz

nincs nev

Javában tart a gázvezeték-csere a dunaújvárosi Kertvárosban: a negyed, nyugati utcáiban zajlik a munka, amelynek még ősszel be kell fejeződnie, az esős, rossz idők beállása előtt.

A polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályán Makarész Ágnes közterület-bontási ügyintézőtől megtudtuk: a munkálatok elvégzésére július 10-től kapott engedélyt a kivitelező, s az engedély értelmében szeptember 15-ig be kell fejeznie azokat.

A gázvezeték-csere beruházója a hálózatot üzemeltető E-ON Zrt. A vezetékcserét egy paksi cég vállalta.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályán Makarész Ágnes közterület-bontási ügyintézőtől megtudtuk: a munkálatok elvégzésére július 10-től kapott engedélyt a kivitelező, s az engedély értelmében szeptember 15-ig be kell fejeznie azokat.

A gázvezeték-csere beruházója a hálózatot üzemeltető E-ON Zrt. A vezetékcserét egy paksi cég vállalta.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályán Makarész Ágnes közterület-bontási ügyintézőtől megtudtuk: a munkálatok elvégzésére július 10-től kapott engedélyt a kivitelező, s az engedély értelmében szeptember 15-ig be kell fejeznie azokat.

A gázvezeték-csere beruházója a hálózatot üzemeltető E-ON Zrt. A vezetékcserét egy paksi cég vállalta.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A gázvezeték-csere beruházója a hálózatot üzemeltető E-ON Zrt. A vezetékcserét egy paksi cég vállalta.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A gázvezeték-csere beruházója a hálózatot üzemeltető E-ON Zrt. A vezetékcserét egy paksi cég vállalta.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Némi meglepetésünkre e kft. munkatársai eddigi tevékenységükkel komoly hírnevet vívtak ki maguknak. Amikor a legkisebb műszaki beavatkozás is rendszerint nem szűnő panaszáradot indít meg, és ez a hétköznapi várakozások szerint komoly felfordulással és felzúdulással járó munka, ami a közlekedést is jelentősen nehezíti a gyalogosoknak (és az autósoknak, a kocsibeállók miatt), valójában a lakók és az arrajárók egyetértését és mély megelégedését nyerte el, ha ez egyáltalán lehetséges. (Lásd keretes írásainkat!)

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

A kertvárosi gázvezetékek mindenképpen megértek a felújításra, sőt, a cserére. A lakónegyed legfiatalabb részében is mintegy negyven esztendeje működnek a közművek, amelyek egyaránt kiszolgálnak családi házakat, iker- és sorházakat, valamint tömbszerű panel-épületeket, egymás szomszédságában.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Azóta legfeljebb kisebb szakaszokat javítottak vagy cseréltek ki a vezetékekből. Emlékezetes, hogy tavaly egy gázvezeték sérülése miatt az egész környéket le kellett zárni: ez is a hálózat végleges elhasználódását mutatta.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Mivel a Kertvárosban még nem épültek ki az olyan közmű-alagutak, amelyek a szomszédos Béke-városrészt jellemzik (közel akkora beruházási értéket képvisel a föld alatti, beton-alagutakban futó közművezeték-hálózat, mint a föld feletti épületek), az itteni vezetékek minden egyes javításánál szükségszerűen fel kellett bontani a nyomvonal fölötti járda- vagy úttest-szakaszt. Ilyen közműalagút-rendszert utólag kiépíteni szinte lehetetlen - nemcsak a sok szolgáltató közötti egyeztetések miatt, hanem azért is, mert ez óriási költségeket jelentene, amelyek megosztásáról aligha egyezne meg záros határidőn belül a számos vállalkozás és a polgármesteri hivatal.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Így a mostani gázvezeték-csere is a technológiát tekintve hagyományos módon, azaz a járdák és az úttestek felbontásával jár, amit a szűk hely miatt többnyire kézi munkával végeznek el a felújítást vállaló kft. emberei. Azonban az elhasználódott csövek helyett a legmodernebb, nagy teherbírású, műanyag vezetékeket helyezik el, amelyek gyakorlatilag szivárgásmentesek, és hosszú ideig garantáltan jól viselik a a hálózat üzemeltetése során az igénybevételeket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!